Honda CX500 "Deluxe" 1981
2.808 visninger
|
Oprettet:
Honda CX500 "Deluxe"
Årgang:
1981
Motor:
500CC 4-Takt 80º V-Twin Motor - 4 Ventiler pr. Cylinder
Vandkølet
5 Gear
Kardantræk
Vandkølet
5 Gear
Kardantræk
Hestekræfter
50HK 37.2 kW. v. 9000 RPM
Fælge
Standard "umalet" CX500 Fælge.
- Her er planen at de skal renses, slibes og herefter lakeres blanksort.
- Her er planen at de skal renses, slibes og herefter lakeres blanksort.
Dæk
Ingen ide faktisk! Planen er at smide Bridgestone Battlax dæk på, når fælgene skal males.
Topfart
Opgivet til 175 km/t - men dette er ej prøvet! Cyklen er primært bygget til hyggeture, hvor formålet er blot at blive set og ikke mindst hørt! Og det må man sige, at man gør.
Tuning
Ingen tuning på denne cykel. Der er dog eftermonteret lydpotter, så cyklen får en mere dyb og "larmende" lyd.
Styling
Denne Honda er stylet rigtig godt igennem! Har været skilt ad, renset og lakeret. Lettere ombygget med mange nye dele.
Custom made Seat fra Texavina, specielt bygget til CX500 Deluxe
Speciel lakering udført af autolaker
Forlygte samt forlygteholder
Baglygte m. nummerpladeholder & lys
Styr "EMGO Clubman" 22mm
Old-School Beston håndtag
Krom (Samt funktionelt) Speedometer og Omdrejningstæller
Kvalitet Power Wrap på forrør
Samt diverse bolte, skiver, pakninger og møtrikker skiftet
Custom made Seat fra Texavina, specielt bygget til CX500 Deluxe
Speciel lakering udført af autolaker
Forlygte samt forlygteholder
Baglygte m. nummerpladeholder & lys
Styr "EMGO Clubman" 22mm
Old-School Beston håndtag
Krom (Samt funktionelt) Speedometer og Omdrejningstæller
Kvalitet Power Wrap på forrør
Samt diverse bolte, skiver, pakninger og møtrikker skiftet
Ekstraudstyr
Alle originale dele som er blevet udskiftet under ombygning, medfølger til denne motorcykel.
Her er tale om bla. originale (Samt oppudset) lydpotter, forlygte, baglygte, sæde m.m.
Her er tale om bla. originale (Samt oppudset) lydpotter, forlygte, baglygte, sæde m.m.
Bemærkninger
Alt i alt en super fed cykel som vækker opmærksomhed på vejene! Motoren i sig selv har gået 63xxx KM og MAKS 300km efter ombygning. Der har aldrig været noget med teknikken på denne MC. Den starter i første huk på elstart og har aldrig gået ud under kørsel eller tomgang.
Bremser har været afmonteret, adskildt og renset og herefter er der blevet monteret nye klodser og bakker.
Alt el/ledning arbejde er lavet ordenligt - loddet og isoleret.
Jeg er selv meget tilfreds med det nuværende resultat! Der er dog stadig plads til at sætte mere præg på denne MC og der ligger også planer for dette. :-)
Bremser har været afmonteret, adskildt og renset og herefter er der blevet monteret nye klodser og bakker.
Alt el/ledning arbejde er lavet ordenligt - loddet og isoleret.
Jeg er selv meget tilfreds med det nuværende resultat! Der er dog stadig plads til at sætte mere præg på denne MC og der ligger også planer for dette. :-)
Honda CX500 "Deluxe"
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 36 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 595
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 710
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 660
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men udgangspunktet er nu en CX500A og ikke en deluxe.
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 441
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 301
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 179 MC-er: 4 Emner: 139 Svar: 372
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 2 Svar: 100
feb 2010
Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 474