{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha FZ1-S m/ abs [Tidl. motorcykel] 2008

2.486 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Gnimmelf aka F1
Mand | 60 år | Oprettet: 2. jul 2007


Yamaha FZ1-S m/ abs

Årgang:
2008
Motor:
20-ventilet R1-motor fra 2004-06-årgangen af sportsjernet.

Let droslet og drejningsmomentoptimeret - som fabrikkerne typisk siger, når de lægger en sportsmotor i et sportstouring- eller naked-stel... #.o/

4-cylindret, vandkølet, 4-tax rækkemotor med 2 overliggende, kædetrukne knastaksler.

Slagvolumen: 998 cc

Boring/slaglængde: 77,0 mm x 53,6 mm

Kompression: 11,5:1

32-bit Mikuni R1-baseret elektronisk benzinindsprøjtning, 45 mm throttle bodies

Optimeret med modificeret airbox, Graves Motorsports Velocity Stack kit, K&N-filter, Dynojet Power Commander og Akrapovic slipon-potte i carbon, FZ1-edition.

Power Commanderen er justeret ind for smooooth gasrespons og bodybuilderstærkt moment i bund- og mellemområdet. Mappingen er udført med monteret db-killer i Akra-potten.

Dynamometermester: Ove "Mr Dyno" Bang Pedersen i Førslev.
Hestekræfter
Standard ab fabrik:

150 hk v/ 11.000 omdr./min.
106 Nm v/ 8.000 omdr./min.

Efter modifikationer og justering af Power Commanderen:

Riiiiigeligt! - særligt i bund- og mellemområdet.

#.o)
Fælge
Fælge, bremser, chassis og dimensioner:

Fælge:
3,5" og 6,0" støbte alufælge, 17"

Bremser:
For: Dobb. 320 mm flydende ophængte skiver. Smedede 4-stempl. Sumitomo monoblock-kalipre.
Bag: 245 mm skive med enkelt-stemplet Nissin kaliper.

Affjedring:
For: 43 mm Kayaba Upside-Down gaffel med justérbar fjederforspænding og kompressions- og rebound-dæmpning. 130 mm vandring
Bag: Single-link Kayaba fjederben med justérbar fjederforspænding og returdæmpning. 130 mm vandring

Stel:
Boksramme i aluminium, medbærende motor

Dimensioner:
Længde: Standard: 2141 mm (nu afkortet til ca. 2050 mm med Rizoma-hale)
Bredde: 770 mm
Højde: 1204 mm
Sædehøjde: 815 mm
Akselafstand: 1461 mm
Rake/caster angle: 25 gr. (kronrørsvinkel 65 gr.)
Efterløb: 109 mm
Tankkapacitet: 18 liter, heraf 3,4 liter reserve
Egenvægt (tør): Standard m/ abs: 205 kg (med Akrapovic-dæmper ca. 200 kg)
Dæk
For: 120/70 17
Bag: 190/50 17

Kører p.t. på Bridgestone Battlax T30, som hæfter ganske tilfredsstillende i både tørt og vådt føre.
Topfart
Fabriksopgivelse: 250-270 km/t afhængigt af, hvor man kigger henne... ???

Anywhichway, nok er nok!

Bænkmåling: 273 km/t

Der er ikke andet at sige end, at det jo må efterprøves til foråret syd for grænsen...
Tuning
Som nævnt ovenfor:

Modificeret airbox, forlængede indsugningstragte, K&N-filter, Akrapovic-potte og Power Commander.

Nå ja, og så er den døbt "Blue Devil". Det giver vel også lidt ekstra punch i mellemområdet...?!
Styling
Øøhmm.... ...det gør jeg ikke rigtig i, dét dér styling-noget..., så det begrænser sig til Akra-potten og så til det, som den tidligere ejer havde monteret:

Lidt fra Rizoma: Styr-håndtag, mini-blink, afkortet nr.pladeholder

Hhmmm... Det var vist dét.
Ekstraudstyr
- Originale FZ1 crash-pads

- Tomtom navigator og onboard-charger

- Baehr Capo III PMR-kommunikationsudstyr (Private Mobile Radio)
Bemærkninger
Oooohhh hvor jeg glæder mig til, at det bliver forår igen, og FZ1'en skal prøves af godt og grundigt i Harzen og Alperne mv.

#.o)
Kommentér på:
Yamaha FZ1-S m/ abs
Annonce