Honda Fireblade 954 [Tidl. motorcykel] 2002
10.184 visninger
|
Oprettet:
Honda Fireblade 954
Årgang:
2002
Motor:
- 4 cylindret 4-taks rækkemotor
- Dobbelt overliggende knastaksler
- 4 ventiler pr cylinder
- 954 ccm
- Bore x Stroke: 75 x 54 mm
- Kompression: 11,5:1
- Tænding: Computerkontrolleret digital 3D mapping
- PGM-FI indsprøjtning
- 929 gearkasse monteret (holder lidt bedre end 954)
- Dobbelt overliggende knastaksler
- 4 ventiler pr cylinder
- 954 ccm
- Bore x Stroke: 75 x 54 mm
- Kompression: 11,5:1
- Tænding: Computerkontrolleret digital 3D mapping
- PGM-FI indsprøjtning
- 929 gearkasse monteret (holder lidt bedre end 954)
Hestekræfter
- Opgivet: 152hk @ 11250 RPM i motor
- Opgivet: 101Nm @ 9000 RPM i motor
- Før: 129hk målt på hjulet inden besøg hos Mr. Dyno (uden DB killer)
- Før: 88,39Nm @ 9000 RPM på hjulet inden Mr. Dyno
- Nu 137 hk @ 11300 RPM på hjulet uden DB killer
- Nu 93,29Nm @ 9100 RPM på hjulet uden DB killer
- Nu 124 hk @ 10900 RPM på hjulet med DB killer
....med en fin jævn kurve :-)
- Opgivet: 101Nm @ 9000 RPM i motor
- Før: 129hk målt på hjulet inden besøg hos Mr. Dyno (uden DB killer)
- Før: 88,39Nm @ 9000 RPM på hjulet inden Mr. Dyno
- Nu 137 hk @ 11300 RPM på hjulet uden DB killer
- Nu 93,29Nm @ 9100 RPM på hjulet uden DB killer
- Nu 124 hk @ 10900 RPM på hjulet med DB killer
....med en fin jævn kurve :-)
Fælge
- Front: Aluminium hollow spoke 17x3,5"
- Bag: Aluminium hollow spoke 17x6,0"
- Bag: Aluminium hollow spoke 17x6,0"
Dæk
Til gade:
- Front: Bridgestone Battlax S21 120/70 x 17"
- Bag: Bridgestone Battlax S21 200/55 x 17"
Til bane (tør):
- Front: Pirelli Superbike SC1
- Bag: Pirelli Superbike SC1 / SC2 (afhængig af lufttemperatur)
Til bane (våd):
- Front og Bag: Michelin Power Rain
- Front: Bridgestone Battlax S21 120/70 x 17"
- Bag: Bridgestone Battlax S21 200/55 x 17"
Til bane (tør):
- Front: Pirelli Superbike SC1
- Bag: Pirelli Superbike SC1 / SC2 (afhængig af lufttemperatur)
Til bane (våd):
- Front og Bag: Michelin Power Rain
Topfart
- Opgivet: 286 km/t
- Reelt før: 291 km/t (-1 tand bagpå, målt med speedohealer - Dog ikke GPS)
- Reelt nu: 265 km/t (+3 tand bagpå - Målt med speedohealer)
- Reelt før: 291 km/t (-1 tand bagpå, målt med speedohealer - Dog ikke GPS)
- Reelt nu: 265 km/t (+3 tand bagpå - Målt med speedohealer)
Tuning
- Afkortet Leo Vince SBK potte
- PAIR Valve system fjernet
- HVIX fjernet fra luftfilterhuset
- KN luftfilter
- Power Commander 5
- MAP switch (med og uden DB killer)
- Anden gearing (+3 bag)
- ZVM2 520 kæde
- Dynojet Linear Quickshift
- Omvendt gearskift, pedal fra VFR800)
- PAIR Valve system fjernet
- HVIX fjernet fra luftfilterhuset
- KN luftfilter
- Power Commander 5
- MAP switch (med og uden DB killer)
- Anden gearing (+3 bag)
- ZVM2 520 kæde
- Dynojet Linear Quickshift
- Omvendt gearskift, pedal fra VFR800)
Styling
- Blank poleret fælgkanter
- Blå fodhvilere
- MRV Bubble kåbeglas
- Indfarvet undertray
- Rizoma blinklys bag
- Speciel syet sæder
- Diverse klistermærker (Monster Energy giver 2hk ekstra ;-) )
- Blå fodhvilere
- MRV Bubble kåbeglas
- Indfarvet undertray
- Rizoma blinklys bag
- Speciel syet sæder
- Diverse klistermærker (Monster Energy giver 2hk ekstra ;-) )
Ekstraudstyr
- Rizoma blinklysrelæ
- Öhlins Scotts styrdæmper
- Öhlins fjedre i forgaffel og bagdæmper
- LSL Crashpads
- R&G Engine Protectors
- CNC justérbar bremse- og koblingsgreb
- HEL stålarméret bremseslanger
- Brembo Racing bremseklodser foran
- Brembo Sinter bremseklodser bagpå
- BeyondBikers Wave bremseskiver
- Stompgrip
- Olieprop med temperaturmåler
- Scorpio SR-i900 2-vejs-alarm med perimetersensor
- Tilbagerykkersæt til fodhvilere
- Speedohealer
- Öhlins Scotts styrdæmper
- Öhlins fjedre i forgaffel og bagdæmper
- LSL Crashpads
- R&G Engine Protectors
- CNC justérbar bremse- og koblingsgreb
- HEL stålarméret bremseslanger
- Brembo Racing bremseklodser foran
- Brembo Sinter bremseklodser bagpå
- BeyondBikers Wave bremseskiver
- Stompgrip
- Olieprop med temperaturmåler
- Scorpio SR-i900 2-vejs-alarm med perimetersensor
- Tilbagerykkersæt til fodhvilere
- Speedohealer
Bemærkninger
Endelig fandt jeg en 954 til gode penge, og i rigtig fin stand.
#1 på min liste over MC'ere jeg bare SKAL eje :-D
Det er måske ikke verdens hurtigste kværn, men siden jeg prøvede modellem første gang i 2008, har jeg aldrig prøvet noget der styrede ligeså godt, før eller siden... Og jeg har prøvet en del ;-)
Ellers står den perfekt og er bygget om så den passer til mig med lige præcis det udstyr jeg vil have på den.
-------------------------------------------------------------------
Update: 10-02-16:
- Kæde og tandhjul renset og smurt
- Olie + Filter skiftet (originalt Honda filter og Castrol Power1 10w-40)
- Kølervæske skiftet
- HTEV ventil i udstødning rensen og justeret
- Tændrør kontrolleret (de så helt nye ud)
- KN-Luftfilter rengjort og fået nyt luftfilter olie
- Affjedring justeret
Update: 16-03-16:
- Hjemme igen fra Mr. Dyno. Målet var at opnå stabilitet i HK og power i NM i lav- og mellem-området. Jobs done...
- Dæk skiftet til nye Bridgestone Battlax S20 Evo. Testet på vej hjem ved asfalt på 1 graders varme. Dækkene hænger fint fast og var lune da jeg kom hjem.... Dækkanten blev dog ikke testet ;-)
Update: 11-05-16:
- Olie + filter skift. Castrol Power 1 Racing 10W-50.
- Nye BeyondBikers Wave bremseskiver
- Brembo sintermetal klodser foran. Carbon Ceramic bagpå.
- HEL stålarmeret bremseslanger
- Stompgrip monteret på tanken
- R&G Engine protectors
- CNC justerbar bremse- og koblingsgreb
UPDATE: 10-07-16 (51.000km):
4 gear stod af, så motor måtte lukkes op...
- Komplet ny gearkasse (Alt er nyt; aksler, alle tandhjul, lejer... ALT)
- Ventiler kontrolleret OK
- Knastkæde + guides OK
- Oliepumpe kæde OK
- Cylinder og stempler OK (Stadig fine hone-mærker i cylinder)
- Alt er gennemgået og de meget få slidte ting er skiftet.
- Olie + Filterskift Castrol Power 1 Racing 10w-50
- Kølervæske skiftet
- Alle elektriske stik er renset og behandlet
UPDATE: Vinter 2016/2017 (55.000km)
- Clip-ons sænket 1 cm
- Tilbagerykkersæt til fodhvilere
- Dækskift til Bridgestone S21
- Anden gearing (-1/+2)
- Translogic Quickshift monteret og kørt ind
- Olie + filterskift Castrol Power1 Racing 10W-40
- Öhlins affjedring monteret så den passer til min vægt
- Nye Brembo Racing bremseklodser
UPDATE: 20-07-17 (59.000 km)
- Nye pakdåser, bøsninger, støvkapper, og olie i forgaffel
- Olie + filterskift Silkolene 10W-40 Full syntetic
UPDATE: Vinter 2017/2018 (61.000 km)
- Brembo Racing Sinter bremseklodser
- Bremsevæske
- Kølervæske
- Olie + filterskift Castrol Power1 Racing 10W-50
- Benzinpumpe renset
- Nyt Benzinfilter
- Alle brændstofslanger og kobberringe
- Benzindyser renset og testet modstand
- Ventiler i motor stillet (nye shims på 11 af dem)
- Knastaksler målt og kontrolleret (alt indenfor specs)
- Knastkæde og guides kontrolleret (absolut intet slid)
- Nye iridium tændrør
- Omvendt gearskift (gearpedal fra VFR800)
- Dynojet Linear quickshift monteret
- Ny kæde (ZVM2 520)
- Nye 520 tandhjul 16/46
- Forhjulslejer
#1 på min liste over MC'ere jeg bare SKAL eje :-D
Det er måske ikke verdens hurtigste kværn, men siden jeg prøvede modellem første gang i 2008, har jeg aldrig prøvet noget der styrede ligeså godt, før eller siden... Og jeg har prøvet en del ;-)
Ellers står den perfekt og er bygget om så den passer til mig med lige præcis det udstyr jeg vil have på den.
-------------------------------------------------------------------
Update: 10-02-16:
- Kæde og tandhjul renset og smurt
- Olie + Filter skiftet (originalt Honda filter og Castrol Power1 10w-40)
- Kølervæske skiftet
- HTEV ventil i udstødning rensen og justeret
- Tændrør kontrolleret (de så helt nye ud)
- KN-Luftfilter rengjort og fået nyt luftfilter olie
- Affjedring justeret
Update: 16-03-16:
- Hjemme igen fra Mr. Dyno. Målet var at opnå stabilitet i HK og power i NM i lav- og mellem-området. Jobs done...
- Dæk skiftet til nye Bridgestone Battlax S20 Evo. Testet på vej hjem ved asfalt på 1 graders varme. Dækkene hænger fint fast og var lune da jeg kom hjem.... Dækkanten blev dog ikke testet ;-)
Update: 11-05-16:
- Olie + filter skift. Castrol Power 1 Racing 10W-50.
- Nye BeyondBikers Wave bremseskiver
- Brembo sintermetal klodser foran. Carbon Ceramic bagpå.
- HEL stålarmeret bremseslanger
- Stompgrip monteret på tanken
- R&G Engine protectors
- CNC justerbar bremse- og koblingsgreb
UPDATE: 10-07-16 (51.000km):
4 gear stod af, så motor måtte lukkes op...
- Komplet ny gearkasse (Alt er nyt; aksler, alle tandhjul, lejer... ALT)
- Ventiler kontrolleret OK
- Knastkæde + guides OK
- Oliepumpe kæde OK
- Cylinder og stempler OK (Stadig fine hone-mærker i cylinder)
- Alt er gennemgået og de meget få slidte ting er skiftet.
- Olie + Filterskift Castrol Power 1 Racing 10w-50
- Kølervæske skiftet
- Alle elektriske stik er renset og behandlet
UPDATE: Vinter 2016/2017 (55.000km)
- Clip-ons sænket 1 cm
- Tilbagerykkersæt til fodhvilere
- Dækskift til Bridgestone S21
- Anden gearing (-1/+2)
- Translogic Quickshift monteret og kørt ind
- Olie + filterskift Castrol Power1 Racing 10W-40
- Öhlins affjedring monteret så den passer til min vægt
- Nye Brembo Racing bremseklodser
UPDATE: 20-07-17 (59.000 km)
- Nye pakdåser, bøsninger, støvkapper, og olie i forgaffel
- Olie + filterskift Silkolene 10W-40 Full syntetic
UPDATE: Vinter 2017/2018 (61.000 km)
- Brembo Racing Sinter bremseklodser
- Bremsevæske
- Kølervæske
- Olie + filterskift Castrol Power1 Racing 10W-50
- Benzinpumpe renset
- Nyt Benzinfilter
- Alle brændstofslanger og kobberringe
- Benzindyser renset og testet modstand
- Ventiler i motor stillet (nye shims på 11 af dem)
- Knastaksler målt og kontrolleret (alt indenfor specs)
- Knastkæde og guides kontrolleret (absolut intet slid)
- Nye iridium tændrør
- Omvendt gearskift (gearpedal fra VFR800)
- Dynojet Linear quickshift monteret
- Ny kæde (ZVM2 520)
- Nye 520 tandhjul 16/46
- Forhjulslejer
Honda Fireblade 954
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 49
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 49
dec 2015
Følger: 1 Emner: 1
Gider du sende en email adresse, jeg har en foto af min pumpe/cylinder som vi kan tage afsæt i
mvh
Karsten
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Jeg er også superglad for den.. Da jeg så en første gang, for snart 10 år siden, synes jeg ikke det var noget særligt.. Men da jeg så prøvede den første gang for 8 år siden, har den givet mig våde drømme siden... Nu er det endelig min
Karsten >> Skal jeg bare tage et billede af venilen og sende til dig ? Skal derud igen i morgen og skrue videre.. Så snupper jeg lige et billede...
dec 2015
Følger: 1 Emner: 1
Supre flotte billeder.
Har en MC lift som i dit værksted.
Har du mulighed for at hjælpe med foto af sænkeventilen.
Mvh
Karsten
Mail
Karsten.daugaard@gmail.com
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
maj 2004
Følger: 11 Følgere: 15 MC-er: 1 Svar: 88
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 71 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
sep 2014
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 6
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 3 Svar: 2
sep 2013
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 52
dec 2005
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 4 Svar: 151
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 8 Emner: 36 Svar: 382
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 301
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 76
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 457