Honda ANF 125 Innova JC33 [Tidl. motorcykel] 2005
5.618 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Kommentarer
Honda ANF 125 Innova JC33
Årgang:
2005
Motor:
1 cylinder 125ccm 4 takt motor. Denne er med karburator, men de nye er med indsprøjtning
4 halv automatiske gear
4 halv automatiske gear
Hestekræfter
9 stk : )
Fælge
17" forchromet eger fælge
Dæk
For: Dunlop TT 70/100-17 slidt og udentvivl det oprindelige
Bag: Vee Rubber 2,75-17 også noget slidt
Bag: Vee Rubber 2,75-17 også noget slidt
Topfart
Lidt over 100km/t. Det må være med optimale betingelser og helt lige vej, ellers hedder den nok omkring 85-90km/t
Tuning
Intet, men der fåes på knaster mm til dem i udlandet. Men så ryger både charmen og økonomien ;-)
Styling
Ratlook måske? Den har lidt plast revner og ridser, samt en smule overflade rust på fælge, støddæmpere og kædekassen.
Ekstraudstyr
Hjemmebikset forrør i rustfri stål
Hjemmebikset stor stænkklap op forskærm
Orig. Honda bagagebærer istedet for det sølv alu håndtag
Lille topboks af ukendt oprindelse
Hjemmebikset stor stænkklap op forskærm
Orig. Honda bagagebærer istedet for det sølv alu håndtag
Lille topboks af ukendt oprindelse
Bemærkninger
ANF er en videre udvikling af verdens mest solgte køretøj Honda Cub som blev lanceret i 1959. Den er meget anderledes end så mange andre i denne størrelse ved at alle 4 gear ligger nedad, samt at der ikke skal bruges kobling ved gearskift. Da den har centrifugal kobling kører den lidt som en Puch Maxi, med 4 fod gear. Speciel og man skal lige vende sig til det, men ganske charmerende og sjov, selvom der ikke er meget liv i den.
Jeg havde egentlig kig på en helt ny Suzuki DL125 Address som er Suzuki`s modsvar, men dem man kan få, er overgemte lagermodeller fra 2007, altså K7 modeller. Yamaha`s udgave er aldrig kommet til Danmark og Honda`ens nypris synes jeg var for dyr iforhold til Suzuki`en.
Men fandt så denne, faktisk ved en bruger herinde og det pudsige er så at første og anden ejer begge er mine kollegaer. Så med lidt "insider viden" begav jeg mig ned for at se den og den levede fuldt op til mine forventninger og sælgers ord om den, hvilket er rart at der stadig er ærlige mennesker :-)
Maskinen bærer præg af helårs kørsel, det er dog også min plan med den, så det rører mig ikke videre og da den rundede 13.000km på vej hjem til juleferie idag, render jeg ikke med den bliver slidt op sådan lige. Den skulle køre omkring 35km/l men skulle være mulig at få til at ramme 40-45km/l, så det bliver jo næsten ikke billigere, medmindre at man vælger at gå eller cykle. Samtidig koster den for mit vedkommende mindre end end 30/45 knallert.
Har altid haft et lunt øje til disse modeller så nu skulle det prøves og jeg forstår godt at de er så sindsygt populære i Asien, da de efter min mening kombinerer det bedste fra mc og scooter i en. De små maskiner har aldrig rigtig fået succes og opmærksomhed her i landet, rigtige mc`er mener mange jo er på over 600ccm, men måske at de nye kørekort regler åbner både folks og importørernes øjne for flere af disse køretøjer.
Jeg havde egentlig kig på en helt ny Suzuki DL125 Address som er Suzuki`s modsvar, men dem man kan få, er overgemte lagermodeller fra 2007, altså K7 modeller. Yamaha`s udgave er aldrig kommet til Danmark og Honda`ens nypris synes jeg var for dyr iforhold til Suzuki`en.
Men fandt så denne, faktisk ved en bruger herinde og det pudsige er så at første og anden ejer begge er mine kollegaer. Så med lidt "insider viden" begav jeg mig ned for at se den og den levede fuldt op til mine forventninger og sælgers ord om den, hvilket er rart at der stadig er ærlige mennesker :-)
Maskinen bærer præg af helårs kørsel, det er dog også min plan med den, så det rører mig ikke videre og da den rundede 13.000km på vej hjem til juleferie idag, render jeg ikke med den bliver slidt op sådan lige. Den skulle køre omkring 35km/l men skulle være mulig at få til at ramme 40-45km/l, så det bliver jo næsten ikke billigere, medmindre at man vælger at gå eller cykle. Samtidig koster den for mit vedkommende mindre end end 30/45 knallert.
Har altid haft et lunt øje til disse modeller så nu skulle det prøves og jeg forstår godt at de er så sindsygt populære i Asien, da de efter min mening kombinerer det bedste fra mc og scooter i en. De små maskiner har aldrig rigtig fået succes og opmærksomhed her i landet, rigtige mc`er mener mange jo er på over 600ccm, men måske at de nye kørekort regler åbner både folks og importørernes øjne for flere af disse køretøjer.
Honda ANF 125 Innova JC33
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 1.084
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 298
aug 2008
Følger: 53 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 57