Honda CB 550 1975

3.542 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

MJ
MJ
Mand | 60 år | Oprettet: 24. sep 2015
Du følgerFølg ikke

Honda CB 550

Årgang:
1975
Motor:
Nyrenoveret Honda CB 550 motor four
Hestekræfter
50
Fælge
Alu fælge med rustfri stål eger 17 tommer foran
Dæk
Topfart
180 efter spedometer
Tuning
Dobbelt skivebremse på forhjul og effektpotte af mærket Shark, ero dynamisk forskærm.
Styling
Hjemmelavet sæde som er svejset sammen af aluminium og anderøv i glasfiber som er nittet på alu basis. Sædet er spartlet op og slebet og til sidst polstret op og betrukket med skind. Sædet er monteret så det hviler mod stel med gummiknopper og det er fikseret ved tank i et holdebeslag (se fotos) Sædet er fikseret og fastspændt med en gennemgående bolt med vingemøtrik gennem bagerste lygtekonsol. Hjemmelavet 4 i en udstødning. lakeret glasfiber forskærm og bagskærm. rød lakeret Alu konsol til foreste blinklys. rustfri bolte overalt. diverse afstands ringe og flanger til benzinhaner er drejet og fræset i alu og poleret. Hjemmelavet alu kædeskærm.
Ekstraudstyr
styr dæmper og alu fælge. lakerede glasfiber skærme
Bemærkninger
Honda`en er opstået af flere forskellige honda`er nogle dele har jeg arvet af min fætter Wolfgang i tyskland bl.a tanken som en Svensk bane ræser tank og fra 50érne den er STOR og har to benzinhaner (så var der altid benzin til karburatorer selv efter tre kurver til samme side) forskærmen er som min nu afdøde fætter sagde det "man" i 70èrne drømte om. Alu.fælgene er fra Spanien, det var en "hot" option dengang. Slel og sidedæksler,ensretter starter og blink relæ,forlygte er fra København - Jeg købte et "lig" derover. sæde og udstødning er hjemmelavet dvs. "potten" shark er fra England- men ellers er det svejset sammen og gummi ophængt med et beslag som er monteret på det sted der engang var central støttebenet. Jeg har skåret centralstøttebenet af og skåret gevind til beslaget på den rest af støtten der jo er svejset direkte på stellet. Ledninger er overvejende nye, jeg har brugt mest tid alt det med ledningsnettet.- learning by doing, men da gik sku sport i det må jeg nok sige. Jeg downloadede el diagram over cyklen og gik i gang. Det var en større udfordring for mig - måske nok fordi jeg er værktøjsmager uddannet. Jeg har også købt nogle dele på ebay i USA jeg købte bl.a. reparations sæt med dyser og nåleventiler og pakninger komplet til de 4 karburatorer for 85$ her hjemme kunne jeg kun få pakninger for de penge. Jeg startede november 2013 med at coate tanken indvendig og renovere motoren, som er fra tyskland. Jeg lavede lidt næsten hver dag omring en times tid i stedet for at se fjernsyn. Der er omkring 100 dele i en karburator... I februar 2014 købte Jeg en Honda 500 i København- den så forfærdelig ud og havde en defekt toppakning, men den havde jo et stel med registrerings attest Så jeg havde et basis- udgangspunkt. Så blev der skruet, skilt ad og samlet monteret og justeret hele forår og sommer 2014 lidt hver dag i aftentimerne og i weekenderne.- mange bække små ... Ja jeg blev godt motiveret idet jeg kunne se, at det lykkedes. Jeg kørte den første tur til Fynshav på ALS Her kørte jeg hen til ære for min fætter fordi jeg som ti årig sad bag på min fætters Honda 450 twin på vej til Fynshav tilbage i midten af 70´erne. Min fætter Wolfgang havde snakket meget om, at han ville lave en Honda 500/550 four "ræser" når han nåede pensions alderen - det nåede han ikke. Han blev 65 år. Nu har jeg lavet en Honda 550 med nogle af de dele han havde samlet i årenes løb og med tankerne om det man ville kalde en fed Honda 550. i 70´erne
Kommentér på:
Honda CB 550
Annonce