{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki w 650 1999

5.372 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Frank  D
Mand | 64 år | Oprettet: 20. maj 2016


Kawasaki w 650

Årgang:
1999
Motor:
2 cylindre, 360 graders parallel twin. 4 ventiler pr. cylinder. Enkelt overliggende knastaksel. 5 trins gearkasse
Hestekræfter
50+
Fælge
19 tommer i for og 18 tommer i bag, som på en gammel englænder.
Dæk
Bridgstone BT 45
Topfart
175 Km/t
Tuning
Ombyggede udstødninger og luftfilterkasse og omdysede karburatorer
Styling
let ombygget med caferacer stilen som forbillede. Forlygte fra en Honda CB750 og blinklys fra en Kawasaki V650 fra 60erne
Ekstraudstyr
Forbedret affjedring for og bag og modificeret forgaffel med 17 mm aksel i stedet for den 15 mm tykke stikaksel som var standard på de to første årgange
Bemærkninger
Den bedste motorcykel jeg har ejet i tidernes løb var en Honda VFR 750 RC 36 II. Da jeg solgte den var det for at skifte stil, til noget der var mere afslappende at køre på små hyggeture. Valgte faldt på en Kawasaki w 650. Da jeg solgte den, kom jeg til at savne den så meget at jeg tre år senere købte en igen. Det er så denne på billedet her. En w 650 er som skabt til at blive ombygget. Og jeg er slet ikke færdig med denne. Mange synes at retro motorcykler er kiksede, men det er jeg langt fra enig i når det er lavet så godt som denne Kawasaki. Hvis man er til retro stilen kan jeg kun anbefale en prøvetur på en w 650 eller w 800. Motoren er faktisk så god at den fortjener bedre køreegenskaber. Bedre forgaffel og affjedring i bag er et must. For dem som ejer en af de 2 først årgange kan jeg varmt anbefale at afstivet forgaflen lidt, enten med en gaffelbro eller at finde nav og stikaksel fra de nyere modeller som er 17 mm. Det giver lidt mere styr på tingene.
Jeg har kørt 30.000 km på sådan en maskine i ind og udland og vil aldrig mere undvære sådan en i garagen. Hvis jeg en dag bliver nødt til at sælge mine motorcykler, er dette den sidste som blev solgt. Arbejdet med at bygge den som jeg vil have den er stadig igang, sidste job som er udført er at tage den sorte maling bort fra de nedre forgaffelben. Her i 2021 fik den lige en lille kåbe og en styrdæmper. Sidste ting på ønskelisten er andre udstødninger. Men selv med standard potter lyder den rigtig godt. Kan anbefale at tage indsats ud af lydpotter helt bagerst i rørene. Det er ikke særligt vanskeligt og da bliver lyden faktisk lige tilpas.
Ændringer i forhold til original. Sort maling fjernet fra gaffelben, styrbro og nav. Chromet bagsvinger. Chrom kædeskærm. Blinklys fra en 1969 Kawasaki V650. Forlygte fra en Honda CB 750. M styr. Corbin sæde til når jeg køre uden passager. Knæpuder fra W800. Lucas baglygte. Ikon bagfjedre. Modificeret forgaffel og superbrace forgaffelbro. Modificeret udstødning og karburator dyser tilpasset. Her i 2021 er der kommet plader på den igen. Glæden ved at køre W650 er ikke blevet mindre med årene.
Kommentér på:
Kawasaki w 650
  •   8. sep 2016 Hej Thomas, du har helt ret, der er næsten igen grænse for hvordan og hvor meget sådan en her kan ombygges og det er lige til at gå til. Kigger man på nettet kan man gå hen og blive rigtig inspireret. Selv er jeg vild med den oprindelige Cafe Racer stil fra 60erne og når jeg engang er færdig med denne, bør jeg vel besøge ACE Cafe i London:-)

  •   7. sep 2016 Fed mc, har selv prøvekørt sådan en w650, men det blev noget større mc.
    Kunne være fed, med en USD forgaffel, og brede Kineo hjul


  •   4. sep 2016 Hej Morten, tak for din kommentar som jeg stort set er enig i. Kawasaki har kigget meget på BSA og Triumph da de designede denne model, men det gør ikke noget for det var flotte maskiner. Men teknisk set er den et lysår fra disse 60er maskiner.

  •   3. sep 2016 Fed retro-MC. Kawasaki har faktisk ramt retro-stilen bedre, end Triumph forsøger at gøre det i dag efter min mening. Den minder meget om BSA fra sidste halvdel af 60'erne. Så kan det ikke blive meget bedre smiley

Annonce