Kawasaki GPZ 1100 *SOLGT* [Tidl. motorcykel] 1983
2.742 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki GPZ 1100 *SOLGT*
Årgang:
1983
Motor:
1089 cc, 4 takts, 4-cylinder rækkemotor. Luftkølet, DOHC med 2 ventiler pr. cylinder.
Boring/slaglængde: 72.5 mm/66 mm
kompression: 9.5:1
5 trins gearkasse
Digital brændstofindsprøjtning (yeah, oldschool fra '83 :) )
Boring/slaglængde: 72.5 mm/66 mm
kompression: 9.5:1
5 trins gearkasse
Digital brændstofindsprøjtning (yeah, oldschool fra '83 :) )
Hestekræfter
120 hp @ 8750 rpm
100 Nm @ 8000 rpm
"standing quarter mile: 11.0 sec / 123.5 mp/h"
100 Nm @ 8000 rpm
"standing quarter mile: 11.0 sec / 123.5 mp/h"
Fælge
Originale fælge.
17" bagpå og 18" foran, hvis jeg ikke tager meget fejl.
17" bagpå og 18" foran, hvis jeg ikke tager meget fejl.
Dæk
Bridgestone BT-45 i denne omgang.
for: 110/90 V18
bag: 130/90 V17
for: 110/90 V18
bag: 130/90 V17
Topfart
Noget i retningen af 240 km/h
Tuning
Ikke noget, men der er rig mulighed for at bore motoren op til mange cc når den engang trænger til en renovering.
Styling
To do: Nyt kåbeglas, måske mørkt. Inderskærm i kåben. Kantliste på kåbe og måske tank.
Ellers vil en omlakering en gang i fremtiden være en god ide. Men jeg er ikke så generet af den slidste lak, jeg vil hellere prioritere en ny udstødning.
Ellers vil en omlakering en gang i fremtiden være en god ide. Men jeg er ikke så generet af den slidste lak, jeg vil hellere prioritere en ny udstødning.
Ekstraudstyr
Har lige fået telefonholder og strømudtag leveret, det skal snart monteres.
Bemærkninger
Unitrak bagdæmper, 244 kg tørvægt.
En tung fætter, men den ligger ekstremt stabilt på vejen. Motoren spinder som en mis, og har kræfter nok til mig i en håndfuld år i hvert fald.
Jeg skal have skiftet udstødningen, da jeg gerne vil have noget mere lyd - denne her er lidt for symaskine til mig :)
Jeg kører ca. 17 km pr liter ved blandet kørsel, væsentlig mindre når den bliver straffet. Billig i forsikring for en fattig studerende, og nem at finde reservedele til.
Jeg købte og hentede MC'en i Odense lige omkring 22/3 - 14. Har nu, efter godt 3½ uge, kørt noget der ligner 1500 km. Skøn at køre fællesture på, og jeg kan godt følge med de fleste langt nyere maskiner.
update 16/5 2014; fik skiftet udstødningspakninger. Det gjorde godt nok underværker. De gamle var totalt blæst ud, og mc'en skød og pruttede. Nu går motoren super jævnt, holder lavere tomgang og spinder som en løve :)
3/6 2014 - Så fløj den sgu fra reden. Byttet væk i en udmærket handel. Opretter snart den nye :)
En tung fætter, men den ligger ekstremt stabilt på vejen. Motoren spinder som en mis, og har kræfter nok til mig i en håndfuld år i hvert fald.
Jeg skal have skiftet udstødningen, da jeg gerne vil have noget mere lyd - denne her er lidt for symaskine til mig :)
Jeg kører ca. 17 km pr liter ved blandet kørsel, væsentlig mindre når den bliver straffet. Billig i forsikring for en fattig studerende, og nem at finde reservedele til.
Jeg købte og hentede MC'en i Odense lige omkring 22/3 - 14. Har nu, efter godt 3½ uge, kørt noget der ligner 1500 km. Skøn at køre fællesture på, og jeg kan godt følge med de fleste langt nyere maskiner.
update 16/5 2014; fik skiftet udstødningspakninger. Det gjorde godt nok underværker. De gamle var totalt blæst ud, og mc'en skød og pruttede. Nu går motoren super jævnt, holder lavere tomgang og spinder som en løve :)
3/6 2014 - Så fløj den sgu fra reden. Byttet væk i en udmærket handel. Opretter snart den nye :)
Kawasaki GPZ 1100 *SOLGT*
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 566
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.454
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 566
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
Fåes hos Norman Hyde i England
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 566
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Svar: 8
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 32 MC-er: 5 Emner: 7 Svar: 24