{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha XV535 DX Virago 2000

12.115 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Peter M (Nordjylland)
Mand | 70 år | Oprettet: 25. dec 2005


Yamaha XV535 DX Virago

Årgang:
2000
Motor:
Type: 4-takts V-motor
Slagvolumen: 535 cm³
Cylindre: 2 stk (70° vinkel)
Boring x slaglængde: 76,0 x 59,0 mm
Knastaksler: 2 x 1, overliggende, kædetrukne
Ventiler: 2 x 2
Køling: luftkølet
Kompression: 9:1
Karburatorer: 2 x Mikuni BDS34
Transmission: 5 gear - kardan
Totalgearing: 5,77:1
Smøring: vådsump (3,2 l)
Kobling: våd flerplade
Starter: elektrisk
Generator: 280 watt vekselstrøm
Tænding: TCI (digital)
Tændrør: NGK BPR6ES
Hestekræfter
44,1 Hk (32,4 kW) ved 7500 o/m (DIN)
46 Nm ved 6000 o/m (DIN)

Benzinforbrug ca. 20 km/l
Fælge
For: 19" x 1.85" forkromet stålfælg med trådegre
Bag: 15" x 3.00" forkromet stålfælg med trådegre

Bremser:
For: enkelt skive ( 298 mm)
Bag: tromle (200 mm)

Ophæng:
For: teleskopgaffel, 36mm (150 mm vandring)
Bag: dobbelt svingarm (85 mm vandring)
Affjedring: skruefjedre og oliefyldte støddæmpere

Stel-geometri:
Kronhovedvinkel: 58,5 grader
Efterløb: 125 mm
Dæk
For: 3.0-19 49S, Bridgestone L303A
Bag: 140/90-15M/C 70S, Bridgestone G508
Topfart
ca. 160 km/t
0 - 100 km/t: ca. 6,7 sek
Tuning
Ingen
Styling
Ingen
Ekstraudstyr
Givi sissybar og vindskærm
Bemærkninger
Yderligere facts:
Tank: 13,5 l dobbelt tanksystem (hovedtank under sadlen), 2,5 l reserve, elektrisk benzinpumpe, elektrisk omskiftning til reserve
Vægt: 182 kg (tør) / 195 kg (m. benzin og olie)
Sædehøjde: 720 mm (godt for de lavbenede)
Frihøjde: 160 mm (lettere terrængående)
Totallængde: 2.225mm
Akselafstand: 1.520 mm
Venderadius: 2.900 mm
Batteri: 12 V, 12 AH
-------------------------------
Købte dyret med 1.500 km på klokken i juli 2005 (5 år gammel) - Håber det var en god handel ?
-------------------------------
Kørte Nimbus Humlebi i starten af 70'erne og fik nu lyst til at have en MC igen her i 2005. Har været forelsket i Virago siden jeg så én for første gang for 20 år siden - så sådan én skulle det være. Kørestilen minder egentlig en del om Nimbus'ens - dog bliver baghjulet på jorden på Viragoen, og den kan bremse - det kunne Nimbus'en ikke særlig godt. Da det hele kun er for sjov blev det en 535'er, da de større modeller er lidt for dyre, og de mindre mangler kardan'en - som er et must for mig.
Kommentér på:
Yamaha XV535 DX Virago
Annonce