{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Indian Scout 45 Model 101 1931

7.580 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Jesper J
Mand | 57 år | Oprettet: 19. maj 2008


Indian Scout 45 Model 101

Årgang:
1931
Motor:
750 ccm
Hestekræfter
nok 20-25
Fælge
Ja både for og bag
Dæk
18x350
Topfart
Der er ikke speedometer på den - men den kan følge landevejs trafikken uden problemer
Tuning
Ikke nødvendigt med alle de heste. Jo der er faktisk kommet en anden krumtap i da de originale havde tendens til at flække mellem hullet til sølen og til sidetappen. Nu er den oppe på ca. 830 ccm.
Styling
Sort med creme sider (5$ ekstra i 1931)
Ekstraudstyr
Sidetasker og bagsæde.
Bemærkninger
Der er lavet "usynlige" forbedringer på den, så som 12V, og elektronisk tænding. Årsagen var en dårlig magnet så gnisten var noget ustabil når den blev varm. En anden original magnet var svær at finde i ordentlig stand og kopidelene var af rigtig dårlig kvalitet - derfor elektronisk ombygning. Har ikke fortrudt på noget tidspunkt. En anden fordel ved 12 volt er adgangen til gode pære. Jeg har deltaget i Natorienteringsløb efter kort - ikke noget med GPS, så er et godt forlys guld værd.

Siden har jeg fundet en rimelig original magnet - men den kan så komme på det næste projekt der står og venter.
Der er forøvrigt gas i venstre håndtag og tændingsjustering i højre håndtag, fodkobling og håndgear på siden af tanken.
Kommentér på:
Indian Scout 45 Model 101
  •   16. feb 2017 En fantastisk god film - jeg har den selv på bluray. Desuden en flot flot motorcykel smiley Hornet er godt nok smukt.

  •   3. jan 2016 flot cykel...jeg har selv en tror den er fra 1928. og er det 7 top bolte der er når det er en 750ccm....

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
      31. jan 2014 Yepp. Den min far ejede hade flere brakkede ben på kontoen. Kun min far kunde starte den uden problemer. 2 kiks med dekompresor på og mens krumtappen var i bevægelse fik den det sidste kick uden dekompressor. Jeg har en gang provet selv og blev sendt på en flyvetur.Guds ske lov kunde benet holde....men jeg mistede modet for mindst 5 år. Køreegenskaber er fantastiske. Man skal ikke forstyre den så klarer den opgaven.


  •   30. jan 2014 Tak alle de fine kommentarer. Ja selv en lille Scout som min skal man passe på. Den første gang jeg startede den røg min træsko af. Jeg kunne finde den ovre på den anden side af min bil. Vi har flere af de flotte store Chiefer i Indian klubben, kun meget få bliver startet og kørt af piger.

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
      30. jan 2014 Ekstra høj fortjener den uden tvivl. Jeg har kørt en 1230 cc da jeg var 12 år (det var ikke helt legalt selv den gang for 54 år siden). Hærlig køreapparat men enhensynsløs benknuser hvis man ikke lige checker fortænding inden man kickstarter den.

  •   26. jan 2014 Flot Indian - velkommen smiley

  •   24. jan 2014 Fin Indianer ,den oser simpelthen bare af charme. Det er god gammeldags mekanik af fineste skuffe. Man forstår godt at de gav Harley Davidson ,kamp til stregen.
    Held og lykke med den.
    KIM


  •   24. jan 2014 Fed indianer............. der ryger en høj afsted

  •   24. jan 2014 Tak skal I ha'. Den køre faktisk også godt. Modellen er kendt for sine gode køre egenskaber. Der er et lavt tyngdepunkt og derfor var de og de tidligere scouts meget anvendt i dødsdrom.

  •   24. jan 2014 Velkommen smiley smiley

Annonce