Yamaha XV 1100 Bobber 1991
6.354 visninger
|
Oprettet:
Yamaha XV 1100 Bobber
Årgang:
1991
Motor:
1063ccm 75 graders V-twin.
Hestekræfter
Standart målt på baghjul: 58hk
Modif målt på baghjul: 71hk
13hk oveni hvis lortet måler rigtigt..
Modif målt på baghjul: 71hk
13hk oveni hvis lortet måler rigtigt..
Fælge
Standart. Skal af igen og males i black Chrome
Dæk
For: 120/70-19 (standart 100/90)
Bag: 160/70-15 (standart 140/90)
Bag: 160/70-15 (standart 140/90)
Topfart
Standart: Målt af flere mc-magasiner 188-192kmt
Efter modif og et vægttab på ca 48kg: ER DU SINSSYG...det blir ikke med mig på!!
Efter modif og et vægttab på ca 48kg: ER DU SINSSYG...det blir ikke med mig på!!
Tuning
(Alle modificeringer er hjemmegjort) Let portet og cleanet. Dobbelt 40mm Mikuni fladspjælde med Powerblades ændring af div kanaler. jetkit og needle-spacers. Luftfilter: rustfri rør med rist. 42mm dragpipes bukket og svejst i sortlakeret rør med BackDraftere (egen opfindelse jeg fandt på for et par år siden som giver max flow, perfekt modtand og bonus-bass) og skrå ender i rustfri.
Styling
Bygget stivstellet. Sænket 15cm bag. Bagskærm halveret og "drejet frem". Orig sæde.sædebund smeltet i facon med stellet og bagskærm. skummet barberet ned. Hjemmelavet styr ø32mm og sideforskudt nr.plade holder (efter EU-direktiv/lukrøvenhrbetjent) Brændstofpumpe inkl latterlig reservetank, blink, horn, 57 relæér og 153km ledning fjernet.
Skam-skrællet for alt DingelDangel. Lakeret og stylet efter uniformer og køretøjer brugt af øverste kamp SS officer-rang Sturmbannfuhrer.
Vægttab 48kg fra 241kg til 193.
Skam-skrællet for alt DingelDangel. Lakeret og stylet efter uniformer og køretøjer brugt af øverste kamp SS officer-rang Sturmbannfuhrer.
Vægttab 48kg fra 241kg til 193.
Ekstraudstyr
æææææh??? Jo....OldSchool Topgun-svitch til kort og langt lys monteret ovenpå forlygte.
Hjemmelavet kåbeplov først skåret ud i flamingo og støbt i kulfiber.
Hjemmelavet kåbeplov først skåret ud i flamingo og støbt i kulfiber.
Bemærkninger
NEJ jeg er IKKE nazist!!!!
Det er bare et skægt tema at arbejde i :-D
Alle ideer, tilpasninger, svejsninger, bøjninger, lakering, polering, ledninger, samling og montering osv er lavet af mig selv. Intet på denne bobber er rørt af anden hånd.
Der er en højglans poleret 45mm Marzocchi magnum45 upside-down forgaffel på vej monteret i en cnc-fæst alu-bro der er 12cm bredere end standart.. fotos kommer det sekundt den er monteret
Det er bare et skægt tema at arbejde i :-D
Alle ideer, tilpasninger, svejsninger, bøjninger, lakering, polering, ledninger, samling og montering osv er lavet af mig selv. Intet på denne bobber er rørt af anden hånd.
Der er en højglans poleret 45mm Marzocchi magnum45 upside-down forgaffel på vej monteret i en cnc-fæst alu-bro der er 12cm bredere end standart.. fotos kommer det sekundt den er monteret
Yamaha XV 1100 Bobber
feb 2007
Følger: 1 MC-er: 1
feb 2007
Følger: 1 MC-er: 1
Og hva gjorde du ved de stænger der kørte ud langs original skærm?
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 58
maj 2008
Følger: 4 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 27
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 75
Det er skrevet ud og bliver medbragt i inderlommen.
Tak for det !
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
Nej den eneste periode i det tyske militærs historie hvor man ikke brugte jernkorset er faktisk i nazi tiden.. man brugte det før, efter og bruger det den dag i dag;-)
Mht placering af nr-plade forstår jeg intet af at Lauge Jensen har måtte gennem en retsag for at få "dispensation" til placering. Her er reglerne og de findes også i nyere lidt mere læselig version..
Den korte oversættelse er: den må ikke sidde længere ude end mcéns bredeste punkt dvs styret!
Den må IKKE sidde på siden (en regel der kom fordi spanske og italienske scooteríster klaskede den på siden så den ikke ku ses bagfra)
Den må godt være FORSKUDT TIL SIDEN!
men skal kunne læses 30grader fra siden. dvs den skal næsten ud i længde med baghjulet for at det ikke er i vejen. Altså man må ikke rykke den sideforskudte nummerplade frem så mcén dækker for nummerpladen når man ser den fra modsat side.
Jeg har i årevis kørt med pladen side-forskudt, dog opfyldene de nedskrevne krav og det har været nok til både Politi og synshal?
Den dag jeg får andet at vide hvil jeg ca et døgn efter komme med en stål-antenne-lignende konstruktion på bagskærmen der er præcis 150cm over vejbanen og tippet de efter lovskriftet 30grader.. så kan de studse over den mens de tilkalder en helicopter til at læse min plade
http://register.consilium.europa.eu/doc/srv?l=DA&f=ST%203682%202008%20REV%201
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 75
Naturligvis en HØJ herfra.
Synes personligt også at det er sjovere at skrue ting af knallerten end at skrue ting på...
Hvad er det for et EU-direktiv du hentyder til m.h.t. nr.plade holderen ? Det vil jo være en god joker at have i inderlommen, når Bent-betjent trækker blokken op og skal til at notere...
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Høj stemme afgivet! Fed stil
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
Den har kostet:
1 stk. Viagra 1100 fra 91
2 stk nye dæk.
1 kvart rulle svejsetråd, noget co2 og en djævelsk masse vinkelsliberskiver.
Nogle stumper rør jeg havde liggende.
En topgun-3vejs-kontakt.
nogle små-stumper alu til div beslag.
1 klat spartel,en sjat lak (den er først sprøjtet mat-sort og derefter fået blank klarlak)
57 dåser MONSTER ENERGY
12 dåse-bajer
25 g amfetamin
20 stk. Panodil (indtaget under udredning af lednings-net)
20 stk Kodimagnyl (indtaget under ind-dysning af karburatore)
og ikke mindst 500 timers arbejde og en kæreste.
I kr og øre en 3000.- vil jeg tro...altså plus standart knallert og drikkevare
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 23
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
Ja jeg laver alt selv.. også sadler dvs. de sidste 2 har jeg kunne skære den originale plast-bund til og tilpasse faconen med en scan-strop og en varmeblæser. Derefter har jeg tilskæret skummen og smækket det originale betræk på igen.. Der er masser af betræk skyde i når man skære 5 kubikmeter skum af
Hht. min "Nazi-hjelm" er den knap så Nazi som man tror.. Mener den er støbt efter noget Øst-blok facon, de laver flere sjove modeller men den aflutter en Tema-bike som denne ganske godt. Det er en godkendt hjelm i Carbon/glasfiber-composit, rigtig sikkerhedsindmad og vaskbart allergi-venligt polstring. quick-release sikkerheds lukketøj og jeg skal gi dig Den er god til korte ture når det er varmt men ikke helt så god til motorvej og langtur
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 69
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 38
Laver du også selv sædet ?
sep 2012
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 6
God sæson til alle knallertbøller RIDE SAFE