Aprilia SL1000 R (Falco) 2002
3.274 visninger
|
Oprettet:
Aprilia SL1000 R (Falco)
Årgang:
2002
Motor:
Motor: Liquid-cooled 60-degree four-stroke twin.
Capacity: 997.62cc.
Bore x stroke: 97.0 x 67.5mm.
Valvegear: DOHC with four overhead valves per cylinder.
Compression ratio: 10.8:1.
Induction: Indirect multipoint fuel injection with two 51mm throttle bodies.
Ignition: Electronic digital with two spark plugs per cylinder.
Starting: Electric.
Clutch: Hydraulically actuated wet multi-plate clutch.
Capacity: 997.62cc.
Bore x stroke: 97.0 x 67.5mm.
Valvegear: DOHC with four overhead valves per cylinder.
Compression ratio: 10.8:1.
Induction: Indirect multipoint fuel injection with two 51mm throttle bodies.
Ignition: Electronic digital with two spark plugs per cylinder.
Starting: Electric.
Clutch: Hydraulically actuated wet multi-plate clutch.
Hestekræfter
Power: 86.7kW @ 9250rpm.
Torque: 95.6Nm @ 7000rpm.
Transmission: Six-speed with final drive by chain.
6-Gear,
1° 35/14 (2,5)
2° 28/16 (1,75)
3° 26/19 (1,368)
4° 24/22 (1,091)
5° 22/23 (0,957)
6° 23/27 (0,852)
Torque: 95.6Nm @ 7000rpm.
Transmission: Six-speed with final drive by chain.
6-Gear,
1° 35/14 (2,5)
2° 28/16 (1,75)
3° 26/19 (1,368)
4° 24/22 (1,091)
5° 22/23 (0,957)
6° 23/27 (0,852)
Fælge
Aluminium, 5 spoke; for: 3,50 X 17"; back: 6,00 X 17
Suspension: 43mm Showa upside-down cartridge forks adjustable for preload, compression and rebound damping at front, Boge-Sachs monoshock adjustable for preload, compression & rebound damping and ride height at rear.
Brakes: Twin 320mm floating discs with Brembo four-pot opposed piston callipers at front, 220mm disc with Brembo twin-pot opposed-piston calliper at rear.
Suspension: 43mm Showa upside-down cartridge forks adjustable for preload, compression and rebound damping at front, Boge-Sachs monoshock adjustable for preload, compression & rebound damping and ride height at rear.
Brakes: Twin 320mm floating discs with Brembo four-pot opposed piston callipers at front, 220mm disc with Brembo twin-pot opposed-piston calliper at rear.
Dæk
Metzler Z3 Tyres: Front: 120/70 -ZR17 tubeless. Rear: 180/55 - ZR17
Wheelbase: 1415mm.
Seat height: 815mm.
Dry weight: 190kg.
Fuel capacity: 21 litres.
Wheelbase: 1415mm.
Seat height: 815mm.
Dry weight: 190kg.
Fuel capacity: 21 litres.
Topfart
+130 (255)
Tuning
Aprilia SCL carbon udstødning incl chip
http://www.geocities.com/sl_mille/dyno.html
http://www.geocities.com/sl_mille/dyno.html
Styling
intet
Ekstraudstyr
Hjelm:Shoei X-11 ($519 ebay)
Handsker America's Power Sport 39$ (Brocton MC)
Støvler Alpinestars SMX plus ($203 ebay)
Oxford saddle bags ($92 ebay)
Fik flg med i handelen 2 hjelme HJC CJ-12 , Joe Rocket Balistic mesh jakke og Joe Rocket Ballistic Touring
Handsker America's Power Sport 39$ (Brocton MC)
Støvler Alpinestars SMX plus ($203 ebay)
Oxford saddle bags ($92 ebay)
Fik flg med i handelen 2 hjelme HJC CJ-12 , Joe Rocket Balistic mesh jakke og Joe Rocket Ballistic Touring
Bemærkninger
Fabrikeret i November 2002, kørt 3415 km, købt for $5,500 i Oxford, Massachusetts 2006. Sendt til Dk i 2009, fik den indregistret for 50,000 dkr (ikke galt)

Aprilia SL1000 R (Falco)
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 491
Hej Jes,
Ja, jeg kører konstant med mine potter og chip. Syntes du, at de larmer lidt for meget, kan du med fordel købe nogle dB-killers hos e.g. Louis. De tager toppen af støjen, men bibeholder den dybe buldren, har jeg ladet mig fortælle. Jeg skal straks indrømme, at jeg ikke endnu har indkøbt dB-killers, men tænkt overvejet det kraftigt, efter der er kommet fokus på larm fra mc. Der skal dog bores to små huller i udmundingsstykket i potterne, for at montere disse killers, men det er jo ikke den store operation.
Min kammerat har dB-killers til sin Futura, det fungerer fint.
Jeg kører kun med høreværn på længere ture, men det er ikke pga. mc-støj. Det skyldes udelukkende vindstøj i hjelmen især ved høje hastigheder.
Mvh,
Allan
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 491
Ja, jeg tror også blot det er ændret styling. Desuden tror jeg den kun er solgt i US og evt. Australien. Den er såvidt jeg ved ikke solgt her i Europa. Men jeg syntes nu godt om R - modellens lakering.
Og ja, find et par C-potter og køb 15 tænder. 16 tænder er noget Aprilia udelukkende har sat på for at få en høj topfart. Desuden kan tandhjulet skiftes uden man behøver skifte kæden (har jeg ladet mig fortælle!)
/Allan
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 491
Hej Jes,
Kool Falco. Jeg tror det bliver den eneste i DK som R-model. Jeg håber at du hygger i MA. Har faktisk lige været gennem MA idet jeg boede og arbejde i MI. Nuvel, jeg er hjemme nu, og du har spørgsmål.
Potterne giver en fantastisk lyd. De originale potter lyder jo ikke af meget, men du vil få den gode solide V2 lyd frem i lyset med andre potter. Chipsen der følger med Aprilia-potterne ændrer dramatisk på især mellemområdet, der til tider kan føles død. Du vil i sandhed få en bedre trækkraft. Dog er Falcoen lidt højgearet, og sæt et 15 tænder på tandhjulet og der er korrigeret derfor. Jeg kan anbefale sættet med chip og potter.
Mvh,
Allan
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.487
tak for hilsenen... og nej det er ikke så tit jeg kører 290... men det er prøvet og det "plejer" jeg at gøre en gang i hver sæson. Det er jo ikke ligefrem hyggekørsel.. man skal være 300% koncentreret.. og det er ikke altid den dag man regnede med at det bliver, for hvis modet svigter ja så venter jeg til en anden dag. Normalt kører jeg bare som alle andre - men her heldigvis ikke fået nogle klip i kortet (endnu!!!). Fortsat god vind til dig derover i det store land...
jan 2005
Følger: 38 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 175 Svar: 927
Hejsa,tak for din flotte bedømmelse af min cykel....
Må sige at din kværn satme også ser hård ud!
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
.. den er føjet til foretrukne!
Takker.
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
Husk blot at de-restricte den, det tager under en halv time..
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 58 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.588
velkommen til en høj herfra
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 6 Emner: 9 Svar: 228
Fin lækker cykel (har også selv haft en) En høj herfra!!
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 747
Velkommen til :o)
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.487
velkommen herinde med din fine Aprillia.. Den er jo bare dejligt og vel også til at betale sig fra derovre... det bliver værre når du kommer "hjem" igen... Rigtig god vind til dig derude og pas godt på dig selv....
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 27
Lækker maskine!! tillykke med den, og velkommen til!!
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.952
.
okt 2005
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 4
super cool maskine du har der