{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Husqvarna TR 650 Strada 2013

3.793 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Søren H
Mand | 60 år | Oprettet: 21. okt 2013


Husqvarna TR 650 Strada

Årgang:
2013
Motor:
1 cyl. Vandkølet Dohc.

4 ventiler. Elektronisk indsprøjtning.

Cylindervolume: 652 cc.

Boring: 100 mm. Slaglængde: 83 mm.

Effekt: 58 hk v. 7250 o/m.

Moment: 60 Nm. v. 5750 o/m.
Hestekræfter
58 hk
Fælge
BMW alufælge: 2,50"x19" for og 3"x17" bag
Dæk
Metzeler Tourance EXP: 110/80 for og 140/80 bag
Topfart
175 km/t
Tuning
Motoren stammer fra BMW G 650 GS men er i Husqvarna'en bl.a. blevet optimeret med en skrappere knast og et lettere smedet stempel.
Styling
Ekstraudstyr
Original vindskærm
Bemærkninger
Affjedring for: 46 mm Sachs usd. 190 mm vandring.

Affjedring bag: Sachs monodæmper 190 mm vandring.

Bremser for: Enkelt skive 300 mm. tostemplet Brembo.

Bremser bag: Skive 240 mm. Brembo

Tankkapacitet: 14 liter (Central placeret tank under sæde)

Vægt: 168 kg (Tør)

Sædehøjde: 860 mm.




Kommentér på:
Husqvarna TR 650 Strada
  •   13. nov 2013 Det var Jens Winther jeg talte med om det. Og han anbefalede den. Så tror ikke den påvirker garantien.

  •   13. nov 2013 Måske er det en god idé at vente med at montere en Boosterplug til garantien er udløbet.

  •   12. nov 2013 Jeg har kun kørt 800km på min, så jeg venter også til de første par tusinde km er kørt før jeg ser om en boosterplug er nødvendig. Har dog allerede oplevet den er gået ud et par gange, og ja, det er også med kold motor.
    Overvejer om der skal en GPR udstødning på, og i så fald skal der en booster på.

    Accelerator module findes ikke til en TR650.


  •   11. nov 2013 Jeg har overvejet at montere en Boosterplug da jeg også har læst en masse positivt om den.
    Imidlertid synes jeg ikke at problemet med udsættende motor er voldsomt stort. Jeg har på de 4000 km jeg har kørt kun været ude for det tre gange. Det kunne også godt virke som om problemet er blevet mindre efter tilkørsel af motoren, eller også har jeg bare vænnet mig så meget til denne opførsel at jeg ikke rigtig bemærker det længere.
    Jeg oplever at det mest er med kold motor at det virker som om den får for mager en blanding og udelukkende ved omdrejningstal der ligger lige over tomgangshastighed. Der hvor jeg har oplevet at motoren stallede eller var ved det, er ved igangsætning og f.eks en u-vending med et omdrejningstal der kun ligger en anelse over tomgang. Efterhånden har jeg vænnet mig så meget til dette fænomen at jeg altid når at "redde" den ved at tage koblingen og give den lidt gas.

    Jeg har tidligere haft en Yamaha XT 660 der også led af en lidt for mager blandning ved lave omdrejninger. Dette medførte at motoren pludselig kunne sætte ud når man kørte med en konstant hastighed på 40 - 50 km/t. Dette problem afhjalp jeg ved at skrue tomgangen lidt op.


  •   11. nov 2013 Har du planer om nogle forbedringer eller opgraderinger til din TR650? Har læst og hørt, at en boosterplug gør underværker ved den lidt magre gangkultur, og også ved problemet at motoren nogle gange sætter ud.

  •   26. okt 2013 Ja det er en original vindskærm jeg har på.

  •   26. okt 2013 Er det den "originale" vindskærm du har på?
    Bestilte den også sammen med taskerne, men den var ikke kommet hjem da jeg hentede den, så den bliver sat på til 1. service.


  •   26. okt 2013 Tak for de pæne kommentarer. Desværre kommer vi nok ikke til at se så mange Husqvarna'er på de danske landeveje, da produktionen af gademaskiner er stoppet efter BMW's salg af Husqvarna. Men hvis man er hurtig kan man stadig nå at købe en TR 650 Strada/Terra eller en Nuda 900 til spotpris. I begge tilfælde vil jeg vove at påstå at man får utrolig meget mc for pengene.

  •   22. okt 2013 Super fed maskine! Håber vi kan få en ny Husqvarna æra med gode maskiner der ikke er så sjældne.
    Din er i hvert fald fed!


  •   22. okt 2013 Du har nok ret i at Husaberg idag deler teknik med KTM. Men de nye 2014 Husqvarna'er er formentlig bare Husaberg (med KTM teknik) der har fået støbt nye logoer på motordæksler og fået nye klistermærker på tanken. Der er under alle omstændigheder ikke noget tilbage fra de modeller der er produceret under BMW's ejerskab.

  •   22. okt 2013 De sidste par år har husaberg teknik dog været det samme som KTM teknik. Husaberg's bagvendt roterende motor blev afløst af ktm's egen. FE450 og exc 450 har kun farven og mærket til forskel.

    Men velkommen til din strada, nu er vi 2.
    I øvrigt pudsigt at tænke på, at den kraftigste gade-husky i nyere tid, kører rundt med en motor bygget i Kina smiley


  •   22. okt 2013 Husqvarnas fremtid er ikke spor uvis. Produktionen er nu flyttet til Østrig, hvor de er blevet slået sammen med Husaberg. D.v.s. at de Husqvarna'er der produceres nu er baseret på Husaberg teknik. Gademodellerne Nuda og Strada produceres desværre ikke længere.

  •   22. okt 2013 Flere billeder følger senere

  •   22. okt 2013 Aaaaalt for fed. Har gået og ventet på at en af disse kom på galleriet. Det er virkelig en skam at de ikke bygger flere.

    Dog mangler der bedre billeder og bedre beskrivelse.


Annonce