Suzuki GS 500f 2005
1.170 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GS 500f
Årgang:
2005
Motor:
487cc
2 cylindret række motor
6 gear
2 cylindret række motor
6 gear
Hestekræfter
48 hk/35 kw
Men er droslet ned til 34 hk/25 kw da jeg er 18 år og tog kortet ved de gamle regler
Men er droslet ned til 34 hk/25 kw da jeg er 18 år og tog kortet ved de gamle regler
Fælge
Standard mat sorte
3 egers fælge
17 tommer
3 egers fælge
17 tommer
Dæk
For:
Bridgestone Battlax BT45F
110/70-17 M/C 54H
Bag:
Bridgestone Battlax BT45R
130/70-17 M/C 62H
Bridgestone Battlax BT45F
110/70-17 M/C 54H
Bag:
Bridgestone Battlax BT45R
130/70-17 M/C 62H
Topfart
Droslet:
Har kørt 146 ifl. GPS og der var stadig lidt tilbage.. Vil tro en 160 km/t :-)
Uden drosling ved jeg det ikke.. Tror de siger 180 fra fabrikken, men tror det er lidt mere end det.
Har kørt 146 ifl. GPS og der var stadig lidt tilbage.. Vil tro en 160 km/t :-)
Uden drosling ved jeg det ikke.. Tror de siger 180 fra fabrikken, men tror det er lidt mere end det.
Tuning
Intet.. Kun det modsatte (drosling) :-(
Men håber på en anden potte
Men håber på en anden potte
Styling
Blinklys glassene er skiftet ud fra at være god gammeldags orange til en nu gennemsigtig en af slagsen. Meget pænere.
Vil gerne i fremtiden have et andet sæt fodhvilere. Det er et par kæmpe gummiklodser som sidder på lige nu.
Vil gerne i fremtiden have et andet sæt fodhvilere. Det er et par kæmpe gummiklodser som sidder på lige nu.
Ekstraudstyr
Skivelås
Plade til støttefoden så den ikke synker i jorden
Hjelm
Passager
Udstyr ellers
Plade til støttefoden så den ikke synker i jorden
Hjelm
Passager
Udstyr ellers
Bemærkninger
Dette er min første MC. Jeg super glad for den. Havde ellers også prøvet (og blevet rådet til) en kawasaki er-5 og en Honda CB 500.
Hondaen var næsten den jeg bedst kunne lide - men min GS var bare en del nyere og havde kørt en del færre KM, hvilket for mig også betød en del. Og så har den 48 hk uden drosling, så kan fjerne droslingen når jeg bliver 20 og opgraderer til A2 hvor maksimum netop er de 48 hk. Så slipper jeg for at købe ny drosling igen ;-)
Den trækker desværre ikke helt som min fars Bandit 650 :( men den følger fint med i trafikken og kan snildt overhale når bilerne holder lidt en til højre som en gestus ;-) men den kører og trækker overraskende godt egentlig.
Der er ingen benzinmåler eller lampe der lyser når man er ved at løbe tør, det er ret træls - så må gå ud fra antallet af km jeg kører. Tanken er på 20L inklusiv reservetank på 3,5L. Har kørt 22,5 km/L på den ved almindelig kørsel. Lidt overhalinger, lidt ekstra gas, med og uden passager, men også brug af alle gearene :)
Skriv gern en kommentar :-)!! Især angående den udstødning.. Skal have en universalpotte, da der skal skæres i udstødningen og den anden potte skal svejses på.
Hondaen var næsten den jeg bedst kunne lide - men min GS var bare en del nyere og havde kørt en del færre KM, hvilket for mig også betød en del. Og så har den 48 hk uden drosling, så kan fjerne droslingen når jeg bliver 20 og opgraderer til A2 hvor maksimum netop er de 48 hk. Så slipper jeg for at købe ny drosling igen ;-)
Den trækker desværre ikke helt som min fars Bandit 650 :( men den følger fint med i trafikken og kan snildt overhale når bilerne holder lidt en til højre som en gestus ;-) men den kører og trækker overraskende godt egentlig.
Der er ingen benzinmåler eller lampe der lyser når man er ved at løbe tør, det er ret træls - så må gå ud fra antallet af km jeg kører. Tanken er på 20L inklusiv reservetank på 3,5L. Har kørt 22,5 km/L på den ved almindelig kørsel. Lidt overhalinger, lidt ekstra gas, med og uden passager, men også brug af alle gearene :)
Skriv gern en kommentar :-)!! Især angående den udstødning.. Skal have en universalpotte, da der skal skæres i udstødningen og den anden potte skal svejses på.
Suzuki GS 500f
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 72 Svar: 115
Du skal være opmærksom på, at det ikke kun er forgaflen der er anderledes. Dæk, skærme, sæder, styr etc. er forskellige.
Men det skal selvfølgelig skiftes alligevel
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 72 Svar: 115
Er enig i, at den godt kan være lidt kedelig at se på standard. Men med få midler, kan den hurtigt blive fed. Tror at min komplette ombygning løb op i ca. 10.000 kr.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 72 Svar: 115
Jeg har købt bagskærm samt sæde hos Blue Collar Bobbers i USA.
Dækkene købte jeg i Tyskland. Mener hjemmesiden hed noget med reifenversand.com - de kan dog også købes på dækonline. Der er de dog bare lidt dyrere.
Mht. til potterne købte jeg dem på dba.dk - du kan finde brugte potter overalt.
Har du selv en Dragstar?
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 430
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 4 Svar: 14
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 430
Men hør ad ved nærmeste forhandler - tror alle kan skaffe dem hjem
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 4 Svar: 14
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 430
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 430
Bjarne: mange tak, synes også selv den står flot! har desværre lidt ridser fra tidligere ejer så den får lidt polering engang imellem - det hjælper!
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 478
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 62