Moto Guzzi V50 II 1980

6.759 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kim K
Mand | 37 år | Oprettet: 9. jul 2012
Du følgerFølg ikke

Moto Guzzi V50 II

Årgang:
1980
Motor:
500cc, luftkølet, tværstillet V2 motor (som sørger for MC'en ryster når den står stille, på den gode måde) med 2 x 24mm Dell'Orto karburatorer. Motor er ikke renoveret, og trænger i den grad til det.. Men tid og plads begrænser det hele lidt.
Hestekræfter
45hk fra ny, tvivler stærkt på den stadig har det.
Fælge
18" fælge for og bag.
Dæk
4.10 bag, 3.60 for. Michelin og Pirelli, skal snart skiftes til Avon Roadrider.
Topfart
Den kan måske presses op på 150km/t på en rigtig god dag.. Men så brokker den sig virkelig også, og er ved at ryste sig selv i stykker.
Tuning
Åbne udstødninger, ellers ikke noget. Den er lavet til hygge ture, ikke til at køre hurtigt.
Til gengæld vejer den under 160kg med fuld tank, så den er utrolig sjov og livlig at køre rundt på.
Styling
Følgende er lavet i et kælderrum med en størrelse på 1x3m, med en ret basal værktøjskasse. Så når jeg skriver "hjemmelavet", så er det i DEN GRAD hjemmelavet, i ordets mest kreative betydning :)
I løbet af min lille ombygning har jeg gjort følgende:

Styr skiftet til Ace Bars

Ny gasrulle

Ny (meget hjemmelavet) starter knap, lavet med spændebånd og silikone sådan ca.

Ny baglygte, malet sort

Nye, korte udstødninger

Café racer sæde (med minimalt komfort), malet sort, igen monteret på en yderst hjemmelavet måde

Sort heatwrap på forrør

Fjernet bagerste fodhvilere

Fjernet speedometer og originalt cockpit, installeret et samlet (hjemmelavet) beslag til omdrejningstæller, tænding samt Neutral-Olie-Batteri indikatorer

"Installeret" fork-gaiters, uden at have haft forgaflen af

Lavet en lille vindskærm ud af skyggen fra et lyskryds (set på billedet med Fiat 500)

Gul folie sat på forlygte

Tanken er rå metal, med en smule overflade rust og så er der kommet mat klar lak ovenpå
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Den blev "bygget" færdig i løbet af sidste år, og har kørt lige siden.
Den ene cylinder kører varmere end den anden, den smider og brænder olie, den larmer, bremsegrebet sætter sig fast, den ryster, bremselyset virker kun nogle gange osv osv..

Alt i alt, så er den italiensk og besværlig. Og det hele gør, at jeg elsker den her motorcykel! Den har sjæl og charme, den vender hoveder som ingen anden og den har en enkelt gang fået en baby til at græde da jeg kørte forbi :)
Kommentér på:
Moto Guzzi V50 II
Annonce