MZ TS 250 [Tidl. motorcykel] 1973
3.913 visninger
|
Oprettet:
MZ TS 250
Årgang:
1973
Motor:
Air cooled, two stroke single cylinder
Capacity 249cc
Bore x Stroke 69 x 65 mm
Compression Ratio 9.5;1
30mm BVF Carb
Capacity 249cc
Bore x Stroke 69 x 65 mm
Compression Ratio 9.5;1
30mm BVF Carb
Hestekræfter
21 hp @ 5200 rpm
Fælge
Orginale - i pæn stand.
Dæk
Front Tyre: 3.00 - 16"
Rear Tyre: 3.50 - 16"
Rear Tyre: 3.50 - 16"
Topfart
120 km/t
Tuning
Intet pt, den er 100% orginal.
Styling
Tæller rust som styling, så har den da lidt af det.
Ekstraudstyr
Diverse, motorblok, fælge, topstykker.
Bemærkninger
Købt idag, har stået stille de sidste 10+ år, startede efter ca 10 spark i kickstarten blot ved at påfylde frisk benzin og et batteri.
Med tanke på hvor længe den har stået, er den faktisk i udemærket stand, rust er meget begrænset, men alt har også været sovset ind i motorolie. og er det stadigt - den trænger til en vask.
Karburatoren er blevet renset efter opstarten, og tanken er også blevet skyllet igennem med en frisk omgang benzin, den har været påfyldt motorolie for at sørge for at holde rusten på afstand.
Der skal laves lidt småting på maskinen, nye dæk pga alderen, nyt gummi ved kæden, samt nyt gummi ved luftfilteret, samt et frisk luftfilter skader nok heller ikke, desuden skal der kigges på ladesystemet, da den ikke lader på batteriet, og ladelampen er tændt konstant.
Historien er den blev hovedrenoveret for en 10-12-14 år siden, den blev så brugt i 3 måneder, så røg krumtappen med et brag, og maskinen blev adskilt, og endte som papkasse mc i en hel del år, der blev så fundet en motor fra en anden skrottet MZ TS 250, den kom blot aldrig på vejen igen - det skal der så ændres på nu.
Opdatering 2/6 - 2014
Der er blevet bestilt nyt gummi til at beskytte kæden, samt mellemstykke mellem luftfilter og karburator, samt en elektronisk laderegulator, håber det løser problemet.
Opdatering 16/6 - 2014
Lidt flere stumper er bestilt, en ny styrlås, lås til det lille rum under sæde, samt et nyt batteri, og nye kul til generatoren, de kunne jo ligeså godt blive skiftet når der alligevel skulle monteres elektronisk laderelæ.
Opdatering 26/10 - 2014
MZ'en står pt og hygger sig i garagen, vinteren skal bruges på at skifte pakdåser i motoren, og få monteret elektronisk tænding.
Med tanke på hvor længe den har stået, er den faktisk i udemærket stand, rust er meget begrænset, men alt har også været sovset ind i motorolie. og er det stadigt - den trænger til en vask.
Karburatoren er blevet renset efter opstarten, og tanken er også blevet skyllet igennem med en frisk omgang benzin, den har været påfyldt motorolie for at sørge for at holde rusten på afstand.
Der skal laves lidt småting på maskinen, nye dæk pga alderen, nyt gummi ved kæden, samt nyt gummi ved luftfilteret, samt et frisk luftfilter skader nok heller ikke, desuden skal der kigges på ladesystemet, da den ikke lader på batteriet, og ladelampen er tændt konstant.
Historien er den blev hovedrenoveret for en 10-12-14 år siden, den blev så brugt i 3 måneder, så røg krumtappen med et brag, og maskinen blev adskilt, og endte som papkasse mc i en hel del år, der blev så fundet en motor fra en anden skrottet MZ TS 250, den kom blot aldrig på vejen igen - det skal der så ændres på nu.
Opdatering 2/6 - 2014
Der er blevet bestilt nyt gummi til at beskytte kæden, samt mellemstykke mellem luftfilter og karburator, samt en elektronisk laderegulator, håber det løser problemet.
Opdatering 16/6 - 2014
Lidt flere stumper er bestilt, en ny styrlås, lås til det lille rum under sæde, samt et nyt batteri, og nye kul til generatoren, de kunne jo ligeså godt blive skiftet når der alligevel skulle monteres elektronisk laderelæ.
Opdatering 26/10 - 2014
MZ'en står pt og hygger sig i garagen, vinteren skal bruges på at skifte pakdåser i motoren, og få monteret elektronisk tænding.
MZ TS 250
aug 2013
Følger: 16 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 70
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.476
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281