{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Kawasaki ZXR 750 L / ZX9-R 1993

4.257 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Peter B
Mand | 31 år | Oprettet: 20. nov 2011


Kawasaki ZXR 750 L / ZX9-R

Årgang:
1993
Motor:
Vandkølet 4-cylindret rækkemotor fra Kawasaki ZX-9 R 1994:

Boring: 899.00 ccm (75 mm × 50.9 mm)
Kompression: 12.2:1
Tændrør: NGK CR9EK
Karburatorer: Keihin 38mm CVKD med "Ram Air" System (originale 750 karburatore)
Ventiler: 4 DOHC ventiler pr. cylinder
Motor olie: 10W/40 Castrol Power 1
Benzinøkonomi ca. 15,8 km/l har jeg målt den til (blandet kørsel)

Gearkasse:
6 gear
Hydraulisk ‘slipper’ kobling
Hestekræfter
Med motor fra Kawasaki ZX-9 R 1994:

139.00 HK (101.5 kW)) v. 10500 O/min
94.15 Nm v. 9000 O/min

Målt i 2015 til 124 HK på baghjulet.
Fælge
Forgaffel: 41mm Upside-down forgaffel med mulighed for højdejustering

Bagsvinger: Aluminiums bagsvinger med "UNI-TRAK monoshock" justerbar bagdæmper

"Stainlless steel" bremseslanger til alle bremsekalibrene

Fælge:
Front: Standard
Bag: Standard
Dæk
Front: 120/70 ZR17 Bridgestone S21R
Bag: 180/55ZR17 Bridgestone S21R

Fantastiske dæk med masser af grip!
Topfart
Målt i 2015 til 277 km/t på rullefelt i 2015
Tuning
Standard 750 ccm motor er blevet udskiftet til en nyere 900ccm motor fra en Kawasaki ZX-9 R (B1 modellen) 1994 som passer næsten lige over på motorcyklen uden store tilpasninger. Derudover er det en lovlig ændring da effektforøgelsen ikke overstiger 20% fra standard.

Komplet Akrapovic udstødningssystem med universal 47mm DB killer. Dæmper lyden men lyder stadigvæk fantastisk når den får lidt gas!

Motor behandlet med Instant Power fra Lindemann.
Instant Power indeholder additiver, som imprægnerer cylindervæg, stempel og stempelringe. Herved bliver motoren mere tæt, hvilket nedsætter ”blow by” i cylinderen og giver en lavere driftstemperatur og øget drejningsmoment og blødere motorgang.
Kan virkelig mærke forskel især i bundtrækket ved lavere omdrejninger. Før behandling kørte den meget "groft" i lave omdrejninger ved f.eks. 50 km/t på strandvejen, og nu spinner den som en mis selv ved 2-3000 O/min. Kan virkelig anbefales!
Styling
Nylakerede kåber

Sort vindskærm

Polerede metaldele

Små blinklys foran i de originale huller, og samme blinklys bagtil integreret i skjolde.

LED Baglygte med integreret blinklys, som er kombineret med de andre blinklys.

Hjemmelavet LED nummerplade lys med tre enkelt dioder.

Nyt tankdæksel med original lås, hvor original nøgle kan benyttes.

Ebay Gearindikator

Metalnet i hugger, i stedet for det kedelige originale hul direkte ind til udstødningen.

JIUDA CNC skåret "shorty" bremseklinger i aluminium med 6 indstillingsmuligheder.

Grå Medium compound Renthal håndtag. Kan virkelig anbefales! Super greb og også meget mindre diameter end standard håndtagene så fingrene kan komme helt rundt om.
Ekstraudstyr
Hjemmelavet iPhone holder, med integreret vandtæt USB oplader og cigarettænder så telefonen og GPS'en kan oplades på farten.

Vandtætte Moto-Detail sidetasker og Held tanktaske når den skal på tur.

Triboseat på bagsædet så kæresten ikke falder af.

Olietemperaturmåler. ved blandet kørsel ligger temperaturen på 60 - 85 grader. :-)
Bemærkninger
Den står i perfekt stand med ny-indstillet karburatorer, ny-indstillet ventilspillerum, og med nylarkerede kåber. Akrapovic udstødningen lyder som en drøm! Der er ingenting at komme efter der. :-)
Det er en trofast cykel som jeg ikke har haft nogen problemer med. Er super glad for den.
Kommentér på:
Kawasaki ZXR 750 L / ZX9-R
Annonce