BMW K1200S 2006
3.703 visninger
|
Oprettet:
BMW K1200S
Årgang:
2006
Motor:
4-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cylender. Boring: 79 mm. Slaglængde: 59 mm. Slagvolumen: 1157 ccm. Kompressionsforhold: 13:1. Elektronisk benzinindsprøjtning med 46 mm spjældhuse.
6-trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. Kardantræk.
Monocoque stel i alu. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 60,6°. Efterløb: 112 mm. Akselafstand: 1571 mm.
For: Duolever gaffel. Fjedervandring: 115 mm. Styrdæmper.
Bag: BMW Paralever monoarm. Justerbar. Fjedervandring: 135 mm.
For: 2 stk. 320 mm skiver. 4 stemplede faste caliperhuse.
Bag: 265 mm skive. 2 stemplet fast caliperhus.
Del-integral ABS.
Totallængde: 2282 mm. Sædehøjde: 790/820 mm. Frihøjde: ? mm. Tankkapacitet/reserve: 19/5 liter. Egenvægt: 228 kg.
Kørt ca. 13.000 km.
6-trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. Kardantræk.
Monocoque stel i alu. Medbærende motor. Kronhovedvinkel: 60,6°. Efterløb: 112 mm. Akselafstand: 1571 mm.
For: Duolever gaffel. Fjedervandring: 115 mm. Styrdæmper.
Bag: BMW Paralever monoarm. Justerbar. Fjedervandring: 135 mm.
For: 2 stk. 320 mm skiver. 4 stemplede faste caliperhuse.
Bag: 265 mm skive. 2 stemplet fast caliperhus.
Del-integral ABS.
Totallængde: 2282 mm. Sædehøjde: 790/820 mm. Frihøjde: ? mm. Tankkapacitet/reserve: 19/5 liter. Egenvægt: 228 kg.
Kørt ca. 13.000 km.
Hestekræfter
167 hk / 123 KW ved 10250 o/min. 130 Nm ved 8250 o/min. 1,37 kg/hk
Fælge
Originale BMW alu.
For: 120/70ZR17 på 3,50" fælg
Bag: 190/50ZR17 på 6,00" fælg
For: 120/70ZR17 på 3,50" fælg
Bag: 190/50ZR17 på 6,00" fælg
Dæk
Metzeler radial
Topfart
288 km/t. 0-100 km/t på 2,7 sek. (ifølge originale specs)
Tuning
Ingen tuning. Står i standard.
Styling
Vil i løbet af foråret montere et sæt hvide LED baglygter og blinklys (ligesom på K1300S), ellers synes jeg, at den er lige som den skal være i original trim.
Ekstraudstyr
Elektronisk justering af bagstøddæmpere og fjederforspænding. Overvejer at få monteret shiftassist.
Bemærkninger
dejlig sportstourer i super kvalitet. Meget letkørt med et voldsomt træk. Jeg skiftede i foråret 2013 til BMW´en fra en Honda CBR1000RR Fireblade, som er en decideret racer. Det var også en skøn maskine, men nu glæder jeg mig over, at jeg ikke er øm i skuldre og arme at hænge ind over maskinen, når vi er på hyggetur i vores lille MC klub, samtidig med, at BMW´en uden problemer hænger på både Fireblade, Hayabusa og R1.
For mig handler det ikke om at køre hurtigt, men om glæden ved en MC når vejret er godt, samt de mange hyggelige stunder med gode MC venner,- men det er altid rart at vide, at den kan tage de fleste, hvis det kom der til :-)
For mig handler det ikke om at køre hurtigt, men om glæden ved en MC når vejret er godt, samt de mange hyggelige stunder med gode MC venner,- men det er altid rart at vide, at den kan tage de fleste, hvis det kom der til :-)
BMW K1200S
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
Kunne det ikke være noget for dig ?
http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/reservedele/bmw-bagage-rack-for-topboks/174253
Mvh. Schmülle
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
dec 2013
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 2
sep 2008
Følger: 7 Følgere: 32 MC-er: 5 Emner: 7 Svar: 24
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2
dec 2011
Følger: 21 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 28
jun 2011
Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 193
Sådan én SKAL jeg eje, inden jeg stiller træskoene.
Hav en fed sommer.
Hilsen René
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 710
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.090
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2