Suzuki GS500 Elektric Elektrisk El mc 1997
3.756 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GS500 Elektric Elektrisk El mc
Årgang:
1997
Motor:
Elektrisk MC. (søgeord)
Trige Serie Compound.
Nominel omdreningstal er 2800rpm ved 48VDc.
Max tilladelig er 9000rpm.
Trige Serie Compound.
Nominel omdreningstal er 2800rpm ved 48VDc.
Max tilladelig er 9000rpm.
Hestekræfter
Serieforbundet 25S LiFeYPo4 på 60Ah.
Y'et står for at batterierne kan operere ned til -25C.
Hver celle er forsynet med et overladningsprint, som kan aflade med 2A.
Ialt er batteriet på Ca 5 Kwh.
Afladningen starter ved 3,55V.
Regulatoren er: Kelly, 400A og 72V.
Y'et står for at batterierne kan operere ned til -25C.
Hver celle er forsynet med et overladningsprint, som kan aflade med 2A.
Ialt er batteriet på Ca 5 Kwh.
Afladningen starter ved 3,55V.
Regulatoren er: Kelly, 400A og 72V.
Fælge
Standard
Dæk
Standard
Topfart
120km/t
Tuning
60 tands bagkædehjul. Laserskåret i AISI 304.
15 tands på motoren.
15 tands på motoren.
Styling
Ønsker en styrkåbe, hvis jeg kan finde en pæn.
Ekstraudstyr
Dc-Dc konverter på 110w for 12VDc systemet.
12V batteri er fjernet.
LED forlygtepære.
12V batteri er fjernet.
LED forlygtepære.
Bemærkninger
Kører max 120Km/t, holder fint 80km/t op ad bakker.
50-95 Km/opladning, alt efter kørestil.
Oplader er på 15A, under tanken.
Jeg kan også vælge at lade med 28A, idet jeg tilslutter endnu en ekstern lader.
Ingen problemer ved toldsyn, skulle blot oplyse den nye vægt.
Havde det været en bil, ville det være næsten umuligt, da især bilmotoren indgår i kollisionszone.
En MC har liegsom ingen kollisionszone.
Sagen kørte som hvis man har en benzin bil, ombygget til fx diesel, altså et andet drivmiddel.
Afgiften blev sat til godt 15.000,- men pga el, skulle jeg betale 0.
Jeg forsøger at holde batterierne inden for 70% DOD, og regner dermed at
have en levetid på batteriet på 5000cyl. ca 40km/cyl giver dermed 200000km.
Jeg bruger motorcyklen næsten dagligt, og har nu kørt ca 7000km på et år, uden problemer.
Kædetrækket skramler meget!! bør jeg få ombygget til tandremstræk.
50-95 Km/opladning, alt efter kørestil.
Oplader er på 15A, under tanken.
Jeg kan også vælge at lade med 28A, idet jeg tilslutter endnu en ekstern lader.
Ingen problemer ved toldsyn, skulle blot oplyse den nye vægt.
Havde det været en bil, ville det være næsten umuligt, da især bilmotoren indgår i kollisionszone.
En MC har liegsom ingen kollisionszone.
Sagen kørte som hvis man har en benzin bil, ombygget til fx diesel, altså et andet drivmiddel.
Afgiften blev sat til godt 15.000,- men pga el, skulle jeg betale 0.
Jeg forsøger at holde batterierne inden for 70% DOD, og regner dermed at
have en levetid på batteriet på 5000cyl. ca 40km/cyl giver dermed 200000km.
Jeg bruger motorcyklen næsten dagligt, og har nu kørt ca 7000km på et år, uden problemer.
Kædetrækket skramler meget!! bør jeg få ombygget til tandremstræk.
Suzuki GS500 Elektric Elektrisk El mc
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 102 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 46
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 102 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 46
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 102 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 46
Har skiftet 1 sæt dæk og 3 kæder.
Eneste problem har været for billige Kina ladeapparater, der er ødelagt 3 stk. Nu bruger jeg 2 stk cykel oplader a 42 V i serie = 440 W, og til topbalanceringe og fuldladning bruger jeg en ekstern diode-strømforsyning på 11 A og 90 V.
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 102 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 46
Ingen tegn på mistet kapacitet i batterierne.
Har kørt en tur på 90 km på én opladning.
Er begyndt at betale ejerafgift som alle andre!
Så stadigvæk glad og tilfreds med mc'en.
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 102 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 46
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
Og tak fordi du holder os orienterede
Mvh Brian
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 102 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 46
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 102 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 46
http://www.ev-power.eu/Winston-40Ah-200Ah/WB-LYP60AHA-LiFeYPO4-3-2V-60Ah.html?cur=1
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 102 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 46
Når der kun skal køres 30km, så kan den få fuld gas på hele turen; det er altså en god fornemmelse at blot sætte den i stikkontakten, os så er den klar igen om 2-3 timer.
Idag blev det nye bagkædehjul også afprøvet for alvor, det er på 60 tænder, og det gamle var på 40 tænder. Dermed er accelerationen ganske god, og motoren køre ca 3000rpm ved 80km/t, og varmeudviklingen/virkningsgraden er dermed OK.
Da der ikke er nogen vibrationer fra en forbrændingsmotor, kan jeg mærke at der måske er et hjulleje som skal skiftes, det må jeg lige holde øje med.
Jeg bruger MC'en hele vinteren igennem, og den skal ikke være en smyk-kegenstand, men en arbejdshest.
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 815
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 713
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 553
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 396