{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda Fireblade 954 [Tidl. motorcykel] 2002

10.184 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

- Boxe -
Mand | 40 år | Oprettet: 22. sep 2006


Honda Fireblade 954

Årgang:
2002
Motor:
- 4 cylindret 4-taks rækkemotor
- Dobbelt overliggende knastaksler
- 4 ventiler pr cylinder
- 954 ccm
- Bore x Stroke: 75 x 54 mm
- Kompression: 11,5:1
- Tænding: Computerkontrolleret digital 3D mapping
- PGM-FI indsprøjtning
- 929 gearkasse monteret (holder lidt bedre end 954)
Hestekræfter
- Opgivet: 152hk @ 11250 RPM i motor
- Opgivet: 101Nm @ 9000 RPM i motor
- Før: 129hk målt på hjulet inden besøg hos Mr. Dyno (uden DB killer)
- Før: 88,39Nm @ 9000 RPM på hjulet inden Mr. Dyno

- Nu 137 hk @ 11300 RPM på hjulet uden DB killer
- Nu 93,29Nm @ 9100 RPM på hjulet uden DB killer
- Nu 124 hk @ 10900 RPM på hjulet med DB killer

....med en fin jævn kurve :-)
Fælge
- Front: Aluminium hollow spoke 17x3,5"
- Bag: Aluminium hollow spoke 17x6,0"
Dæk
Til gade:
- Front: Bridgestone Battlax S21 120/70 x 17"
- Bag: Bridgestone Battlax S21 200/55 x 17"

Til bane (tør):
- Front: Pirelli Superbike SC1
- Bag: Pirelli Superbike SC1 / SC2 (afhængig af lufttemperatur)

Til bane (våd):
- Front og Bag: Michelin Power Rain
Topfart
- Opgivet: 286 km/t
- Reelt før: 291 km/t (-1 tand bagpå, målt med speedohealer - Dog ikke GPS)
- Reelt nu: 265 km/t (+3 tand bagpå - Målt med speedohealer)
Tuning
- Afkortet Leo Vince SBK potte
- PAIR Valve system fjernet
- HVIX fjernet fra luftfilterhuset
- KN luftfilter
- Power Commander 5
- MAP switch (med og uden DB killer)
- Anden gearing (+3 bag)
- ZVM2 520 kæde
- Dynojet Linear Quickshift
- Omvendt gearskift, pedal fra VFR800)
Styling
- Blank poleret fælgkanter
- Blå fodhvilere
- MRV Bubble kåbeglas
- Indfarvet undertray
- Rizoma blinklys bag
- Speciel syet sæder
- Diverse klistermærker (Monster Energy giver 2hk ekstra ;-) )
Ekstraudstyr
- Rizoma blinklysrelæ
- Öhlins Scotts styrdæmper
- Öhlins fjedre i forgaffel og bagdæmper
- LSL Crashpads
- R&G Engine Protectors
- CNC justérbar bremse- og koblingsgreb
- HEL stålarméret bremseslanger
- Brembo Racing bremseklodser foran
- Brembo Sinter bremseklodser bagpå
- BeyondBikers Wave bremseskiver
- Stompgrip
- Olieprop med temperaturmåler
- Scorpio SR-i900 2-vejs-alarm med perimetersensor
- Tilbagerykkersæt til fodhvilere
- Speedohealer
Bemærkninger
Endelig fandt jeg en 954 til gode penge, og i rigtig fin stand.
#1 på min liste over MC'ere jeg bare SKAL eje :-D
Det er måske ikke verdens hurtigste kværn, men siden jeg prøvede modellem første gang i 2008, har jeg aldrig prøvet noget der styrede ligeså godt, før eller siden... Og jeg har prøvet en del ;-)

Ellers står den perfekt og er bygget om så den passer til mig med lige præcis det udstyr jeg vil have på den.
-------------------------------------------------------------------

Update: 10-02-16:
- Kæde og tandhjul renset og smurt
- Olie + Filter skiftet (originalt Honda filter og Castrol Power1 10w-40)
- Kølervæske skiftet
- HTEV ventil i udstødning rensen og justeret
- Tændrør kontrolleret (de så helt nye ud)
- KN-Luftfilter rengjort og fået nyt luftfilter olie
- Affjedring justeret

Update: 16-03-16:
- Hjemme igen fra Mr. Dyno. Målet var at opnå stabilitet i HK og power i NM i lav- og mellem-området. Jobs done...
- Dæk skiftet til nye Bridgestone Battlax S20 Evo. Testet på vej hjem ved asfalt på 1 graders varme. Dækkene hænger fint fast og var lune da jeg kom hjem.... Dækkanten blev dog ikke testet ;-)

Update: 11-05-16:
- Olie + filter skift. Castrol Power 1 Racing 10W-50.
- Nye BeyondBikers Wave bremseskiver
- Brembo sintermetal klodser foran. Carbon Ceramic bagpå.
- HEL stålarmeret bremseslanger
- Stompgrip monteret på tanken
- R&G Engine protectors
- CNC justerbar bremse- og koblingsgreb

UPDATE: 10-07-16 (51.000km):
4 gear stod af, så motor måtte lukkes op...
- Komplet ny gearkasse (Alt er nyt; aksler, alle tandhjul, lejer... ALT)
- Ventiler kontrolleret OK
- Knastkæde + guides OK
- Oliepumpe kæde OK
- Cylinder og stempler OK (Stadig fine hone-mærker i cylinder)
- Alt er gennemgået og de meget få slidte ting er skiftet.
- Olie + Filterskift Castrol Power 1 Racing 10w-50
- Kølervæske skiftet
- Alle elektriske stik er renset og behandlet

UPDATE: Vinter 2016/2017 (55.000km)
- Clip-ons sænket 1 cm
- Tilbagerykkersæt til fodhvilere
- Dækskift til Bridgestone S21
- Anden gearing (-1/+2)
- Translogic Quickshift monteret og kørt ind
- Olie + filterskift Castrol Power1 Racing 10W-40
- Öhlins affjedring monteret så den passer til min vægt
- Nye Brembo Racing bremseklodser

UPDATE: 20-07-17 (59.000 km)
- Nye pakdåser, bøsninger, støvkapper, og olie i forgaffel
- Olie + filterskift Silkolene 10W-40 Full syntetic

UPDATE: Vinter 2017/2018 (61.000 km)
- Brembo Racing Sinter bremseklodser
- Bremsevæske
- Kølervæske
- Olie + filterskift Castrol Power1 Racing 10W-50
- Benzinpumpe renset
- Nyt Benzinfilter
- Alle brændstofslanger og kobberringe
- Benzindyser renset og testet modstand
- Ventiler i motor stillet (nye shims på 11 af dem)
- Knastaksler målt og kontrolleret (alt indenfor specs)
- Knastkæde og guides kontrolleret (absolut intet slid)
- Nye iridium tændrør
- Omvendt gearskift (gearpedal fra VFR800)
- Dynojet Linear quickshift monteret
- Ny kæde (ZVM2 520)
- Nye 520 tandhjul 16/46
- Forhjulslejer
Kommentér på:
Honda Fireblade 954
Annonce