Honda CB 550 1975
3.542 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
27 Kommentarer
Honda CB 550
Årgang:
1975
Motor:
Nyrenoveret Honda CB 550 motor four
Hestekræfter
50
Fælge
Alu fælge med rustfri stål eger 17 tommer foran
Dæk
Topfart
180 efter spedometer
Tuning
Dobbelt skivebremse på forhjul og effektpotte af mærket Shark, ero dynamisk forskærm.
Styling
Hjemmelavet sæde som er svejset sammen af aluminium og anderøv i glasfiber som er nittet på alu basis. Sædet er spartlet op og slebet og til sidst polstret op og betrukket med skind. Sædet er monteret så det hviler mod stel med gummiknopper og det er fikseret ved tank i et holdebeslag (se fotos) Sædet er fikseret og fastspændt med en gennemgående bolt med vingemøtrik gennem bagerste lygtekonsol. Hjemmelavet 4 i en udstødning. lakeret glasfiber forskærm og bagskærm. rød lakeret Alu konsol til foreste blinklys. rustfri bolte overalt. diverse afstands ringe og flanger til benzinhaner er drejet og fræset i alu og poleret. Hjemmelavet alu kædeskærm.
Ekstraudstyr
styr dæmper og alu fælge. lakerede glasfiber skærme
Bemærkninger
Honda`en er opstået af flere forskellige honda`er nogle dele har jeg arvet af min fætter Wolfgang i tyskland bl.a tanken som en Svensk bane ræser tank og fra 50érne den er STOR og har to benzinhaner (så var der altid benzin til karburatorer selv efter tre kurver til samme side) forskærmen er som min nu afdøde fætter sagde det "man" i 70èrne drømte om. Alu.fælgene er fra Spanien, det var en "hot" option dengang. Slel og sidedæksler,ensretter starter og blink relæ,forlygte er fra København - Jeg købte et "lig" derover. sæde og udstødning er hjemmelavet dvs. "potten" shark er fra England- men ellers er det svejset sammen og gummi ophængt med et beslag som er monteret på det sted der engang var central støttebenet. Jeg har skåret centralstøttebenet af og skåret gevind til beslaget på den rest af støtten der jo er svejset direkte på stellet. Ledninger er overvejende nye, jeg har brugt mest tid alt det med ledningsnettet.- learning by doing, men da gik sku sport i det må jeg nok sige. Jeg downloadede el diagram over cyklen og gik i gang. Det var en større udfordring for mig - måske nok fordi jeg er værktøjsmager uddannet. Jeg har også købt nogle dele på ebay i USA jeg købte bl.a. reparations sæt med dyser og nåleventiler og pakninger komplet til de 4 karburatorer for 85$ her hjemme kunne jeg kun få pakninger for de penge. Jeg startede november 2013 med at coate tanken indvendig og renovere motoren, som er fra tyskland. Jeg lavede lidt næsten hver dag omring en times tid i stedet for at se fjernsyn. Der er omkring 100 dele i en karburator... I februar 2014 købte Jeg en Honda 500 i København- den så forfærdelig ud og havde en defekt toppakning, men den havde jo et stel med registrerings attest Så jeg havde et basis- udgangspunkt. Så blev der skruet, skilt ad og samlet monteret og justeret hele forår og sommer 2014 lidt hver dag i aftentimerne og i weekenderne.- mange bække små ... Ja jeg blev godt motiveret idet jeg kunne se, at det lykkedes. Jeg kørte den første tur til Fynshav på ALS Her kørte jeg hen til ære for min fætter fordi jeg som ti årig sad bag på min fætters Honda 450 twin på vej til Fynshav tilbage i midten af 70´erne. Min fætter Wolfgang havde snakket meget om, at han ville lave en Honda 500/550 four "ræser" når han nåede pensions alderen - det nåede han ikke. Han blev 65 år. Nu har jeg lavet en Honda 550 med nogle af de dele han havde samlet i årenes løb og med tankerne om det man ville kalde en fed Honda 550. i 70´erne
Honda CB 550
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.377
Det passer fint med at du har fået den fra Tyskland og at Honda og BMW passer næsten tanke sammen.
Pas godt på den, det er godt Tysk håndværk, der skamløst bliver kopieret i Indien i dag, men din er orig. Tysk og er i en hel anden kvalitet.
sep 2015
Følger: 50 Følgere: 3 MC-er: 1 Svar: 7
Det er metal. Tak for info. Ved du mere om Hoske?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.377
Er det metal eller fiber ?
apr 2016
Følger: 5 Følgere: 45 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 27
dec 2003
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 53 Svar: 347
Cool MC, Flot arbejde, meget flot.
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 83
Knæk og bræk
apr 2014
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
Totalt svedig kværn.
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 340
nov 2010
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 19 Emner: 23 Svar: 490
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 377
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 84
Går ud fra at du ikke parkerer i regnvejr...
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 5 Svar: 9
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 493 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 7 Svar: 173
sep 2015
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 19
apr 2007
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 21 Svar: 1.073
maj 2007
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 76
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 676
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 195
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 880
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.236
Afvist
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 70
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 441