Honda VT750C Shadow [Tidl. motorcykel] 2009
7.729 visninger
|
Oprettet:
Honda VT750C Shadow
Årgang:
2009
Motor:
# Vandkølet 52° V-Twin, 4 Takt
- V2 på 745 kubikcentimeter [cm³]
- 45” Kubik tomme [Ci] Cubic inch
- Boring x slaglængde: 79,0 x 76,0 [mm]
- Kompression 9.6:1
- 3 Ventiler pr. cylinder - 2 indsugningsventiler & 1 udstødningsventil
- S.O.H.C = Single Over Head Camshaft (En enkelt overliggende kædetrukket Knastaksel pr. cylinder)
- Vådsump smøring
- Skrue oliefilter
- PGM-FI indsprøjtning (ProGraMmed-Fuel Injection) med 2 dyser og et enkelt 34 [mm] spjældhus
- Power Commander 5 motorstyring med Advanced Map
- O2 Eliminators
- Silvertail (Sitogroup) Komplet Udstødningssystem, med ompakkede homologeret støjgodkendte db-killers (bedre isoleringsmaterialer for at undgå misfarvning)
- 4 stk. NGK DPR7EA-9 (2 tændrør pr. cylinder)
- 5-trins gearkasse (gearskift har aldrig gået glattere)
- Kardantræk i lukket konstruktion. Den lækreste kardan jeg har oplevet, som er bygget rigtigt!
- Komplet LUCAS kobling installeret med +10% strammere fjedre, stålskiver, friktionsskiver og et forarbejdet koblingshus
- El start
- Batteri er EXIDE ETZ14S-BS (vedligeheldelsesfrit 12 V. / 11,2 Amp, lukket syrebatteri)
# Benzintank
- 14,6 liter kapacitet
- 3,4 liters reserve tank
Honda's opslåede benzin forbrug:
22,7 [km/l]
Målt benzin forbrug:
- Gennemsnitligt forbrug 22,5 [km/l] (efter indkøring)
- Rekord: 27,43 [km/l] (original setup)
-> Fremragende økonomi og bedre end opgivet fabriks data
# Olie:
- 10W-30 olie ifølge Honda manualen. Honda Danmark og forhandlerne herhjemme anbefaler 10W-40 olie til maskinen. Castrol Power 1 er fyldt på den ved services.
- Valvoline SAE 80-90W API GL-5 kardan mineral olie.
- Putoline Forgaffel olie 15W, da den standart er meget blød med 10W. Nu er den helt perfekt til mig og Konen. 20W olie er også testet, men for hård og tager ikke de små ujævnheder
# Kølersystem:
- Kapacitet 2 liter med ekspansionsbeholder
- 50% kølervæske blandet med 50% deminiraliseret vand
- Castrol RadiCool SF (Silicate Free) kølervæske (Neon rød farve)
# Stel:
- Kronrørsvinkel 56,0°
- Efterløb 161 [mm]
- Akselafstand 1639 [mm]
# Mål:
- Totallængde 2505 [mm]
- Sædehøjde 658 [mm]
- Frihøjde 131 [mm]
# Affjedring
- For: 41 [mm] Hydraulisk teleskopforgaffelben udsmykket med Classic cover. Begge fjedre er opgraderet til Progressive Suspension. Fjedervandring 116 [mm]
- Bag: Svinggaffel med koniske rullelejer. Opgraderet begge støddæmpere til Progressive Suspension 412, Nitrogen fyldte, 11,5" (originalt 11") med 5 trins fjederforspænding. Standart fjedervandring 90 [mm]. Efter opgradering 10,3 [mm]
# Bremser
- For: Enkelt 296 [mm] skivebremse og to stemplet kaliber. Stålarmeret bremseslange. DOT4 bremsevæske
- Bag: Tromlebremse 180 [mm] med udveksling, man føler ikke man kører med tromlebremse, hvilket er meget positivt
- V2 på 745 kubikcentimeter [cm³]
- 45” Kubik tomme [Ci] Cubic inch
- Boring x slaglængde: 79,0 x 76,0 [mm]
- Kompression 9.6:1
- 3 Ventiler pr. cylinder - 2 indsugningsventiler & 1 udstødningsventil
- S.O.H.C = Single Over Head Camshaft (En enkelt overliggende kædetrukket Knastaksel pr. cylinder)
- Vådsump smøring
- Skrue oliefilter
- PGM-FI indsprøjtning (ProGraMmed-Fuel Injection) med 2 dyser og et enkelt 34 [mm] spjældhus
- Power Commander 5 motorstyring med Advanced Map
- O2 Eliminators
- Silvertail (Sitogroup) Komplet Udstødningssystem, med ompakkede homologeret støjgodkendte db-killers (bedre isoleringsmaterialer for at undgå misfarvning)
- 4 stk. NGK DPR7EA-9 (2 tændrør pr. cylinder)
- 5-trins gearkasse (gearskift har aldrig gået glattere)
- Kardantræk i lukket konstruktion. Den lækreste kardan jeg har oplevet, som er bygget rigtigt!
- Komplet LUCAS kobling installeret med +10% strammere fjedre, stålskiver, friktionsskiver og et forarbejdet koblingshus
- El start
- Batteri er EXIDE ETZ14S-BS (vedligeheldelsesfrit 12 V. / 11,2 Amp, lukket syrebatteri)
# Benzintank
- 14,6 liter kapacitet
- 3,4 liters reserve tank
Honda's opslåede benzin forbrug:
22,7 [km/l]
Målt benzin forbrug:
- Gennemsnitligt forbrug 22,5 [km/l] (efter indkøring)
- Rekord: 27,43 [km/l] (original setup)
-> Fremragende økonomi og bedre end opgivet fabriks data
# Olie:
- 10W-30 olie ifølge Honda manualen. Honda Danmark og forhandlerne herhjemme anbefaler 10W-40 olie til maskinen. Castrol Power 1 er fyldt på den ved services.
- Valvoline SAE 80-90W API GL-5 kardan mineral olie.
- Putoline Forgaffel olie 15W, da den standart er meget blød med 10W. Nu er den helt perfekt til mig og Konen. 20W olie er også testet, men for hård og tager ikke de små ujævnheder
# Kølersystem:
- Kapacitet 2 liter med ekspansionsbeholder
- 50% kølervæske blandet med 50% deminiraliseret vand
- Castrol RadiCool SF (Silicate Free) kølervæske (Neon rød farve)
# Stel:
- Kronrørsvinkel 56,0°
- Efterløb 161 [mm]
- Akselafstand 1639 [mm]
# Mål:
- Totallængde 2505 [mm]
- Sædehøjde 658 [mm]
- Frihøjde 131 [mm]
# Affjedring
- For: 41 [mm] Hydraulisk teleskopforgaffelben udsmykket med Classic cover. Begge fjedre er opgraderet til Progressive Suspension. Fjedervandring 116 [mm]
- Bag: Svinggaffel med koniske rullelejer. Opgraderet begge støddæmpere til Progressive Suspension 412, Nitrogen fyldte, 11,5" (originalt 11") med 5 trins fjederforspænding. Standart fjedervandring 90 [mm]. Efter opgradering 10,3 [mm]
# Bremser
- For: Enkelt 296 [mm] skivebremse og to stemplet kaliber. Stålarmeret bremseslange. DOT4 bremsevæske
- Bag: Tromlebremse 180 [mm] med udveksling, man føler ikke man kører med tromlebremse, hvilket er meget positivt
Hestekræfter
# Mr. Dyno - DynoJet Rullefelt målinger (max værdier):
- 39,78 [Hk] @ 5.510 [rpm]
- 59,28 [Nm] @ 2.700 [rpm]
- Meget jævn effektkurve hele vejen igennem registret.
# Kraft og vægtforhold:
- 6,79 [Kg/Hk]
# Køreklar vægt:
- 270 [kg]
# Motoren har et meget jævnt effektforløb, og den trækker eksemplarisk lækkert med PGM-FI motorstyring med PowerCommander og indkøring hos Mr. Dyno.
Trækket i motoren overrasker meget og der findes nok ikke en 750 som er tilsvarende denne!
State of the Art engine!
- 39,78 [Hk] @ 5.510 [rpm]
- 59,28 [Nm] @ 2.700 [rpm]
- Meget jævn effektkurve hele vejen igennem registret.
# Kraft og vægtforhold:
- 6,79 [Kg/Hk]
# Køreklar vægt:
- 270 [kg]
# Motoren har et meget jævnt effektforløb, og den trækker eksemplarisk lækkert med PGM-FI motorstyring med PowerCommander og indkøring hos Mr. Dyno.
Trækket i motoren overrasker meget og der findes nok ikke en 750 som er tilsvarende denne!
State of the Art engine!
Fælge
# Forchromede stålfælge med egere:
- 17-3,00" Stål trådfælg på forhjul med klar lakeret aluminiums navr
- 15-3,50" Stål trådfælg på baghjul med lakeret aluminiums navr
# Begge fælge har fået justeret egerne, da jeg bemærkede ujævnheder/ vibrationer under kørslen. Eger hjulene motorcyklen er født med, var indenfor Honda tolerance, men motorcyklen er meget følsom overfor ujævnheder i hjul, synes jeg.
- Tak til Henrik Balle fra MC Gården Slangerup. Han er manden der kan trylle med eger hjul.
- 17-3,00" Stål trådfælg på forhjul med klar lakeret aluminiums navr
- 15-3,50" Stål trådfælg på baghjul med lakeret aluminiums navr
# Begge fælge har fået justeret egerne, da jeg bemærkede ujævnheder/ vibrationer under kørslen. Eger hjulene motorcyklen er født med, var indenfor Honda tolerance, men motorcyklen er meget følsom overfor ujævnheder i hjul, synes jeg.
- Tak til Henrik Balle fra MC Gården Slangerup. Han er manden der kan trylle med eger hjul.
Dæk
# Bridgestone dæk:
- Exedra Max - 120/90-17" TL 57H M/C (fordæk)
- Exedra Max - 160/80-15" TT 66S M/C (bagdæk)
- Exedra Max - 120/90-17" TL 57H M/C (fordæk)
- Exedra Max - 160/80-15" TT 66S M/C (bagdæk)
Topfart
# 177 km/t på Dynojet 250i
# 163 km/t på en god dag
# 153 km/t ifølge Honda
- Hastigheder som 110/120 km/t er behagelige for motoren, det et stort plus, den snurre let og vibrationerne er få. Spejlene står helt skarpt, nærmest så jeg kan aflæse en nummerplade på bagvedkørende.
# 163 km/t på en god dag
# 153 km/t ifølge Honda
- Hastigheder som 110/120 km/t er behagelige for motoren, det et stort plus, den snurre let og vibrationerne er få. Spejlene står helt skarpt, nærmest så jeg kan aflæse en nummerplade på bagvedkørende.
Tuning
Poleret så den er helt glat og dermed mindre vind modstand :)
# Silvertail Udstødning Komplet System #2403 med Lambda Sensor forberedelse
# Power Commander 5
# O2 Eliminators
# Mr. Dyno / Ove B. Pedersen Custom Advanced Map
- Motoren har aldrig kørt bedre efter Power Commander og indkøring hos Mr. Dyno!
# Smurte kabler og grebklinger med reduceret slør. Det er rigtig tuning!
# Silvertail Udstødning Komplet System #2403 med Lambda Sensor forberedelse
# Power Commander 5
# O2 Eliminators
# Mr. Dyno / Ove B. Pedersen Custom Advanced Map
- Motoren har aldrig kørt bedre efter Power Commander og indkøring hos Mr. Dyno!
# Smurte kabler og grebklinger med reduceret slør. Det er rigtig tuning!
Styling
# To farvet lakering:
- Original Honda - Pearl Spacer Blue / Metallic Silver
# Ompolstrede sæder med form tilpasning af koldskum indlæg og gel indlæg, samt to forskellige kunstlæder stoftyper, med en grå syning der matcher lakeringen.
- Johnny Saddelmager Kastrup, udførte arbejdet og er meget tilfreds med den forbedrede komfort!
# Küryakyn Chrome Deep Dish Bezels med røgfarvet linser, på de originale blinklys lygtehuse. Fedeste blinklys styling der kan erhverves for penge!
# Bright2Wheels røgfarvet baglygteglas
# Højglanspoleret forgaffelben
# Highway Hawk baglygteglas cover i chrom
# Sort retro cover til hornet
# Rustfri A4 sætskruer og bolte på de synlige steder, hvor de pynter fremfor de originale elforzinkede
# Udstødningsbeslagets nedre del er lakeret sort højglans og det øvre har fået sort varmefast maling
# Forskærmens stålramme er lakeret sort højglans
# Stænklap på forskærm med Honda logo og skjult montage
# Nummerpladebeslaget er lakeret sort højglans
# Forlygtens beslag er lakeret sort højglans
# El:
Forlygte pærer:
- Osram Cool Blue H4 55/60 [W]
- Osram Cool Blue W5W
Lanterne lygter pærer:
- Osram Cool Blue W5W
Baglygte pærer:
- Osram LED Rød P21/5W
Nummerpladelygte pærer:
- Osram Cool Blue W5W
Blinklys pærer:
- Osram Diadem Orange PY21W (tilpasset fatning)
- Original Honda - Pearl Spacer Blue / Metallic Silver
# Ompolstrede sæder med form tilpasning af koldskum indlæg og gel indlæg, samt to forskellige kunstlæder stoftyper, med en grå syning der matcher lakeringen.
- Johnny Saddelmager Kastrup, udførte arbejdet og er meget tilfreds med den forbedrede komfort!
# Küryakyn Chrome Deep Dish Bezels med røgfarvet linser, på de originale blinklys lygtehuse. Fedeste blinklys styling der kan erhverves for penge!
# Bright2Wheels røgfarvet baglygteglas
# Højglanspoleret forgaffelben
# Highway Hawk baglygteglas cover i chrom
# Sort retro cover til hornet
# Rustfri A4 sætskruer og bolte på de synlige steder, hvor de pynter fremfor de originale elforzinkede
# Udstødningsbeslagets nedre del er lakeret sort højglans og det øvre har fået sort varmefast maling
# Forskærmens stålramme er lakeret sort højglans
# Stænklap på forskærm med Honda logo og skjult montage
# Nummerpladebeslaget er lakeret sort højglans
# Forlygtens beslag er lakeret sort højglans
# El:
Forlygte pærer:
- Osram Cool Blue H4 55/60 [W]
- Osram Cool Blue W5W
Lanterne lygter pærer:
- Osram Cool Blue W5W
Baglygte pærer:
- Osram LED Rød P21/5W
Nummerpladelygte pærer:
- Osram Cool Blue W5W
Blinklys pærer:
- Osram Diadem Orange PY21W (tilpasset fatning)
Ekstraudstyr
# Honda original udstyr:
- Sissybar
- Bagagebære
- Ryglæn (lave version) [Ryglænspuden er udskiftet til en større model, der passer til cyklens linjer, for bedre komfort til Konen]
- Læder saddeltasker (2x18L) med nitter og tilhørende beslag med hjelmlås
- Originale indertakser i vandtæt textil der er skræddersyet til saddeltaskerne
- Kofanger til forskærmen
- Chrom Master Cylinder topdæksel i "Fluted" design
# OXFORD Premium Cruiser HeatGrips med Intelligent Heat Controller og 5 varme indstillinger. Meget gennemført kit, der ikke fås bedre efter min mening!
# MAPAM 4" Risers i massiv aluminium til 1" styr
- Ydermere fået drejet bøsninger i Rustfrit stål, så det passer på, som det originale i forbroen.
- Shadow emblemer til pynt på Riserne
- Forlænget koblingskablet til 145 [cm]. Tak til Morten Blom 5700, for disse udførelser!
# H.A.C. Products Fodplader i massiv aluminium og forchromet
# H.A.C. Products Bagfodhviler sænknings-kit i støbt højglanspoleret aluminium
# Progressive Suspension forgaffel fjedre, der står mere imod end de originale
# Progressive Suspension 412 bagstøddæmpere, der står mere imod end original støddæmperne.
- De er efterfølgende blevet forbedret med forstærkede bøsninger og hårdere fjederforspænding
# Highway Hawk styrtbøjle i sort pulverlak
# Customariseret Gear Pedal (længere)
# Customariseret Fodbremse pedal (bredere)
# JMP Stålarmeret bremseslange i sort/sort version
# Gummi muffe til justerings skruen på koblings grebet (fra en Suzuki LS650)
# Magazi silikone-gummi muffe, ved koblingskablet inden koblingsarmen. For at beskytte kablet
# Beskyttelsesplade til nummerplade. Lavet ud af 3 [mm] aluplade, grundet og malet, samt fixet gummi ophænget, så nummerpladen ikke vibrerer
# Tumbleton & Twist Ur til kronrørsmøtrikken i et elegant design, fra Louis
# RR Olie thermometer oliepind (10034219 varenr Loius) Det passer i, hvilket de ikke selv skriver. (Lav en runding på aluminiumshuset, hvor den pakker mod blokkens gummitætning)
# CTEK XS 0.8 Charger
- CTEK Connector
- CTEK Battery Sense (bluetooth gadget der er smart)
# Monteret 12 volt cigarstik i den originale værktøjskasse bag ved venstre sideskjold
# Monteret bagbremselys elektronik flasher enhed der får bremselyset til at blinke 4 korte og 4 lange, herefter konstant lys. Elektronikken hedder GS-100A
# Givi 5” GPS taske inkl. regnslag. Speciel tilpasset Garmin GPS og powerbank med strøm til 25-30 timers brug uden ledninger!
# Bøger:
- Clymer Manual (Service, Repair, Maintance)
- Sissybar
- Bagagebære
- Ryglæn (lave version) [Ryglænspuden er udskiftet til en større model, der passer til cyklens linjer, for bedre komfort til Konen]
- Læder saddeltasker (2x18L) med nitter og tilhørende beslag med hjelmlås
- Originale indertakser i vandtæt textil der er skræddersyet til saddeltaskerne
- Kofanger til forskærmen
- Chrom Master Cylinder topdæksel i "Fluted" design
# OXFORD Premium Cruiser HeatGrips med Intelligent Heat Controller og 5 varme indstillinger. Meget gennemført kit, der ikke fås bedre efter min mening!
# MAPAM 4" Risers i massiv aluminium til 1" styr
- Ydermere fået drejet bøsninger i Rustfrit stål, så det passer på, som det originale i forbroen.
- Shadow emblemer til pynt på Riserne
- Forlænget koblingskablet til 145 [cm]. Tak til Morten Blom 5700, for disse udførelser!
# H.A.C. Products Fodplader i massiv aluminium og forchromet
# H.A.C. Products Bagfodhviler sænknings-kit i støbt højglanspoleret aluminium
# Progressive Suspension forgaffel fjedre, der står mere imod end de originale
# Progressive Suspension 412 bagstøddæmpere, der står mere imod end original støddæmperne.
- De er efterfølgende blevet forbedret med forstærkede bøsninger og hårdere fjederforspænding
# Highway Hawk styrtbøjle i sort pulverlak
# Customariseret Gear Pedal (længere)
# Customariseret Fodbremse pedal (bredere)
# JMP Stålarmeret bremseslange i sort/sort version
# Gummi muffe til justerings skruen på koblings grebet (fra en Suzuki LS650)
# Magazi silikone-gummi muffe, ved koblingskablet inden koblingsarmen. For at beskytte kablet
# Beskyttelsesplade til nummerplade. Lavet ud af 3 [mm] aluplade, grundet og malet, samt fixet gummi ophænget, så nummerpladen ikke vibrerer
# Tumbleton & Twist Ur til kronrørsmøtrikken i et elegant design, fra Louis
# RR Olie thermometer oliepind (10034219 varenr Loius) Det passer i, hvilket de ikke selv skriver. (Lav en runding på aluminiumshuset, hvor den pakker mod blokkens gummitætning)
# CTEK XS 0.8 Charger
- CTEK Connector
- CTEK Battery Sense (bluetooth gadget der er smart)
# Monteret 12 volt cigarstik i den originale værktøjskasse bag ved venstre sideskjold
# Monteret bagbremselys elektronik flasher enhed der får bremselyset til at blinke 4 korte og 4 lange, herefter konstant lys. Elektronikken hedder GS-100A
# Givi 5” GPS taske inkl. regnslag. Speciel tilpasset Garmin GPS og powerbank med strøm til 25-30 timers brug uden ledninger!
# Bøger:
- Clymer Manual (Service, Repair, Maintance)
Bemærkninger
# Honda VT750C Shadow Aero CA9 ED
- C = Classic
- A = Aero
- 9 = 2009
- E = Europe
- D = Direct Sales
Så kom der igen, en ny MC i garagen, da dommen over vores tidligere yamaha var, at den ikke levede op til forventningerne!
Der skulle derfor en anden cykel til at klare MC eventyrene, som har god plads til 2 personer. Efter flere testkørsler på hhv. Shadow 750 Aero og Spirit modeller med indsprøjtning, var jeg slet ikke i tvivl. Det er den MC vi skal have, for den er smukt designet synes vi, og den trækker fantastisk godt og føles stor både i motor og fysisk størrelse. Indsprøjtningssystemet gør virkelig motoren éminent god..
Valget blev hurtigt besluttet på denne herlige og lettere brugte maskine!
Vi havde planer om at handle en sprit ny Shadow i 2016, da alle var solgt ud i 2015. Vi var heldige hos Aagesen i Rødovre, at finde denne Shadow med kun 272 km på speedometret. En eksemplarisk velholdt motorcykel, der bare ventede på at komme i Kjøller's Garage! Historien bag cyklen var en ejer der havde anskaffet sig modellen og desværre gået bort kort tid efter. Cyklen blev handlet tilbage til Aagesen.
Håber i vil tage godt imod Shadowlineren - Den har fået intensiv pleje og alt er vokset og pudset op efter alle kunstens regler :o)
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2009models/2009-Honda-VT750CShadowAero.htm
MC Revyen skriver:
Den nye Shadow i rendyrket classic stil. Længere, lavere og tungere end forgængeren C2 og med en stribe tekniske nyskabelser. Eller hvad den slags nu skal kaldes, når vi snakker om custom. Det brede traktorsæde bor hele 42 mm nærmere asfalten, så selv Tolouse Loutrec ville kunne nå ned med flad fod, og passagerens hynde kan let afmonteres for maksimal stil. Det halvhøje, brede styr i krom er monteret på aluminiums risere. Den vandkølede V2'er har fået nye dæksler, og den prøver mere end nogensinde at ligne en luftkølet ting med større køleribber og en smallere køler diskret anbragt i sprækken mellem stelrørene foran motoren. 745-kubikkeren fodres af PGM-FI indsprøjtning, hvilket gavner trækket ved lave omdregninger. De 46 heste overføres nu til baghjulet via vedligeholdelsesfri kardan, men kædespray har nu heller aldrig pyntet på en cruiser.
###########################################
SOLGT 2021
Tid til at prøve noget nyt, men kan varmt anbefale Shadow
Nye eventyr venter derude... :O)
###########################################
- C = Classic
- A = Aero
- 9 = 2009
- E = Europe
- D = Direct Sales
Så kom der igen, en ny MC i garagen, da dommen over vores tidligere yamaha var, at den ikke levede op til forventningerne!
Der skulle derfor en anden cykel til at klare MC eventyrene, som har god plads til 2 personer. Efter flere testkørsler på hhv. Shadow 750 Aero og Spirit modeller med indsprøjtning, var jeg slet ikke i tvivl. Det er den MC vi skal have, for den er smukt designet synes vi, og den trækker fantastisk godt og føles stor både i motor og fysisk størrelse. Indsprøjtningssystemet gør virkelig motoren éminent god..
Valget blev hurtigt besluttet på denne herlige og lettere brugte maskine!
Vi havde planer om at handle en sprit ny Shadow i 2016, da alle var solgt ud i 2015. Vi var heldige hos Aagesen i Rødovre, at finde denne Shadow med kun 272 km på speedometret. En eksemplarisk velholdt motorcykel, der bare ventede på at komme i Kjøller's Garage! Historien bag cyklen var en ejer der havde anskaffet sig modellen og desværre gået bort kort tid efter. Cyklen blev handlet tilbage til Aagesen.
Håber i vil tage godt imod Shadowlineren - Den har fået intensiv pleje og alt er vokset og pudset op efter alle kunstens regler :o)
http://www.totalmotorcycle.com/photos/2009models/2009-Honda-VT750CShadowAero.htm
MC Revyen skriver:
Den nye Shadow i rendyrket classic stil. Længere, lavere og tungere end forgængeren C2 og med en stribe tekniske nyskabelser. Eller hvad den slags nu skal kaldes, når vi snakker om custom. Det brede traktorsæde bor hele 42 mm nærmere asfalten, så selv Tolouse Loutrec ville kunne nå ned med flad fod, og passagerens hynde kan let afmonteres for maksimal stil. Det halvhøje, brede styr i krom er monteret på aluminiums risere. Den vandkølede V2'er har fået nye dæksler, og den prøver mere end nogensinde at ligne en luftkølet ting med større køleribber og en smallere køler diskret anbragt i sprækken mellem stelrørene foran motoren. 745-kubikkeren fodres af PGM-FI indsprøjtning, hvilket gavner trækket ved lave omdregninger. De 46 heste overføres nu til baghjulet via vedligeholdelsesfri kardan, men kædespray har nu heller aldrig pyntet på en cruiser.
###########################################
SOLGT 2021
Tid til at prøve noget nyt, men kan varmt anbefale Shadow
Nye eventyr venter derude... :O)
###########################################
Honda VT750C Shadow
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 3
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Dog ikke uden daglige smerter og bøvl. Men sådan er det.
Nu er min skadesag også over et år gammel og venter på de for det afklaret og afviklet. Det ville være rart.
Er ved at lave en 1972 XL 1000 fra en her på mcg.dk pt. Så vi går og hygger os pt med. Min egen MC kommer hjem fra Caps i morgen og så skal vi til at kigge på den efter julen er overstået.
Vil have ny baglygte i sort LED og med indbygget blinklys i, og lidt andet skal der også laves så den er klar til 2017.
Vil nok også have bagagebærer på og mit gamle sæde med gele og lænde støtte i.
Skal dog betrækkes om - men det går nok.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
maj 2016
Følger: 14 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 8
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
maj 2016
Følger: 14 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 8
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Ok du har fået dig en 2016 årgang?
Ja de blinklys forvandler motorcyklens look fuldstændigt. Er selv kæmpe fan!! Der følger pærer med, men de skal lige loddes sammen på plus polerne. I USA har man lyset tændt i blinklysene altid på 3 watt. Så 3 watt plus 21 watt giver en pære på 24 watt. Det trækker relæet fint.
Du køber bare dem som hedder model 2270, 2 par = 4 i alt. De fås kun i USA.
Mht udstødningen kan du se video jeg har lagt op. Hole saw lyder ikke godt, det for meget gennemslag. Motoren har jo en fed lyd originalt, en af de få Cruisere der er designet med Lyd. Andre er helt tys tys, bare ikke Shadow'en
Det kræver et specielt bor, at få ændret lyden. Det skal laves på en rigtige måde, så du kan lukke det af
Mvh
maj 2016
Følger: 14 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 8
mvh jens
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Så kan man se de små ændringer der er fortaget i år - den kører skønt uden at give mig bange anelser. DEJLIG SHADOW, for satan den er go!
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Af HD'ere kan jeg rigtig godt lide Softail Rocker - synes den er fed og triller godt med minimal vibration (Twincam B - mener jeg du fortalte mig). Tror slet ik jeg vil pille ved sådanen hvis det var min. Men gnubbe alu og vokse lak - det rigeligt
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Okay - men fragt har vel også en pris?
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Jeg får kørt lidt, få ture, men lange.
Grunden til jeg vil sende den til USA er fordi de bare har alt i værktøj og de bedste folk med erfaring og viden. Der er firmaer der laver flere motor om ugen, hver år, år efter år.
Og deres timeløn er billig. Og skal de laves herhjemme så bliver det aligevel med dele fra de firmaer, så kan det sku lige sp godt være dem der laver alt.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Hvordan med den lille - går det godt med "baby'en?
Haha, skal den virkelig til usa for at blive tunet? Kan du ikke selv gøre en del - eller få det lavet her i landet? Det lyder dyrt...
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Nu mangler jeg kun at sende motoren til USA og blive tunet
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Shadow'en går helt glat med sin 10W-40, lugter helt rent fra potten også når den er varm, så jeg holder fat i den samme viskositet endnu
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Synes også gearskift går glattere når tomgangen er i orden, ellers klonker man igennem
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Jeg synes det lyder af helvedes til når de kravler for lavt. Man skilter med at være uvidende Folk aner det slet ikke, men dømmer alt på lyden. Det ikke an Ford A motor.
Jeg er typen, der tænker mere på hvad der er godt for min maskine, end hvad nogle synes er sejere, fordi de sammenligner med andre motortyper..
Din Shadow går super godt når du tænker over det, synes du ik ?
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
aug 2013
Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 83
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Det kan man ikke! Hvis du vil sænke tomgangen, end der hvor den står - så smør du ikke dine knastaksler. Derfor den er sat til automatisk at undgå for lav tomgang.. Det så lækkert og det skal du være glad for!
Lav tomgang er generelt en dårlig cocktail for gearskift, leverid og motorbremsning...
aug 2013
Følgere: 25 Emner: 5 Svar: 83
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
maj 2015
Følger: 35 Følgere: 48 MC-er: 5 Emner: 11 Svar: 69
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 51 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.363
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 24
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
http://www.cruisercustomizing.com/hondaline-leather-saddlebags-18l-studded-honda-vtx-1300-shadow-spirit-c2-aero/part/HL-08L56-MEM-101B
http://powersports.honda.com/2015/shadow-aero/accessories.aspx
Jeg har selv kraftigt overvejet disse, med klick af-på system.
http://www.longride.be/bike/Honda/Saddlebags-Honda-VT750-Aero-21
Det virker som paskram, også kan de klikkes med op på hotel værelset
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 24
Jeg tror, taskerne er originale - vil se på det. Der kommer også flere billeder senere. De kan ikke klikkes af, men det er hurtigt at afmontere dem. Når de er taget af, er deres holdere dog ikke SÅ smukke, idet de er i sortlakeret metal, men det kan gå
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Kan umiddelbart godt lide dine saddeltasker på designet. Er det originale? Hvis du havde mulighed for at tage flere billeder
- jeg ved ikke om de kan tages af cyklen med klick-system? Det påtænker jeg at finde
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 24
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 5 Svar: 4
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 119 Svar: 827
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Ja det rigtig, det ligger jo i opbygningen af gearkassen, fedt at køre med fremfor manual gear..
Jamen dog - det var sq på tide du fik gang i produktionen
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
aug 2010
Følger: 1 Svar: 14
aug 2010
Følger: 1 Svar: 14
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Kardan er langt dyere at producerer, så slutprisen på motorcyklen vil være meget højere, end på en tilsvarende model i kæde version.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Kardan er ikke ret kønt, fylder, vejer, og kan ikke geares om, og hvis man vil hvad breder dæk og fælg er det også skod.
Men af praktisk grunde er kardan dog en god til til touring cykler, og jeg forstår ikke hvorfor japanerne forsat bruger kæde på deres hverdags cykler og toårings cykler, især når undersøgelser visser at de fleste folk ikke kan eller gide veligholde og vaske cykler men heller vil køre uden bøvl
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Alle ledene i kæden, skal gnide i hinanden, flader/stifter, metal i metal, for at rulle over tandhjulene, det giver modstand/ varme. Dernæst strækker kæden sig under belastning, hvilket er koster kræfter.
Tager man Remmen, så ruller den over tænderne og den er meget smidig. Selv i hænderne er den nem at "bøje". På effektmålinger viser remmen også at have lavt krafttab. På en Savage f.eks er krafttabet knap 5 hk på dens remtræk.
Kardan er smart, men naturligvis har akslen et "vrid" under belastning og krafttab fra kronhjul til spidshjul osv. Men designet i sig selv, er bare smart og absolut det jeg vil vælge hvis jeg kan... Dernæst Rem, aldrig kæde
- En frisksmurt kæde kan for mig at se matche en Kardan i krafttab, men så falder kæden igen til jorden efter at have kørt x antal km og fået skidt, støv osv i sig.
Sådan ser jeg det - Samme gør Diciplen Knud Han har det fra en engelsk kilde af, et sted... Jeg mener ikke Touring Nyt har ret i deres artikel ang. valg af kæde, rem, kardan
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
Men med de motor det er pt på japanske og EU cykler så er kæde ikke nødvendigt eller praktisk.
Vil ALDRIG have MC med kæde. Det er for ringe tilot brug
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Jeg er 193 og da jeg kørte med vindskærmen var det hårdt for nakken at holde hovedet oppe Den ramte lige i solar-plexus. Det er no go herfra hehe
Jeps, er sq også glad for mit valg. Honda, der er noget om snakken
Må lige se din porsche vindskærm, når du får den oprettet
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 24
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Tak for din hilsen. Jeg prøvekørte en 2007 med vindskærm og der er to problemer med sådan en. Jeg kan ikke lide looket med vindskærm og jeg får vinden presset lige i ansigtet. Det glider perfekt uden vindskærm, også på motorvejen Så ellers tak Steen
Det er en lækker cykel - er selv lukket-Kardan/ Rem mand - kæde går jeg udenom. De lavede jo en VT750S som vidst var et flop hvis du spørger mig
Se på dragstar hvordan det er konstrueret, det går i stykker hvis man ikke er forsigtig med den. Ringe design..
Mvh
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 24
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 24
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Ved 6-7000 km får den et service mere, der sker indenfor min reklamationsret. Så er man jo lidt bedre sikret. Jeg kommer ikke til at skifte olie på den forløbig, om et års tid først den skal jo ud og trille indtil da
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.398
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
okt 2008
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 430
jul 2011
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 479
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 159
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
jun 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 2
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 76
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.430
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.430
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
- Det bliver forbedret til foråret
/ Skygge Ridderen Kjøller