BMW S1000R [Tidl. motorcykel] 2014
5.209 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Kommentarer
BMW S1000R
Årgang:
2014
Motor:
Motor
Type: Olie-/vandkølet, 4-cylindret firetaktsrækkemotor, dobbelte knastaksler, fire ventiler pr. cylinder
Slagvolumen: 80 mm x 49.7 mm
Kapacitet: 999 cc
Nominel ydelse: 118 kW (160 hk) ved 11 000 omdr./min
Maks. drejningsmoment: 112 Nm ved 9 250 omdr./min
Kompressionsforhold: 12.0 : 1
Blandingsregulering/motorstyring Elektronisk indsprøjtning
Emissionskontrol: Trevejskatalysator med closed loop, udledningsstandard EU3 med elektronisk styret interferensrør og akustiske ventiler
Elsystem
Generator: Trefaset generator 350 W
Batteri: 12 V / 9 Ah, vedligeholdelsesfrit
Kraftoverføring
Kobling: Flerpladekobling i oliebad, anti-hopping-kobling, mekanisk aktiveret
Gearkasse: 6-trins-gearkasse i konstant indgreb, ligetandet
Udveksling: O-ringskæde 17/45
Type: Olie-/vandkølet, 4-cylindret firetaktsrækkemotor, dobbelte knastaksler, fire ventiler pr. cylinder
Slagvolumen: 80 mm x 49.7 mm
Kapacitet: 999 cc
Nominel ydelse: 118 kW (160 hk) ved 11 000 omdr./min
Maks. drejningsmoment: 112 Nm ved 9 250 omdr./min
Kompressionsforhold: 12.0 : 1
Blandingsregulering/motorstyring Elektronisk indsprøjtning
Emissionskontrol: Trevejskatalysator med closed loop, udledningsstandard EU3 med elektronisk styret interferensrør og akustiske ventiler
Elsystem
Generator: Trefaset generator 350 W
Batteri: 12 V / 9 Ah, vedligeholdelsesfrit
Kraftoverføring
Kobling: Flerpladekobling i oliebad, anti-hopping-kobling, mekanisk aktiveret
Gearkasse: 6-trins-gearkasse i konstant indgreb, ligetandet
Udveksling: O-ringskæde 17/45
Hestekræfter
160 hk std
mange er målt til omkring 160 på baghjulet
Forbrug ved 90 km/t: 18,5 km/liter
Forbrug ved 120 km/t: 17,8 km/liter
mange er målt til omkring 160 på baghjulet
Forbrug ved 90 km/t: 18,5 km/liter
Forbrug ved 120 km/t: 17,8 km/liter
Fælge
Hjul: Støbt aluminium
Fælg, for 3.50 x 17"
Fælg, bag 6.00 x 17"
Fælg, for 3.50 x 17"
Fælg, bag 6.00 x 17"
Dæk
Dæk, for 120/70 ZR 17
Dæk, bag 190/55 ZR
Pirelli Diablo Rosso
Dæk, bag 190/55 ZR
Pirelli Diablo Rosso
Topfart
268 km/h i omdrejnings begrænser ifølge speedometer
Tuning
Std
Styling
Lille nummerplade holder med led belysning
S1000r rim stripes
Sædeskal
Korte CNC greb
Mini blinker
CNC alu spejle
S1000r rim stripes
Sædeskal
Korte CNC greb
Mini blinker
CNC alu spejle
Ekstraudstyr
Quickshifter
Varme i håndtag
Race ABS og ASC std på s1000r
Varme i håndtag
Race ABS og ASC std på s1000r
Bemærkninger
Chassis/bremser :
Ramme: Aluminiumlegeringsstel af brotypen, delvist selvbærende motor
Forhjulsplacering/-affjedring Upside-down telescopic fork Ø 46 mm, compression and rebound stage adjustable
Baghjulsplacering/-affjedring 46 mm Omvendt forgaffel, upside-down front fork, justerbar returdæmning
Fjedervandring for/bag 120 mm / 120 mm
Akselafstand 1 439 mm
Efterløb 98.5 mm
Kronrørsvinkel 65.4°
Bremse, for: Dobbeltskive, flydende lejrede bremseskiver, faste radiale kalipre med fire stempler, diameter 320 mm, tykkelse 5 mm
Bremse, bag: Enkeltskive, diameter 220 mm, flydende kaliper med enkelt stempel, tykkelse 5
ABS BMW Motorrad Race ABS (delintegral), kan frakobles
Mål og vægt
Længde 2 057 mm
Bredde (inkl. spejle) 845 mm
Højde (ekskl. spejle) 1 228 mm
Siddehøjde uden kører 814 mm
Indvendig benkurve uden kører 1 805 mm
Vægt uden kører, køreklar, fuldt optanket 1) 207 kg
Tørvægt
Tilladt totalvægt 407 kg
Lastvægt (med standardudstyr) 200 kg
Tankvolumen 17.5 l
Reservetank ca. 4.0 l
Ramme: Aluminiumlegeringsstel af brotypen, delvist selvbærende motor
Forhjulsplacering/-affjedring Upside-down telescopic fork Ø 46 mm, compression and rebound stage adjustable
Baghjulsplacering/-affjedring 46 mm Omvendt forgaffel, upside-down front fork, justerbar returdæmning
Fjedervandring for/bag 120 mm / 120 mm
Akselafstand 1 439 mm
Efterløb 98.5 mm
Kronrørsvinkel 65.4°
Bremse, for: Dobbeltskive, flydende lejrede bremseskiver, faste radiale kalipre med fire stempler, diameter 320 mm, tykkelse 5 mm
Bremse, bag: Enkeltskive, diameter 220 mm, flydende kaliper med enkelt stempel, tykkelse 5
ABS BMW Motorrad Race ABS (delintegral), kan frakobles
Mål og vægt
Længde 2 057 mm
Bredde (inkl. spejle) 845 mm
Højde (ekskl. spejle) 1 228 mm
Siddehøjde uden kører 814 mm
Indvendig benkurve uden kører 1 805 mm
Vægt uden kører, køreklar, fuldt optanket 1) 207 kg
Tørvægt
Tilladt totalvægt 407 kg
Lastvægt (med standardudstyr) 200 kg
Tankvolumen 17.5 l
Reservetank ca. 4.0 l
BMW S1000R
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
De er selvfølgelig mindre end de originale og giver også en smule mindre udsyn , men når det så er sagt så er de faktisk ret gode. De er brede ude i kanten og giver okay udsyn derude det er jo normalt kun ens skuldre man ser forinden. Til gengæld så er de noget pænere end de original efter min mening
Vh Rasmus
maj 2011
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 71
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Svar: 2
Dejlig cykel ... jeg har én magen til
Ser dine nye spejle. Hvordan er de i forhold til dem der kommer fra fabrikken?
aug 2014
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 59
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 15
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Og jeg forstår til fulde skiftet til denne kørestilling.
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
Jeg ved det faktisk ikke endnu.
Men jeg er forsikret hos gartnernes forsikring
de er billige, jeg gav 4300 for min Zx10r så tror ikke det bliver billigere med denne
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.854
Kører den som streetbike / touringcykel. Eller har de regnet den ud og kalder det for en sportscykel?
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 35
Shit den er lækker
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
Ja jeg syntes den kører rigtig godt , havde prøvekørt en et par gange i sommers og blev simpelthen forelsket i måden den kørte på med silke fine gearskift osv.
Syntes indtil videre det passer meget godt med det jeg har læst.
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Kører den ligeså godt som den ser ud? Alle - stort set alle - reviews roser den til skyerne.
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
Mange tak. Ja det er korrekt det er min kæreste der kører på den.
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 47 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 391
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.854
Kan helt følge dig med dit valg pga. siddestillingen, gider helle ikke hænge i armene hele tiden.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.950
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 77 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 2.279
feb 2014
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 19
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
Mange tak
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
Det skal jeg sige dig.
Jeg kommer fra en zx10r og gider simpelthen ikke sidde og hænge over styret , bliver meget udmattet af det da jeg er 170 høj. desuden har jeg kørt en del cross og fortrækker en oprejst kører stilling. Det giver bare en del til fun factoren når man skal køre aggressiv
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.295
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 207
Rigitig fed, men undrer mig altid over hvorfor folk ikke køber RR versionen
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 420
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 115 Svar: 1.310
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
feb 2010
Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 474
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927