Honda cbr954rr 2002
984 visninger
|
Oprettet:
Honda cbr954rr
Årgang:
2002
Motor:
Engine
Four stroke, transverse four cylinder, DOHC, 4 valves per cylinder
Capacity
954cc / 58.2 cub. in
Bore x Stroke 75 x 54 mm
Compression Ratio 11.5:1
Cooling System Liquid cooling
Lubrication Wet sump
Engine oil
Synthetic, 10W/40
Exhaust
Stainless steel, 4 into 2 into 1 with titanium muffler
Induction
PGM-FI (fuel-injection) with automatic choke
Ignition
Computer-controlled digital, 3D mapping
Starting
Electronic
Spark Plug NGK, IMR9C-9H
Clutch Nine-plate clutch with durable friction plate material
Max Power
113 kW / 154 hp @ 11250rpm
Max Torque
101 Nm / 10.3 kg fm / 74.6 lb.ft @ 9000rpm
Transmission
6 Speed
Final Drive # 530 chain, O-ring sealed drive chain, 108 links
Gear Ratio 1st 2.73 / 2nd 2.00 / 3rd 1.60 / 4th 1.37 / 5th 1.23 / 6th 1.13:1
Four stroke, transverse four cylinder, DOHC, 4 valves per cylinder
Capacity
954cc / 58.2 cub. in
Bore x Stroke 75 x 54 mm
Compression Ratio 11.5:1
Cooling System Liquid cooling
Lubrication Wet sump
Engine oil
Synthetic, 10W/40
Exhaust
Stainless steel, 4 into 2 into 1 with titanium muffler
Induction
PGM-FI (fuel-injection) with automatic choke
Ignition
Computer-controlled digital, 3D mapping
Starting
Electronic
Spark Plug NGK, IMR9C-9H
Clutch Nine-plate clutch with durable friction plate material
Max Power
113 kW / 154 hp @ 11250rpm
Max Torque
101 Nm / 10.3 kg fm / 74.6 lb.ft @ 9000rpm
Transmission
6 Speed
Final Drive # 530 chain, O-ring sealed drive chain, 108 links
Gear Ratio 1st 2.73 / 2nd 2.00 / 3rd 1.60 / 4th 1.37 / 5th 1.23 / 6th 1.13:1
Hestekræfter
150 på tappen
Målt til 142 på hjulet efter indkøring af powercommander.
Målt til 142 på hjulet efter indkøring af powercommander.
Fælge
Front Rim
Aluminium alloy hollow spoke, 89 mm / 3.5 in.
Rear Rim
Aluminium alloy hollow spoke, 152 mm / 6.0 in.
Aluminium alloy hollow spoke, 89 mm / 3.5 in.
Rear Rim
Aluminium alloy hollow spoke, 152 mm / 6.0 in.
Dæk
For: 120/70 ZR17
Bag: 190/50 ZR17
Bag: 190/50 ZR17
Topfart
Top Speed
286 km/h / 178 mph
286 km/h / 178 mph
Tuning
Ikke noget decideret tunning, men er optimeret med powercommander og termigoni potte
Styling
sort vindskjold, lille nummerpladeholder, ego-skald, små led-blink..
Ekstraudstyr
nope
Bemærkninger
Fantastisk maskine der kører som en drøm, føles utrolig let selvom det er en liter maskine.
Prøvede en R1 fra 2003 inden jeg købte firebladen, personligt syntes jeg firebladen kørte bedre og var mere harmonisk.
R1'eren var også en lækker maskine, men firebladen var klart min favorit.
Prøvede en R1 fra 2003 inden jeg købte firebladen, personligt syntes jeg firebladen kørte bedre og var mere harmonisk.
R1'eren var også en lækker maskine, men firebladen var klart min favorit.
Honda cbr954rr
maj 2015
Følger: 35 Følgere: 48 MC-er: 5 Emner: 11 Svar: 69
jul 2012
Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 128
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 76
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 69
feb 2008
Følgere: 7 MC-er: 11 Svar: 18
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 301
maj 2007
MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 27
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 846