Suzuki GS500F 2005
1.185 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GS500F
Årgang:
2005
Motor:
Luftkølet 500cc (487), 4 ventiler pr. cylinder
74x56.6 mm borring
9.0:1 kompressionsratio
34mm Mikuni Karburatorer
6-trins gearkasse
Stort set magen til dem de solgte i 80'erne, så vidt jeg ved.
Ud over potten er den som fabrikken.
74x56.6 mm borring
9.0:1 kompressionsratio
34mm Mikuni Karburatorer
6-trins gearkasse
Stort set magen til dem de solgte i 80'erne, så vidt jeg ved.
Ud over potten er den som fabrikken.
Hestekræfter
48 HK/35.1 kW, ved 9200 omdr.
40.0 Nm, ved 7500 omdr.
40.0 Nm, ved 7500 omdr.
Fælge
Sorte medfødte fælge.
310mm skive foran
250mm skive bagpå
310mm skive foran
250mm skive bagpå
Dæk
110/70-17 foran
130/70-17 bagtil
130/70-17 bagtil
Topfart
Jeg mener den er opgivet til 180 km/t.
Har læst herinde om en der har haft sin oppe omkring 190.
Kører kun landevejskørsel, så jeg kommer aldrig i nærheden af topfarten.
Har læst herinde om en der har haft sin oppe omkring 190.
Kører kun landevejskørsel, så jeg kommer aldrig i nærheden af topfarten.
Tuning
Styling
En tidligere ejer har eftermonteret en potte med mere lyd i.
Giv lyd hvis du kan identificere den.
Giv lyd hvis du kan identificere den.
Ekstraudstyr
Zero Gravity sport-touring vindskærm
SW-Motech rack med quicklock system og taske
Cruise control i gashåndtag
SW-Motech rack med quicklock system og taske
Cruise control i gashåndtag
Bemærkninger
Den holder 20 Liter benzin ad gangen, og tager mig i hvert fald de første 300 km inden jeg tænker på at holde ind og tanke.
Det er min første maskine der ikke er bygget til at køre i skoven, og jeg nyder det i øjeblikket.
Jeg er omkring 188 høj, og har lange ben, så jeg var bekymret for om cyklen blev for lav. Jeg ved den bliver anbefalet til små mennesker, men den kan også stilles ned i højden. Jeg sidder rigtig fint på den. Havde den været specielt designet til mig, havde der nok været en lille smule længere mellem sæde og fodhvilere, men den føles ikke for lille, og jeg bliver ikke træt selv på lange ture.
Den er noget mere kvik en jeg havde regnet med, da den generelt for hug for at være lidt kedelig. Jeg synes også rigtig godt om designet. Jeg kører ikke ræs, men en masse landevejsturer, og til det synes jeg der er masser af overskud. Den kan også fint gå på motorvej, i modsætning til de offroadere jeg har eget i samme motorstørrelse, og det nyder jeg.
Cyklen er pænt velholdt, og kører som en drøm. Jeg er enormt tilfreds med den.
Her fører jeg en lille log over de vigtigste begivenheder i cyklens historie til fremtidig reference:
22500 km - Jeg overtager cyklen hos KP-motorcykler i Lemvig
23500 km - Cyklen får den store 24kkm service (lidt før tid)
27000 km - Cyklen får nyt kædekit
Det er min første maskine der ikke er bygget til at køre i skoven, og jeg nyder det i øjeblikket.
Jeg er omkring 188 høj, og har lange ben, så jeg var bekymret for om cyklen blev for lav. Jeg ved den bliver anbefalet til små mennesker, men den kan også stilles ned i højden. Jeg sidder rigtig fint på den. Havde den været specielt designet til mig, havde der nok været en lille smule længere mellem sæde og fodhvilere, men den føles ikke for lille, og jeg bliver ikke træt selv på lange ture.
Den er noget mere kvik en jeg havde regnet med, da den generelt for hug for at være lidt kedelig. Jeg synes også rigtig godt om designet. Jeg kører ikke ræs, men en masse landevejsturer, og til det synes jeg der er masser af overskud. Den kan også fint gå på motorvej, i modsætning til de offroadere jeg har eget i samme motorstørrelse, og det nyder jeg.
Cyklen er pænt velholdt, og kører som en drøm. Jeg er enormt tilfreds med den.
Her fører jeg en lille log over de vigtigste begivenheder i cyklens historie til fremtidig reference:
22500 km - Jeg overtager cyklen hos KP-motorcykler i Lemvig
23500 km - Cyklen får den store 24kkm service (lidt før tid)
27000 km - Cyklen får nyt kædekit
Suzuki GS500F
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 125
Indtil videre har jeg absolut kun positive oplevelser med den!
Jeg har ikke prøvet at have en pålidelig maskine før, så det var pålideligheden der stod øverst på prioriterings listen da jeg kiggede mc denne gang. Jeg valgte GS'eren fordi jeg havde råd til at købe noget der stod flot og var relativt nyt.
Jeg nyder det rigtig meget. Har været ude at køre nogle længere ture på den - noget jeg aldrig har prøvet før. Det er også min første "vej-maskine", og selvom jeg engang troede det ikke var noget for mig, er jeg faktisk ret vild med det.
Jeg tænkte nok den var gået i bytte for en større cykel ;).
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 50
Ja den blev byttet der til den sorte stamper jeg har nu.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 125
Jeg tror da også det er din gamle MC, det ser i hvert fald meget plausibelt ud :).
Den er godt nok flot holdt.
Jeg købte den hos KP-motorcykler i Lemvig, er det der du har sluppet den?
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 50
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 50
Det er min gamle mc er jeg 98% sikker på.
Se evt på min profil der er data om potten osv.
Mvh Danni
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
jul 2012
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 3
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 301
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
mar 2015
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 4
aug 2004
Følgere: 28 MC-er: 5 Annoncer: 4 Emner: 129 Svar: 581
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 7 Svar: 173