Yamaha XTZ1200AE 2016
1.465 visninger
|
Oprettet:
Yamaha XTZ1200AE
Årgang:
2016
Motor:
motor
Motortype Fremadrettede skrå parallelle 2-cylindrede, væskekølede, 4-takts, DOHC, 4-ventiler
Displacement 1,199cc
Boring x slaglængde 98 mm x 79,5 mm
Kompressions forhold 11.0: 1
Maksimal effekt 82,4 kW (112PS) @ 7250 rpm
Maksimalt moment 117,0 Nm (11,9 kg-m) @ 6.000 rpm
smøresystem tør sump
Kobling Type Våd, Multiple Disc
Karburator Elektronisk benzinindsprøjtning
Tændingssystem TCI
starter systemet Elektrisk
transmissionssystem Konstant indgreb, 6-trins
Final transmission Aksel
Chassis
Ramme Stål rør rygrad
Front affjedringssystem Upside-down teleskopisk gaffel, Ø 43 mm
Front rejse 190 mm
hældningsvinklen 28º
Sti 126 mm
Bag affjedringssystem Svingarm, Justerbar preload og rebound dæmpning, (link suspension), monoshock
Vandring bag 190 mm
For bremse Hydraulisk dobbelt disc, Ø 310 mm bølge diske
bagbremse Hydraulisk enkelt disk, Ø 282 mm skive
Front dæk 110 / 80R19M / C 59V
bagdæk 150 / 70R17M / C 69V
Mål
Samlet længde 2.250 mm
Samlet bredde 980 mm
Samlet højde 1.410 mm høje 1.470 mm
Siddehøjde 845/870 mm
akselafstand 1.540 mm
Minimum frihøjde 190 mm
Køreklar vægt (med fuld olie- og benzintank) 257 kg
Brændstoftank kapacitet 23 liter
Olietank kapacitet 4.2 liter
Motortype Fremadrettede skrå parallelle 2-cylindrede, væskekølede, 4-takts, DOHC, 4-ventiler
Displacement 1,199cc
Boring x slaglængde 98 mm x 79,5 mm
Kompressions forhold 11.0: 1
Maksimal effekt 82,4 kW (112PS) @ 7250 rpm
Maksimalt moment 117,0 Nm (11,9 kg-m) @ 6.000 rpm
smøresystem tør sump
Kobling Type Våd, Multiple Disc
Karburator Elektronisk benzinindsprøjtning
Tændingssystem TCI
starter systemet Elektrisk
transmissionssystem Konstant indgreb, 6-trins
Final transmission Aksel
Chassis
Ramme Stål rør rygrad
Front affjedringssystem Upside-down teleskopisk gaffel, Ø 43 mm
Front rejse 190 mm
hældningsvinklen 28º
Sti 126 mm
Bag affjedringssystem Svingarm, Justerbar preload og rebound dæmpning, (link suspension), monoshock
Vandring bag 190 mm
For bremse Hydraulisk dobbelt disc, Ø 310 mm bølge diske
bagbremse Hydraulisk enkelt disk, Ø 282 mm skive
Front dæk 110 / 80R19M / C 59V
bagdæk 150 / 70R17M / C 69V
Mål
Samlet længde 2.250 mm
Samlet bredde 980 mm
Samlet højde 1.410 mm høje 1.470 mm
Siddehøjde 845/870 mm
akselafstand 1.540 mm
Minimum frihøjde 190 mm
Køreklar vægt (med fuld olie- og benzintank) 257 kg
Brændstoftank kapacitet 23 liter
Olietank kapacitet 4.2 liter
Hestekræfter
112 hk v 7250 U / min
117 Nm v 6000 U / min
117 Nm v 6000 U / min
Fælge
For: 110/80R19 på 2,50" alufælg m. eger.
Bag: 150/70R17 på 4,00" alufælg m. eger.
Dæk
Fordæk 110/80-19
Bagdæk 150/70X-17
Blev leveret med Bridgestone BW-502.
Skiftet ved 10.000 km til et sæt
Bridgestone Battlax Adventure A40.
Skiftet ved 21000km til et sæt
Mitas E07 Dakar .
Skiftet ved 30500km til et sæt
Bridgestone Battlax Adventure A41.
Skiftet ved 38000km til et sæt.
Metzeler Karoo 3.
Topfart
Målt med GpS 204km ( 220km på uret ) på landevejs dæk. Og 189km på Dual Sport dæk.
Tuning
Ingen
Styling
Ekstraudstyr
Alu taskesæt
alubundplade AltRider
AltRider bars
Tomtom Rider 40
Varme håntag
Fartpilot
helm hook (Hjemme lavet I rustfri )
alubundplade AltRider
AltRider bars
Tomtom Rider 40
Varme håntag
Fartpilot
helm hook (Hjemme lavet I rustfri )
Bemærkninger
Købt ny hos KS Motor 21-04-2016
Har været lun på den Yamaha Super Tenere I flere år og valgte at det var tid til at slå til og må sige at jeg ikke er blevet skuffet. Havde været ude og teste KTM 1190 samt HONDA CRF1000L AFRICA TWIN og Yamaha Super Tenere inden valget blev taget og Yamaha passede bare bedst til mit behov. den kør bare super om det er på vejen eller på grusveje det er lige meget der er en fantastisk balance og dens abs bremser og traction control spiller bare 100 %.
Har rundet 11 000 km på den siden købet i April den har været en tur i Norge og Sverige og rundt omkring i dk samt en masse grusveje.
Har været lun på den Yamaha Super Tenere I flere år og valgte at det var tid til at slå til og må sige at jeg ikke er blevet skuffet. Havde været ude og teste KTM 1190 samt HONDA CRF1000L AFRICA TWIN og Yamaha Super Tenere inden valget blev taget og Yamaha passede bare bedst til mit behov. den kør bare super om det er på vejen eller på grusveje det er lige meget der er en fantastisk balance og dens abs bremser og traction control spiller bare 100 %.
Har rundet 11 000 km på den siden købet i April den har været en tur i Norge og Sverige og rundt omkring i dk samt en masse grusveje.

Yamaha XTZ1200AE
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 22 MC-er: 5 Emner: 112 Svar: 966
jun 2007
MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 60
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 25 MC-er: 5 Emner: 9 Svar: 36
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 832
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 15 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 30
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 249
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 5
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 116
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 52
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 3
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 376
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 100
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 7
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 26 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 14 Svar: 140
Men hold da op hvor er det en lækker maskine
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 226
okt 2015
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 46
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 64
mar 2008
Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 29 Svar: 102
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 418
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.233
Afvist
mar 2015
Følger: 216 Følgere: 45 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 46
Afvist