{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha YZF R1 – R.I.P. [Tidl. motorcykel] 2001

9.647 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kleen™
Mand | 57 år | Oprettet: 7. mar 2006


Yamaha YZF R1 – R.I.P.

Årgang:
2001
Motor:
998 cc, 4 cylindret 4-takt rækkemotor, dobbelt overliggende knyst, 5 ventiler pr. cylinder, mundvandskølet

Hestekræfter
150 hk ved 10.250 o/min.
108,3 Nm ved 8.500 o/min.
Fælge
Helstøbt alu

Dæk
For: Michelin Pilot Power,120/70ZR17 på 3,5" fælg
Bag: Michelin Pilot Power, 190/50ZR17" på 6" fælg

Topfart
Dunno - men velsagtens omkring de 280 'ægte' ifølge de fartglade godtfolkens, der er lidt klogere (eller meget dummere?!) end mig selv.

Acceleration (0 - 100 km/t): 2,7 sek
Acceleration (0 - 200 km/t): 7,4 sek

Tuning
Micron titanium slip-on

Styling
Ermax undertail (- eller hvad det nu er, den dersens alt-i-een underside m. nummerpladeholder usw. indbygget til bagfætteren hedder?). Nårhmen pis med det: Ihvertfald gi'r det en stram & slank røv – præcis som vi jungs ka' li' det..;-)
Gaffelbro, heelplates, fodhvilerbeslag samt for- og bagfælg maskinpoleret til hysterisk højglans.
Kulfiber forskærm (fiber er godt, si'r sundhedsapostlene...)
Blåtonet 'double-bubble' vindskærm
Hvide diode-miniblink
Rizoma crash-pads
Bobbins
Lidt blåtonet skrue-lir...

Ekstraudstyr
Lift til bagsvinger - skal dog snarligst udskiftes med een der passer til de fastmonterede bobbins istedet...


Bemærkninger
Jeg har lidt andre (sofa-)cykler stående, men det her er min første relativt hurtige gaderacer indenfor de seneste fem år – hvorfor jeg nu går i kraftige overvejelser om at anskaffe et par brune læderbukser...:-).
Mine seneste (ikke-sofa) cykler var hhv. en raserirød Suzy TL1000S og en knaldende gul/grå Harris Magnum GSX1100...

OTHER STUFF:
Beklager at billedkvaliteten i dén grad stinker, men det eneste kamera jeg pt. ejer og har, sidder i min mobil...

Højglanspoleret alu er selvsagt mere hysterisk end rimeligt er, hvad angår vejsalt – så jeg glæder mig selvsagt ubeskriveligt meget til at vi får saltet skyllet af vejen, så jeg kan komme ud og rykke dyret i ørerne...

UPDATES:
28-03-2006
Ringede til vejdirektoratet + Amtet som forsikrede mig om at saltet var skyllet væk - det fortalte deres +30 målestationer dem nemlig. Så jeg er lige kommet hjem efter godt og vel 130 km's jomfrutur på R1'eren – den er pænt hurtig såd'n en fætter (måske sku' jeg virkelig anskaffe mig de dersens brune læderbukser..;-)

04-04-2006
Så er det blevet Akrapovic tid. Den 'gamle' Micron lyder TÆSKEfedt. Akrapovic'en er (lidt) mere ædelt forarbejdet OG lyder tillige TÆSKEfedt...:-)

16-04-2006
JIMMY FOR PRESIDENT!!! Nævnte formåede med kort varsel at stable en fantastisk tur på benene på de Silkeborgensiske kanter idag – selvom jeg faktisk først læste MCG-tråden kl. 14, dvs. da vi skulle mødes i Århus. Men jeg 'skød genvej' vha. omdrejningstælleren og mødtes med Århusholdet i Silkeborg til en SUPER tur! Har nu kørt godt og vel 1600 km siden jeg trillede min første tur på smølfen d. 28/3. Det bli'r en god sæson...;-)

19-04-2006
Jeg skal snarest ha' forhørt mig hos personalet om de bruger Viagra som benzinadditiv i deres Shell V-Power – R1'eren får rejsning i de første tre gear...

18-05-2006
Min R1 blev idag røvpulet til døde (R.I.P) ret præcist circa såd'n her:
http://www.break.com/index/biker_crashes_into_buddy1.html

TarmacAttack. Another one bites the dust. Totaled! Yup - det var så den R1'er. Nårhmen, pytskidt - det var s'gu alligevel også ved at være tid til at prøve noget nyt.
Men se nu dér: En ondsort CBR1000RR Fireblade...;-)

- R.I.P. -
Kommentér på:
Yamaha YZF R1 – R.I.P.
Annonce