Vespa 150 Sprint [Tidl. motorcykel] 1968
7.607 visninger
|
Oprettet:
Vespa 150 Sprint
Årgang:
1968
Motor:
145,5 ccm
4 håndgear, et op og 3 ned.
20/20 Karburator
4 håndgear, et op og 3 ned.
20/20 Karburator
Hestekræfter
7,1 af de stærke. Ved ikke om de alle er der.
Fælge
10" fælge
Dæk
3,5 x 10
Topfart
Den gang var den oplyst til 62 mph/99 km/t tror maks at den kan køre 70 km/t
Tuning
Der er ikke gjort noget ved den, da jeg købte den.
Der sad en 15/20 karb på, den er skiftet til en standard 20/20
Der sad en 15/20 karb på, den er skiftet til en standard 20/20
Styling
Intet
Ekstraudstyr
Intet
Bemærkninger
Jeg ved ikke så meget om det endnu, jeg har lige fået den. Jeg købte den af en Italiener der skulle flytte til USA. Jeg har søgt lidt på nettet og er ret sikker på at den har modelnavn: VLB1T
Planen er at jeg til vinter skal renovere motoren.
Den er super sjov at køre på, og hold da op en opmærksomhed man får. Især blandt de gamle ha ha :)
Jeg har i 2014 lavet følgende:
- Nye gearkabler
- Nyt forbremsekabel
- Ny Karburator
- Platinerne er blevet indstillet
- Nyt tændrør + moderne tændrørshætte
- Nyt bundpropsgevind
- Skiftet olie
- Ny ratlås
Planen er at jeg til vinter skal renovere motoren.
Den er super sjov at køre på, og hold da op en opmærksomhed man får. Især blandt de gamle ha ha :)
Jeg har i 2014 lavet følgende:
- Nye gearkabler
- Nyt forbremsekabel
- Ny Karburator
- Platinerne er blevet indstillet
- Nyt tændrør + moderne tændrørshætte
- Nyt bundpropsgevind
- Skiftet olie
- Ny ratlås
Vespa 150 Sprint
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 37 Svar: 348
holdes original. Men den kører ikke heeeelt optimalt og det er egentlig bare planen med den. Håber vi mødes på vejene
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 13
Enig med Jens A. at den skal holdes 100% original, og ideen fra JM med den sorte nummerplade er da lige i skabet.
Rigtig god fornøjelse med den
aug 2009
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 125
Jeg kan kun som gammel Vespa fan give en ekstra høj til dette denne flotte Vespa Sprint, den er meget flot, så pas godt på den, om den kører 70 eller 90 kommer meget an på vind og vejr.
MEN lov mig med hånden på biblen og koranen at du IKKE vil pille med motoren, hvis du har fået den renoveret nu her, så er den jo så god som ny, så lad være med at lade dig friste med et tun sæt, det vil bare give dig store problemer med holdbarheden, hvid du vil have noget mere krudt i røven, så køb en VESPA PX 200 E fra 1981 det er en god årgang ( lige som med rødvin ).
Benzinforbruget er her stort set ikke noget man taler om, for den kører langt på literen, men hvis du prøver at lægge mærke til det her, Vrid håndtaget helt om, og så derefter en lille smule tilbage, så vil du se, at du får INTET ud af at køre med håndtaget i bund ud over at benzinen løber lige igennem den, med håndtager den lille smule tilbage, så går den nemt over 30 km/t
I 1986 tror jeg det var, der kørte jeg på en PXer og makkeren på en Sprint til træf i Barcelona, og jeg måtte tanke flere gange en makkeren måtte.
Held og lykke med den, og pas godt på den, og skulle kvinden sige nu må du vælge mig eller Vespaen, så har hun selv bedt om at få vist døren.
Hilsen Jens Andersen
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Kig forbi mine scootere
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 16 Emner: 30 Svar: 382