Kawasaki Ninja H2 "Hulk" [Tidl. motorcykel] 2015
10.230 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki Ninja H2 "Hulk"
Årgang:
2015
Motor:
Motortype:
Væskekølet 4-takts række-4 med kompressor
Slagvolumen:
998 cm3
Maksimal effekt:
200 hk / 11,000 o/m
Maks. Effekt med RAM Air:
210 hk / 11,000 o/m
Maks. Moment:
133.5 Nm / 10,500 o/m
Ventilsystem:
DOCH, 16 ventiler
Karburering:
Indsprøjtning: Ø 50 mm x 4 med dobbelte dyser
Stelkonstruktion:
Trellis stel i højstyrke stål og lejringsplade til svingarm
Affjedring for:
43 mm upside-down med top-ud fjedre, justerbar compressions-dæmpning, retur-dæmpning og forspænding.
KYB AOS-II racing forgaffel er ikke tidligere monteret på en gade motorcykel. Teknologien med seperat luft og olie er udviklet i motocross industrien og det første gang at denne højt-ydende forgaffel benyttes på en gade maskine.
Affjedring bag:
Uni-Trak med gastrykdæmper, piggyback reservoir og top-ud fjeder samt high/low-speed kompressions- dæmpning og justerbar forspænding.
Forbremse:
Brembo dobbelte semi-flydende 330 mm skiver, dobbelte radialmonterede monoblock calipere hver med 4 alu-stempler
Bagbremse:
Brembo enkelt 250 mm skive med 2-stemplet caliper
Dimensioner:
2,085 x 770 x 1,125 mm
Akselafstand:
1,455 mm
Sædehøjde:
825 mm
Fuldtanket vægt:
238 kg
Tankbeholdning:
17 liter
Elektronik og sikkerhed:
KIBS - Intelligent ABS:
Kawasaki udviklede KIBS med fokus på de specielle karakteristika og ønsker der er til et ABS system på en supersport motorcykel. Dvs. at systemet ikke bare reagerer hurtigt men også kun interagerer minimalt ved hård sportskørsel. KIBS er det første fabriks monterede system der linker ABS og motorens ECU (motorstyring). Udover for og baghjuls hastighed overvåger KIBS også det hydrauliske tryk på forbremsen, gasgivning, motoromdrejninger, koblings brug, og gear valg. Alle disse parametre bruges til beregning af det ideelle bremsetryk og dermed hvor meget systemet skal gribe ind.
KLMC - Launch Control:
Justerbar i 3 trin. Launch Control sikrer maksimal acceleration fra stående start ved at minimere hjulspin og forhjulsløft
KEBC - Motorbremsekontrol:
Slipperkobling er std. men derudover giver KEBC systemet køreren mulighed for at vælge hvor meget motorbremsen skal gribe ind. Med KEBC aktiveret er motor-bremseeffekten reduceret for bedre kontrol ved banekørsel
KTRC - Traction control:
Justerbar i 9 trin samt regn mode der også drosler motoren. KTRC kan også kobles fra.
Væskekølet 4-takts række-4 med kompressor
Slagvolumen:
998 cm3
Maksimal effekt:
200 hk / 11,000 o/m
Maks. Effekt med RAM Air:
210 hk / 11,000 o/m
Maks. Moment:
133.5 Nm / 10,500 o/m
Ventilsystem:
DOCH, 16 ventiler
Karburering:
Indsprøjtning: Ø 50 mm x 4 med dobbelte dyser
Stelkonstruktion:
Trellis stel i højstyrke stål og lejringsplade til svingarm
Affjedring for:
43 mm upside-down med top-ud fjedre, justerbar compressions-dæmpning, retur-dæmpning og forspænding.
KYB AOS-II racing forgaffel er ikke tidligere monteret på en gade motorcykel. Teknologien med seperat luft og olie er udviklet i motocross industrien og det første gang at denne højt-ydende forgaffel benyttes på en gade maskine.
Affjedring bag:
Uni-Trak med gastrykdæmper, piggyback reservoir og top-ud fjeder samt high/low-speed kompressions- dæmpning og justerbar forspænding.
Forbremse:
Brembo dobbelte semi-flydende 330 mm skiver, dobbelte radialmonterede monoblock calipere hver med 4 alu-stempler
Bagbremse:
Brembo enkelt 250 mm skive med 2-stemplet caliper
Dimensioner:
2,085 x 770 x 1,125 mm
Akselafstand:
1,455 mm
Sædehøjde:
825 mm
Fuldtanket vægt:
238 kg
Tankbeholdning:
17 liter
Elektronik og sikkerhed:
KIBS - Intelligent ABS:
Kawasaki udviklede KIBS med fokus på de specielle karakteristika og ønsker der er til et ABS system på en supersport motorcykel. Dvs. at systemet ikke bare reagerer hurtigt men også kun interagerer minimalt ved hård sportskørsel. KIBS er det første fabriks monterede system der linker ABS og motorens ECU (motorstyring). Udover for og baghjuls hastighed overvåger KIBS også det hydrauliske tryk på forbremsen, gasgivning, motoromdrejninger, koblings brug, og gear valg. Alle disse parametre bruges til beregning af det ideelle bremsetryk og dermed hvor meget systemet skal gribe ind.
KLMC - Launch Control:
Justerbar i 3 trin. Launch Control sikrer maksimal acceleration fra stående start ved at minimere hjulspin og forhjulsløft
KEBC - Motorbremsekontrol:
Slipperkobling er std. men derudover giver KEBC systemet køreren mulighed for at vælge hvor meget motorbremsen skal gribe ind. Med KEBC aktiveret er motor-bremseeffekten reduceret for bedre kontrol ved banekørsel
KTRC - Traction control:
Justerbar i 9 trin samt regn mode der også drosler motoren. KTRC kan også kobles fra.
Hestekræfter
Std:
205 HK på hjulet (215 med ram)
138 Nm på hjulet
Nu:
259 HK på hjulet + RAM
150 Nm på hjulet
205 HK på hjulet (215 med ram)
138 Nm på hjulet
Nu:
259 HK på hjulet + RAM
150 Nm på hjulet
Fælge
Std. med mono bagsvinger
Dæk
Fordæk:
120/70ZR17M/C (58W)
Bagdæk:
200/55ZR17M/C (78W)
120/70ZR17M/C (58W)
Bagdæk:
200/55ZR17M/C (78W)
Topfart
350+
Tuning
Brock stage 2 Performance kit
Styling
Ingen - den er brutal og smuk som den er
Ekstraudstyr
Intet
Bemærkninger
H2 er baseret på Kawasaki's prestige projekt H2R med 326 hk. Den ubegrænsede H2R er dog ikke godkendt til kørsel på offentlig vej, derfor denne gade version. Forskellene begrænser sig dog til kåben, knaster, indsugning, udstødning og ECU mapping. Dvs. at alt på H2 er bygget til at håndtere +300 hk og en tophastighed på op mod 400 km/t, og det mærkes! H2 er stabil uanset hastighed og acceleration, ligesom bremser og affjedring er i verdensklasse.
Kawasakis teknikere har rydet bordet da de skulle udvikle og designe H2/R. Dvs. at alt er designet til netop denne model og uden kompromis. Bla. er H2/R første produktions motorcykel med kompressor, som var nødvendig for at opnå den høje effekt og vilde acceleration. Kompressoren er bygget som en integreret del af motoren hvor samtlige dele er bygget til at holde til mellem 1,5 og 2 gange så meget som en traditionel supersport 1000cc. Når kompressoren snorer maks. omd. kommer den tæt på 130.000 omd/m og suger 200 liter luft i sekundet.
Jeg har ikke tidligere været til de alt for kåbeklædte, og har da også været på vej ud af det spor, hvor ting som hverdags anvendelighed og benzin økonomi, var vigtige parametre. Men nogen gange er det også bare fedt at lade være med at tænke praktisk, og bare gå efter det fede :) Denne giver den vildeste og mest ultimative køreoplevelse jeg nogensinde har haft på en motorcykel, og så betyder det praktiske lige pludseligt ikke så meget. Og designet; Ja, det deler vandene, men jeg elsker det. Den ligner det den er, nemlig et brutalt monster, og jeg syntes det er fedt at den står ud fra mængden, "Brutal Beauty"
Se mere om den her: http://www.kawasaki-ninjah2.eu
Er nu udskiftet med en 2017 H2 Carbon Edition
Kawasakis teknikere har rydet bordet da de skulle udvikle og designe H2/R. Dvs. at alt er designet til netop denne model og uden kompromis. Bla. er H2/R første produktions motorcykel med kompressor, som var nødvendig for at opnå den høje effekt og vilde acceleration. Kompressoren er bygget som en integreret del af motoren hvor samtlige dele er bygget til at holde til mellem 1,5 og 2 gange så meget som en traditionel supersport 1000cc. Når kompressoren snorer maks. omd. kommer den tæt på 130.000 omd/m og suger 200 liter luft i sekundet.
Jeg har ikke tidligere været til de alt for kåbeklædte, og har da også været på vej ud af det spor, hvor ting som hverdags anvendelighed og benzin økonomi, var vigtige parametre. Men nogen gange er det også bare fedt at lade være med at tænke praktisk, og bare gå efter det fede :) Denne giver den vildeste og mest ultimative køreoplevelse jeg nogensinde har haft på en motorcykel, og så betyder det praktiske lige pludseligt ikke så meget. Og designet; Ja, det deler vandene, men jeg elsker det. Den ligner det den er, nemlig et brutalt monster, og jeg syntes det er fedt at den står ud fra mængden, "Brutal Beauty"
Se mere om den her: http://www.kawasaki-ninjah2.eu
Er nu udskiftet med en 2017 H2 Carbon Edition
Kawasaki Ninja H2 "Hulk"
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 147 MC-er: 5 Emner: 33 Svar: 286
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
Tak Jo det kan man selvfølgelig. Jeg får bare ikke lige opdateret med nye billeder så tit. Se de sidste 2 billeder jeg lige har lagt op. Det første er min 15 model med komplet Brooks udstødning og det andet er min 17 Carbon Edition med Akrapovic slip on.
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 147 MC-er: 5 Emner: 33 Svar: 286
jul 2008
Følger: 31 Følgere: 494 MC-er: 11 Emner: 28 Svar: 629
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
jul 2016
Følger: 12 Følgere: 268 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 299
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 1
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 31 MC-er: 19 Svar: 8
mar 2010
Følger: 85 Følgere: 101 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 47
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 8
/Mads
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 8 Emner: 17 Svar: 84
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 8 Emner: 17 Svar: 84
Jeg ville mene at Ram Air er ligegyldig på din cykel
mar 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 146
Får jeg en tur næste gang du kommer over.
feb 2009
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 5
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 2
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 20
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
200/55-17 er std. og jeg kører også std. gearing. Når den når den elektroniske begrænser på 299 km/t slår til viser GPS'en 294 ved en ca. 75% slidt bagdæk.
Der er garanti på den. Med Kawasakis udvidede garanti er der 4 år.
Den er vel allerede kongen helt standard. 205 HK på hjulet, Det er der ikke andre der præsterer Men ja, er det ikke nok så er der ca. 50 mere at hente for bare en 10.000 kroneseddel ca. indtil videre er jeg dog 100% tilfreds med ydelsen da kompressoren sikrer godt træk ved alle omd.
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 20
okt 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 20
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 2 Svar: 4
Extra høj fra mig!
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 124
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 49
konge bike
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 85
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
Vil du røbe hvad den koster at forsikre...? Går ud fra du har kasko på den
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.113
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 85
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 318
Men hold da lige en vinkelsliber på den der skorsten
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 10 Annoncer: 42 Emner: 240 Svar: 1.307
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 25 MC-er: 6 Emner: 8 Svar: 263
Den ligner et stealth jagerfly. Jeg var solgt første gang jeg så billederne.
Og ja, DK er et skod land at have fede ting i, rygter går hurtigt omkring sådan et vidunder.....
Af ren nysgerrighed, hvor meget må du slippe i kasko?!
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 660
Super motor, ondt udseende, hvad mere kan man forlange.
Tillykke med den, er sq lidt misundelig
Sådan en kan man kun give ekstra høj for.
okt 2006
Følger: 79 Følgere: 71 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 5.347
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 2 Svar: 305
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Shit et monster
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 133
Men hold nu kæft en kanon til udstødning de har monteret fra fabrikken
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 12
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 1 Svar: 200
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
lækker cykel x-høj!
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
jul 2009
Følger: 40 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 89
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 5 Annoncer: 3 Emner: 30 Svar: 227
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 478
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 21
sep 2013
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 40
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 566
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 566
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 15
Tja....Lidt misundelig er man vel altid
Hold da op den er super fed.
Tillykke med den
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 11
jul 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 40
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 49 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 47 Svar: 520
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 70
maj 2013
Følger: 31 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 109