{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BSA B40 (dansk militær) - SOLGT - [Tidl. motorcykel] 1967

7.249 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

BSA B40 (dansk militær) - SOLGT -

Årgang:
1967
Motor:
350 ccm, et-cylindret med overliggende knast
Kompression på 7:1
Hestekræfter
18
Fælge
For: 3,25 - 19"
Bag: 3,50 - 18"
Dæk
Topfart
vist nok ca. 120 km/t
Tuning
Styling
Temmelig original. Dog med et sæde af ruskind. Der er ændret lidt ved luftfilterdækslet, som ikke er originalt, men med luft-riller og af krom.

Den er indregistreret første gang den 31/12 67 b40, med stelnr B40 GD, så den har været en af de ca 2ooo indkøbte af det danske militær. Der er således nogle ændringer ved stellet og gearkassen pga dette.
Den har en sædehøjde på 813 mm, hvilket er ret meget for en så lille mc.
Den har en venderadius på 4,4 meter
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Det er en sjov gammel cykel, som er let at køre. Den vejer kun 130 kg, så den er let at manøvrere med. Den er forholdsvis højtgearet og specielt det sidste gear. Den tager ikke mange omdrejninger, når der køres 60 i højeste gear.
Første gang at jeg skal køre med gear og bremse i "forkert" side. Men det går vel?
Modellen kører fra 1960 - ca1965. B40 er en unit model, som betyder at motor og gearkasse er samlet i en.
Lidt underligt, at da den er så gammel, har den ikke bremselys til forbremsen. Det blev vist først et krav midt i 70-erne
Kobling skal nok skiftes og den tikker fra ventilerne. Men måske kan jeg få lidt hjælp til det :)
Kommentér på:
BSA B40 (dansk militær) - SOLGT -
  •   25. nov 2014 Hvis det skulle have interesse , kan du set nogle af mine B40 i mit fotoalbum på min profil. Der er billeder af de fleste jeg har haft .
    KIM


  •   5. aug 2014 Det er nu lidt mere end som så at der er forskel på en WD 0g en gade B 40.
    Stel ,forgaffel , hjul og bremser er fra deres motocross cykler. WD modeller blev faktisk lavet efter at gade modellen blev taget af programmet , og mest kun til militær brug. Dog blev der lavet en model næsten mage til. den blev kaldt Pastorel ,og blev bla. solgt til Australien og New Zealand , og markederne derude .
    Motoren på WD modellerne ,er i øvrigt de bedste og næsten ikke til at slå ihjel.
    Haft flere end jeg lige umiddelbart kan tælle til, og kørte B 40 i mange år som mit eneste køretøj.
    Har voldtunet dem ,og også lagt B 44 motorer i .Det er dog aldrig lykkedes mig at eksplodere en........til trods for kørsel med meget stram rulle.
    Var i 1988 i Hamburg til det Internationale BSA træf . Kørte med en motor med portet top ,større ventiler , højkomprimeret stempel og B 44 knast. Med den motor kørte den omkring 145 km/t , og på turen kørte den alligevel omkring 28 km/l.
    Held og lykke med din B 40 , pas på den og du er kørende i mange år.
    2 Slow


  •   11. jul 2014 motornummeret er B40Gd 2??
    Det må så iflg listen betyde at den er fra det danske militær i 1968. Den er indreg første gang 31/12 67 så det lyder jo meget rigtigt..


  •   11. jul 2014 ærgerligt du bor så langt væk, ellers kunne vi hjælpes.
    jeg troede at militærversionen blev kaldt wd i nummeret og havde en anden gearing?


  •   11. jul 2014 Flot gammel svend.
    Jeg har smidt en elektronisk tænding på min og det har virkelig gjort den driftsikker. Den starter på 1.-2. spark hver gang.

    Mht. hvorvidt det er en Militærcykel eller ej, tror jeg nu det er en militær. Ifølge BSA Owners Club i UK var GD-serien til den danske hær:
    http://www.bsaownersclub.co.uk/Engine_Frame_Listing.html

    Kobling og ventiler er ikke noget at være bange for, med en værkstedsmanual og lidt tålmodighed er det til at ha med at gøre.

    Mvh
    Mads


  •   9. jul 2014 Den er fed som den er smiley

  • Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
      9. jul 2014 Flot smiley

  •   9. jul 2014 Velkommen til. Jeg har en magen til og du har ret i at den er en sjov gammel knallert:-)


Annonce