Honda CB400F [Tidl. motorcykel] 1976

1.777 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda CB400F

Årgang:
1976
Motor:
4-cylindret, 4-takts rækkemotor med en enkelt overliggende knastaksel.
Slagvolumen: 412ccm(Originalt 408ccm) - Boring/Slaglængde: 51.25(originalt 51mm)/50mm.
Kompressionsforhold: 9,4:1
Karburering: 4 stk. 20 mm. Keihin spjældkarburatorer.
Transmission: 6 trins gearkasse, flerpladekobling i oliebad,
kædetræk.
El-system: 12-volt, 156w vekselstrøm. Nyt gell batteri.
Stel: Semidobbelt rørstel.
Affjedring: For: Hydraulisk teleskop forgaffel. Bag: Svinggaffel med oliedæmpede fjederben (helt nye).
Bremser: For: 214 mm. hydraulisk skivebremse. Bag: 160 mm. mekanisk tromlebremse.
Mål og vægt: Tankkapacitet: 14L.
Egenvægt: 183kg.
Totallængde: 207cm - Akselafstand: 135cm.
Benzinforbrug: 2,8L pr. 100km (ca. 35 km/l) v. 60 km/t
Hestekræfter
Ydelse: 37 DIN-HK v. 8500 omd.
Moment: 3,8 DIN-KgM (37,4 nm) v. 7500 omd.
Fælge
Egerfælge ... lidt rustne (velpatinerede!), 18 tommers
Dæk
Sprit nye Avon roadrider for og bag i 3.00x18 og 3.50x18
De hænger skidegodt fast i asfalten, og er ret gode i regnvejr (kørte 65km i monsunregn til og fra syn).
Topfart
Oprindeligt 170 km/t
0-100 km/t: 6.7 sek
Tuning
Intet. Har haft en CB400f med marshall potte og den gjorde egentlig bare bundtrækket ringere og gav sikkert lidt flere heste på toppen. Den originale 4i1 er nu bedst i mine øjne :)
Styling
Har hevet de grimme 80'er klodser af nogle spejle af, og købt nye originale (det ene kom dog aldrig frem).
Skærme og udstødning er overraskende flotte trods alderen.
Ekstraudstyr
Honda saddeltasker
Bedre bagaffjedring
Stålarmerede slanger
Oliekøler
Bemærkninger
Geden var billig, havde stået hos sælger i 5 år, hvor han maks havde kørt 800km. Derfor var forbremsen næsten tør (og lækkede), alt godt 'patineret', dækkene stenhårde (fordækket skulle saves af), forlyset og hornet dødt, forgaflen lækkede, bagbremsen var fejljusteret og bremsearmen skæv, og nu sveder den en del fra toppakningen.

Derfor er følgende udskiftet/repareret hjemme i garagen:
-Bremsemaster udskiftet med replika
-Dæk skiftet pronto
-Forlys og horn fikset (tog laaang tid)
-Bremsearm skiftet til original og bremsen justeret
-Forgaffel ompakket

Jeg gider ikke til at skiftet toppakning ligenu, så kører foreløbig bare og efterfylder lidt olie.
Med de nye dæk er den voldsomt sjov at køre og det gennemsnitlige forbrug siden køb ligger på en 22 km/l.
Kommentér på:
Honda CB400F
Annonce