{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Vespa 150 Sprint 1967

4.373 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Vespa 150 Sprint

Årgang:
1967
Motor:
145.45 ccm luftkølet totakt motor med drejeventil. Kompression på 7.5:1. (den lidt nyere og hurtigere Sprint veloce har 7.7:1)
Den har 4 hånd gear.
Der skal iblandes olie i benzinen.
Opgivet forbrug på 2 liter/ 100 km (50 km/l)
6 Volt
7,7 liter tank
Hestekræfter
7,1 hk (GL har enten 5,5 eller 6,5)
Vejer 95 kg
Fælge
Split fælge. To halve delte fælge som skrues sammen. Den kører derfor med slange. Fælgen er ydermere skruet på navet, så det er meget let at skifte fælg.
Dæk
3,5 x10"
(Sprinten har 10" hjul og GL har 8" hjul)
Topfart
Ca 75 km/t
95 kg scooter
Tuning
Nej.
Styling
Ikke original farve.
Ekstraudstyr
Sprint kendes på den firkantede forlygte og de lidt kantede baller, Samt dobbelsæde(twin). Men den danske Sprint blev leveret med to enkeltsæder, som GL.
Bemærkninger
Modellen er efterfølgeren til den lidt rundere model; GL. Sprint blev produceret fra 1965-1976, hvoraf der de sidste år kunne fås en Sprint veloce, med tre skyllekanaler og lidt mere hk. Den velocemodel fandtes vist kun med rund forlygte.
Efterfølgeren var en PX, som blev den sidste af de klassiske vespaer med gear.
Det er stadig muligt at få nye reservedele, da der blev/bliver produceret kloner i Asien. Fx Bajaj Chetaks.
December 2015. Motor skilles ad, for at skifte lejer m.m.
Kommentér på:
Vespa 150 Sprint
Annonce