{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CB400 four Super Sport [Tidl. motorcykel] 1977

2.949 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Honda CB400 four Super Sport

Årgang:
1977
Motor:
Luftkølet række 4 med en overliggende kædetrukken knastaksel, 2 ventiler per cylinder, 408ccm, boring 51 mm, slaglængde 50 mm.
Motoren bliver født med 4 styk Keihin kaburatorer, 20 mm, nu med åbne filtre, der sørger for rigeligt med luft og et godt brøl :D
Hele suppedasen fra kaburatorene bliver antændt ved hjælp af simpel platintænding.
Motoren er konstrueret med primærkæde fra krumtap til gearkassen, her findes 6 trin idet det er en supersportmotor.
Hestekræfter
37 hk @ 8500omdr.
31,4 Nm @ 7500omdr.
Fælge
De originale egerfælge var blevet trætte hvorfor jeg udskiftede dem til de lidt senere Comstarfælge.
Begger er 2,15 x 18" og nymalet i halvblank sort.
Dæk
Metzeler ME22 i henholdsvis 90/90-18" foran og 110/80-18" bag.
Topfart
Eftersigende skulle den ligge omkring 170, men tror sædet tager det sjove fra topfarten :D
Tuning
Åbne filtre og megaphone udstøding, har i mine øjne intet med tuning af gøre, men for satan den lyder godt af en 400 maskine at være :D
Styling
Forgaffel, kaliber og bremseskive fra en CM400. Da forgaffel fra CB400F og CM400N ikke er noget der lige passer sammen blev de originale ben modificeret og derefter sendt til hårdforkromning og slebet på mål - Fantastisk flot stykke arbejde!

Forenklet instrumentering, mindre forlygte, ultra lille lyskontakt, lavt Cafe/Brattracker sæde, håndbankede sideskjolde, bagende og forskærm i 1,5 mm aluminium, indbygget baglygte.
Tonsvis af detaljer lavet i rustfast stål.
Hele ombygningen har jeg selv stået for!
Ekstraudstyr
En kasse med forskellige stumper.
Bemærkninger
Motoren lød sund da jeg købte den, men da den skulle males var alle boltene i bundkaret løse, derfor ville jeg lige se maskinen efter, det blev til en ny bundkæde, knastkæde og en stak forskellige bolte og pakninger.
Motoren lyder stadig rigtig sund, starter og kører fantastisk! Den skulle efter sigende have gået cirka 60.000 km.
Købte cyklen i December måned 2013, og havde den køreklar efter renovering 19/4-2014.

Rigtig sjov og kvik maskine, men hverken til langfart eller høj hastighed :D

Billeder fra renoveringen kan ses i fotoalbummet!
Kommentér på:
Honda CB400 four Super Sport
Annonce