Yamaha xj 550 1981
1.643 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Kommentarer
Yamaha xj 550
Årgang:
1981
Motor:
4 v 8 yics.
gennemrenoveret, nye pakninger, lejer skiftet, og alle ventiler justeret.
karburator totalt adskilt og renset og justeret ind. power wrap på nye udstødninger, ikke for effekt, men tager lidt af lyden.. hvis i så billederne i et tidligere oplæg under opbygningen vil i kunne se jeg valgte udstødninger der bukker op i begge sider, efter i stemte lidt om det.
gennemrenoveret, nye pakninger, lejer skiftet, og alle ventiler justeret.
karburator totalt adskilt og renset og justeret ind. power wrap på nye udstødninger, ikke for effekt, men tager lidt af lyden.. hvis i så billederne i et tidligere oplæg under opbygningen vil i kunne se jeg valgte udstødninger der bukker op i begge sider, efter i stemte lidt om det.
Hestekræfter
ca 50, har ikke haft den på vejen endnu så er spændt på hvordan den går.
Fælge
standard yamaha fælge. fælgkanten slebet ned, og højglans poleret. lejer skiftet da de nu nok alligevel var gået på et tidspunkt
Dæk
metzler for og bag.
Topfart
aner det ikke, men har da tænkt mig at prøve at finde ud af det på et tidspunkt
Tuning
tuning er der ikke så meget af, dog har jeg monteret andre dyser, fik målene sendt fra et stage 2 kit, og skiftede de gamle ud efter det. udstødning er dog lavet helt om, gik fra 4 i 2 til 4 til 4, lyder konge dog skal jeg have lidt mere uld i potterne inden syn..
Styling
Jeg vil prøve at forklare men der er mange ting, håber i kan finde rundt i det..
Total ombygget til bobber, fra front til bag. Hvis vi starter fra bagenden, støddæmpere er udskiftet og kortet så max 3 cm vandring. bagskærmen er faktisk en ekstra forskærm der blev lavet omkring. bøjlen op over skærmen tog lidt tid men blev meget godt ( syntes jeg selv). der er kortet ca 55mm af struts enderne, derefter byggede jeg et blinklys om, som sidder inde i rørene. kædeskærmen er hjemmebygget og lavet i 0,6 mm alu som er poleret op. sædet lavede jeg i 2mm stål og fik monteret på en dertil indrettet bøjle, skal nok forbedre mine skills inden for syning, men er tilfreds. alutank under sædet er 1,2 mm alu jeg har bukket til og lavet om til at indeholde alt el i øverste halvdel, og luftfilterkasse i nederste halvdel. alurør til carb fra biltema. tank malet og er ellers standard. vindskærmen er fra en gs 500 jeg har lavet om til at passe. instrumenter er ebay varer med blå led, de sidder i hjemmebragt alu huse.. alt el er lavet nyt, startede med en enkelt ledning og har trukket alt nyt.. eneste tilbage er motorstyringen.. forskærm kortet op og lavet bøjle montering istedet.. og meget meget andet... heele cyklen har jeg malet i tre farver, mørk rød metallic, mat sort og ivory white.
Total ombygget til bobber, fra front til bag. Hvis vi starter fra bagenden, støddæmpere er udskiftet og kortet så max 3 cm vandring. bagskærmen er faktisk en ekstra forskærm der blev lavet omkring. bøjlen op over skærmen tog lidt tid men blev meget godt ( syntes jeg selv). der er kortet ca 55mm af struts enderne, derefter byggede jeg et blinklys om, som sidder inde i rørene. kædeskærmen er hjemmebygget og lavet i 0,6 mm alu som er poleret op. sædet lavede jeg i 2mm stål og fik monteret på en dertil indrettet bøjle, skal nok forbedre mine skills inden for syning, men er tilfreds. alutank under sædet er 1,2 mm alu jeg har bukket til og lavet om til at indeholde alt el i øverste halvdel, og luftfilterkasse i nederste halvdel. alurør til carb fra biltema. tank malet og er ellers standard. vindskærmen er fra en gs 500 jeg har lavet om til at passe. instrumenter er ebay varer med blå led, de sidder i hjemmebragt alu huse.. alt el er lavet nyt, startede med en enkelt ledning og har trukket alt nyt.. eneste tilbage er motorstyringen.. forskærm kortet op og lavet bøjle montering istedet.. og meget meget andet... heele cyklen har jeg malet i tre farver, mørk rød metallic, mat sort og ivory white.
Ekstraudstyr
hmmm ikke så meget.
Bemærkninger
Det startede med jeg bestemte mig for at mit næste projekt skulle være en bobber. efter lidt overvejelse bestemte jeg mig for en xj 550, da jeg allerede har lavet en cafe racer på samme stel.. det blev denne da det virkede som en næsten umulig opgave, men jeg er helt tilfreds med resultatet. Jeg har indsat et billede af cafe raceren, samme årgang (næsten) dog to helt forskellige cykler. jeg har lagt en lille film op af dyret på youtube, den kan søges på xj 550 bobber first startup. Bliver sjovt til foråret at komme ud på første køretur..
Yamaha xj 550
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 50
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 110
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 10 Svar: 121
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 6 Emner: 34 Svar: 114
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 1 Svar: 202
mar 2014
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 57
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.157
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 62
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 18 MC-er: 7 Emner: 28 Svar: 166
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 52
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.157