{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Moto Guzzi SP1000 1981

3.705 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Per T
Mand | 56 år | Oprettet: 17. mar 2016


Moto Guzzi SP1000

Årgang:
1981
Motor:
949cc, Vmotor, langsliggende, luftkølet, 2 ventiler pr cylinder. 5-trins gearkasse og kardantræk.

Drivlinien er standard på nær 36mm Dellorto karburatorer med accelerationspumpe (standard 30 uden pumpe) og Lafranconi LM4 udstødninger
Hestekræfter
Omkring 70 på koblingen i standard udførelse. Med de nye karburatorer og åbne potter har den vel fået et par ponyer mere
Fælge
Standard støbte fælge, pulverlakerede
Dæk
August 2016:
Avon Roadrider, 120/90 bagpå, 110/90 foran. En fin combo men der er ikke mange k....hår mellem bagdækket og kardanakslen, sikkert fordi dækket er næsten 130 bredt. Foran går det kun fordi skærmen i forvejen var hævet til knopdækkene

Gl dæk Heidenau K60, 120/80 bagpå og 110/80 foran. Fine på de små veje når "properitær Thomsen" har kørt gylle ud men knapt så gode på ren asfalt.
Topfart
200 ifgl databladet
Tuning
36mm dellorto
August 2016 lafranconi competitione potter oprindeligt fra en LM1000
Styling
Cyklen er født som touringmodel med stor kåbe.

Den tidligere ejer har strippet den ned, malet stel fælge, lavet nye lettere skærme og flyttet batteriet ned under motoren for det "åbne look" under sædet. Sædet er også speciallavet hos Ry autopostring ifgl. tidligere ejer.

Motogadget mini speedometer

Tomaselli justerbart clubman styr

Modificerede gear og bremsepedaler, hjemmedrejede fodhvilere

Lafranconi Competizione mellempotte og slutpotter fra Le Mans 4. Spraymalet matsorte til "rå" finish

Mini-Lucas baglygte

Styrkontakter fra nyere Guzzi (kender ikke modellen)

Fra 2017
Tomaselli tilbageflyttersæt med hjemmelavede forbindelser til gear og bremseskiver

Sidestøtteben fra en Kawasaki flyttet tilbage under gearkasse med hjemmelavet beslag da det originale støtteben under motoren var for kort og ustabilt

Ventilerede rustfri flydende skiver fra HMB Guzzi foran. Med Tüv og hele dynen

Nyt "universal" sæde, tilpasset i bunden så den sidder tæt over skærmen.

Fra 2018:
Rustfri bagerste skive fra HMB Guzzi

Sorte styrende vægte

Sortmalet styrtbøjle
Ekstraudstyr
Ingen udover nævnte detaljer under styling
Bemærkninger
Jeg har købt cyklen i august 2015 som den står på de første billeder med bredt styr. Sælger er en dygtig værktøjsmager fra Aarhus der har lagt rigtig mange timer i at bygge cyklen (tak Michael) og jeg har fået en super stabil og unik motorcykel.

Cyklen står p.t. som en "scrambler" der er undervejs til at blive en cafe racer. Det er også planen, men hovedformålet er at have en kørende cykel, så må hamskiftet komme henover vinteren

Km kørt i 2016: 4600

Planer for vinteren 2016-17:
Ompostring af sæde, da betrækket er gennemhullet og sædet for lavt til mine lange ben.

Montage af tilbagerykkersæt fra Tomaselli incl fabrikation af links

"Ny" sidestøtteben der flyttes bagud under gearkassen. Kawazaki Ninja ben købt på ebay så jeg skal "bare" have lavet beslaget

Olieskift i Kardan og bagtøj plus motor naturligvis

Kontrol og sikkert udskiftning af knastkæde

Sortlakering og montering af styrtbøjle

Udskiftning af venstre styrkontakt fra original til nyere kontakt

Evt montering af clip-on styr og "oxe-eye" blinkere i styrender
Kommentér på:
Moto Guzzi SP1000
Annonce