Geely JL 150-9 *** S O L G T **** [Tidl. motorcykel] 2007
2.206 visninger
|
Oprettet:
Geely JL 150-9 *** S O L G T ****
Årgang:
2007
Motor:
Motor: 1-cylindret, 4-takts luftkølet med 2 ventiler
Kubik: 149 cm3
Boring/Slaglængde: 62/49,5 mm/mm.
Kompression: 9,2:1.
Karburator: 1 stk. 27 mm Walbro karburator.
Vægt/Kraftforhold: 9,58 kg pr hk.
Kubik: 149 cm3
Boring/Slaglængde: 62/49,5 mm/mm.
Kompression: 9,2:1.
Karburator: 1 stk. 27 mm Walbro karburator.
Vægt/Kraftforhold: 9,58 kg pr hk.
Hestekræfter
Ydelse: 12 hk (9,0 kw) ved 8500 o/m
Moment: 10 Nm ved 7500 o/m
Ca. 35 km/l
Fælge
5 eget "Kineser alu"
Dæk
Billige Hongkong dæk, de er da i det mindste runde.
Topfart
Opgivet til 92 km/t
Målt til 104 med GPS.... så man kan liiiiige snige den op på et klip
Målt til 104 med GPS.... så man kan liiiiige snige den op på et klip
Tuning
Ja for fan´..... der er monteret 16T i for i stedet for den originale 15T
Styling
Forlygte udskiftet til 7" rund lygte fra en gammel Honda CB
Koblings og forbremse greb er fra en Suzuki GSX
Bagerste støddæmper er fra Marzocchi
Sidespejle fra T. Hansen, man kunne intet se i de originale
Koblings og forbremse greb er fra en Suzuki GSX
Bagerste støddæmper er fra Marzocchi
Sidespejle fra T. Hansen, man kunne intet se i de originale
Ekstraudstyr
Ehhh..... en gammel topboks.
El starter der VIRKER.....
El starter der VIRKER.....
Bemærkninger
Da jeg stod og skulle have en knallert/scooter, faldt valget på at købe sådan en Geely i stedet, da en kammerats nabo lige havde renoveret en.
Den er faktisk billigere i indkøb end en scooter, man kan følge traffilen og man må køre 2 på den.
Forsikringen på den er 199,- dyre end på en scooter.
Den har været total adskilt, fået sandblæst, metalliseret og epoxy lakeret stellet, så det skulle gerne holde i mange år, hvilket resten nok ikke gør ;-)
Hvordan køre sådan en så ? tja, faktisk meget bedre end forventet, jeg må sige at jeg er blevet overrasket over hvor let kørende og hurtig den er med sine 12HK
*** S O L G T ***
Den er faktisk billigere i indkøb end en scooter, man kan følge traffilen og man må køre 2 på den.
Forsikringen på den er 199,- dyre end på en scooter.
Den har været total adskilt, fået sandblæst, metalliseret og epoxy lakeret stellet, så det skulle gerne holde i mange år, hvilket resten nok ikke gør ;-)
Hvordan køre sådan en så ? tja, faktisk meget bedre end forventet, jeg må sige at jeg er blevet overrasket over hvor let kørende og hurtig den er med sine 12HK
*** S O L G T ***
Geely JL 150-9 *** S O L G T ****
aug 2014
MC-er: 1
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 441
Jeg er glad for at høre at det går godt med den.
Mht at den glider, så er den lidt følsom med hvad olie der kommer på..
Hvad har det givet at geare den om i tandhjulene ?
Og kommer der snart nogle billeder af de ændringer..
aug 2014
MC-er: 1
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.455
Husker at jeg i sin tid var lidt betænkelig ved at købe en MC med kun 12 HK - var det virkeligt brugbart i det daglige? Det er det så absolut i Geely'ens tilfælde
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
Min Lifan 250 har rundet 70.000 km ,så kom ikke og sig at Kina ikke kan lave et produkt som kan holde.
Hvad har din Geely kørt nu ,Morten ? .
KIM
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.455
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 441
Men den har stået stille i et par måneder, køre jo kun på den anden... så syntes en anden skulle have glæde af sådan en fin billig cykel...
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
Næsten synd at du vil sælge den.
KIM
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.455
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 71