Honda cbr 900rr !solgt! [Tidl. motorcykel] 1997
1.590 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
2 Kommentarer
Honda cbr 900rr !solgt!
Årgang:
1997
Motor:
væske kølet.
4 cylindre
919 ccm
elektronisk starter
boring 71x58mm
En fantastisk motor der arbejder fra helt lave omdrejninger uden hakken og banken.
trækker silkeblødt fra 2000 omdr og op til det røde felt ved 11000:)
4 cylindre
919 ccm
elektronisk starter
boring 71x58mm
En fantastisk motor der arbejder fra helt lave omdrejninger uden hakken og banken.
trækker silkeblødt fra 2000 omdr og op til det røde felt ved 11000:)
Hestekræfter
std 130 hk på motoren ved 10500 omdr
std 92 nm ved 8500 omdr.
har en gammel måling på den med 119,3 hk på baghjulet.
Skal til Vordingborg mc og have den målt, så kommer der billede op af det lige så snart det er gjort:)
min Aprilia rsv mille havde 119.7 på baghjulet, men man kan virkelig mærke forskel på v2 og r4.
millen havde et fantastisk træk men den trak først rigtig rent over 3500 omdr, hvor firebladen trækker helt fra bunden.
til gengæld var lyden fra millen fantastisk, dyb og buldrende:)
std 92 nm ved 8500 omdr.
har en gammel måling på den med 119,3 hk på baghjulet.
Skal til Vordingborg mc og have den målt, så kommer der billede op af det lige så snart det er gjort:)
min Aprilia rsv mille havde 119.7 på baghjulet, men man kan virkelig mærke forskel på v2 og r4.
millen havde et fantastisk træk men den trak først rigtig rent over 3500 omdr, hvor firebladen trækker helt fra bunden.
til gengæld var lyden fra millen fantastisk, dyb og buldrende:)
Fælge
std 16" for fælg og 17" bagfælg
sorte
sorte
Dæk
Bridgestone bt både for og bag, et fantastisk dæk der bare klistrer sig fast.
da jeg lige har fået den ved jeg ikke hvor god holdbarheden er på de dæk, men de passer i hvert fald perfekt til min kørestil:)
for: 130/70 zr 16
bag: 180/55 zr17
da jeg lige har fået den ved jeg ikke hvor god holdbarheden er på de dæk, men de passer i hvert fald perfekt til min kørestil:)
for: 130/70 zr 16
bag: 180/55 zr17
Topfart
Den er opgivet til 262.3 fra fabrikken, jeg har selv haft den på 265 på speedo men reelt er det nok nærmere 250. Der var mere i den men nok ikke meget så 255 er nok den reelle topfart.
Men alle der har prøvet en ur blade ved at det er ikke topfarten der er vigtig, det er hvor hurtigt den kommer derop der er sjovt;)
Lidt stats på den fra fabrikken.
0-100 3.1 sek
0-200 8.8 sek
0-402 m 10.5 sek, udgangshastighed 209.5 (10.5sek på en quatermile er hurtigt, selv for nutidens std!)
bremse 60 - 0 / 100 - 0 13.2 m / 37.1 m
Men alle der har prøvet en ur blade ved at det er ikke topfarten der er vigtig, det er hvor hurtigt den kommer derop der er sjovt;)
Lidt stats på den fra fabrikken.
0-100 3.1 sek
0-200 8.8 sek
0-402 m 10.5 sek, udgangshastighed 209.5 (10.5sek på en quatermile er hurtigt, selv for nutidens std!)
bremse 60 - 0 / 100 - 0 13.2 m / 37.1 m
Tuning
Har monteret akapovic udstødning.
Den giver en fed lyd og den kan synes med denne udstødning da den larmer under 95 db ved 5200 omdr som er kravet for den kan blive synet. (den larmer 84 db ved 5300 omdr:))
ellers ikke noget.
Den giver en fed lyd og den kan synes med denne udstødning da den larmer under 95 db ved 5200 omdr som er kravet for den kan blive synet. (den larmer 84 db ved 5300 omdr:))
ellers ikke noget.
Styling
blå pære i forlygter.
kort lys i begge forlygter hvor det kan slås fra med kontakt i højre side så den kan synes med det:)
risoma nr plade holder og lys.
der er bestilt:
nye spejle med blink i.
carbon cover til tankdæksel.
mini led blink til bag.
nyt sort double bouble kåbeglas.
der kommer selvfølgelig nye billeder når dette kommer hjem og er monteret:)
kort lys i begge forlygter hvor det kan slås fra med kontakt i højre side så den kan synes med det:)
risoma nr plade holder og lys.
der er bestilt:
nye spejle med blink i.
carbon cover til tankdæksel.
mini led blink til bag.
nyt sort double bouble kåbeglas.
der kommer selvfølgelig nye billeder når dette kommer hjem og er monteret:)
Ekstraudstyr
82 kg glad føre=)
hvis man er i dårligt humør skal man ikke tage en tur på en fireblade for så er det ødelagt:)
hvis man er i dårligt humør skal man ikke tage en tur på en fireblade for så er det ødelagt:)
Bemærkninger
jeg købte bladen midt i maj 2013 og må sige at indtil videre er det uden tvivl den beste mc jeg har haft til mit behov.
den står super flot og der er ofret 20.000 på den de sidste to år.
Den har kørt 52000 km men det kan på ingen måde mærkes, føles næsten som en ny maskine:)den har fået ordnet alt i motoren, stillet ventiler, renset kaburator osv.
nye dæk i denne sæson, nyt guld kædekit, ny bremse skive og klodser bag.
kort sagt så er det en virkelig dejlig maskine jeg allerede er blevet super glad for:)
eneste "fejl" der er på den er at en tidligere ejer har haft den væltet så der er en lille flænge i kåben og lidt "usynlige" ridser i cbr 900rr logoet på højre side:( ud over det står den super flot!
her er lidt fabriks stats på den til de interesserede:
Transmission / Drive
6 Speed / chain
Front Suspension
45mm Showa cartridge, 120mm travel, adjustments for spring preload, rebound damping
Rear Suspension
Pro-Link, one Showa damper, 120mm wheel travel, adjustments for spring, preload, rebound damping, compression damping
Front Brakes
2x 296mm discs 4 piston calipers
Rear Brakes
Single 220mm disc 2 piston caliper
Front Tyre
130/70 ZR16
Rear Tyre
180/55 ZR17
Seat Height 810 mm
Dry-Weight / Wet-Weight
183 kg / 206 kg
Fuel Capacity
18 Litres
Consumption average
17.2 km/lit
den står super flot og der er ofret 20.000 på den de sidste to år.
Den har kørt 52000 km men det kan på ingen måde mærkes, føles næsten som en ny maskine:)den har fået ordnet alt i motoren, stillet ventiler, renset kaburator osv.
nye dæk i denne sæson, nyt guld kædekit, ny bremse skive og klodser bag.
kort sagt så er det en virkelig dejlig maskine jeg allerede er blevet super glad for:)
eneste "fejl" der er på den er at en tidligere ejer har haft den væltet så der er en lille flænge i kåben og lidt "usynlige" ridser i cbr 900rr logoet på højre side:( ud over det står den super flot!
her er lidt fabriks stats på den til de interesserede:
Transmission / Drive
6 Speed / chain
Front Suspension
45mm Showa cartridge, 120mm travel, adjustments for spring preload, rebound damping
Rear Suspension
Pro-Link, one Showa damper, 120mm wheel travel, adjustments for spring, preload, rebound damping, compression damping
Front Brakes
2x 296mm discs 4 piston calipers
Rear Brakes
Single 220mm disc 2 piston caliper
Front Tyre
130/70 ZR16
Rear Tyre
180/55 ZR17
Seat Height 810 mm
Dry-Weight / Wet-Weight
183 kg / 206 kg
Fuel Capacity
18 Litres
Consumption average
17.2 km/lit
Honda cbr 900rr !solgt!
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Emner: 25 Svar: 234
Kig evt forbi www.cbrclub.dk
okt 2011
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 32
Flot cykel
Høj herfra