{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ural M72 1959

9.216 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Allan H
Mand | 43 år | Oprettet: 14. maj 2007


Ural M72

Årgang:
1959
Motor:
2 cylindret 4 takts Boxer
746 ccm. Sideventilet
Hestekræfter
26 hk. ved 4900 o/min.
Fælge
Engelske med rustfrie eger.
Dæk
Russiske nylondæk 3,75 x 19" hele vejen rundt.
Topfart
90 km/t. på en god dag. Men egentlig er det irellevant på sådan en gammel havelåge :)
Tuning
...?
Styling
Malet Panzergrau med et ordentlig lag mat klarlak ovenpå. Snavs og støv ses ikke så tydeligt på dén farve. Og da det er en brugsgenstand må den jo gerne se brugt ud.
Ekstraudstyr
Optisk tænding, dobbelt tændspole og Kineser gearkasse med bak.
Bemærkninger
Så fik jeg den endelig ned fra liften og ud på gaden.
Da jeg vil køre motoren så skånsomt til som muligt, venter jeg med at hænge sidevognen på til de første 1000 km. er kørt.
Flere billeder kommer til senere!
Kommentér på:
Ural M72
  •   21. jul 2013 ja det kunne have været rigtig sjovt i USSR. Vi kørte 2 gange rundt i østlandene
    og befolkningen var rigtig søde alle steder - lige meget hvor vi stoppede flokkedes
    folk omkring os, det værste land var Rumænien, for der hev og ragede de på bagagen mens man sad på cyklen - det var nu mest i storbyerne - ude på landet var
    det knap så slemt - benzintanke var en mangelvare, dem var der ikke mange af, men vi fandt ud af at alle havde benzin hjemme i kælderen, så vi betalte overpris et par gange. Jo de ture glemmer man ikke med det samme. mvh Gut


  •   21. jul 2013 Hvor kunne der ha' været cool, med en tur til USSR i 80'erne! En skam i ikke blev lukket ind.
    Jeg har selv ,i lang tid efterhånden, gået rundt med en lille drøm i maven om en tur til Rusland på mc. Jeg har arbejdet en del i Romænien, og er helt pjattet med idéen om at vende tilbage, men denne gang på mc. Måske ikke lige på Ural'en... smiley


  •   18. jul 2013 Hej Allan,
    jeg siger mange tak for dit svar, ja forholdene er jo ganske anderledes i det store
    gamle Rusland, i 80'erne var vi nogle stykker der kørte alle "østlandene" og 2 gange
    blev vi afvist ved den russiske grænse - de ville ikke have vores skivebremser og
    selvstartere ind i landet, vi havde heller ikke gjort noget i forvejen - det hed jo
    transit vejene hvis man havde fået lov.
    tak for fyldestgørende svar, mvh Gut


  •   18. jul 2013 Hej Gut,

    Der står hverken Ural, Ypan eller IMZ da den sikkert er blevet malet mange gange siden den rullede af båndet i Rusland. På de senere maskiner står der IMZ eller Ypan på tanken.
    Modellen fastslås ved de kendetegn stellet, saddel, skærme, motor ect. har, men det kan være lidt af en jungle, fordi de fleste maskiner er sammensat af dele fra flere modeller. Det at den er "Original" er ikke så vigtigt længere mod øst. Det er ofte familiens eneste køretøj, så den bliver repareret med de dele man kan få fat i. Om de er fra denne model, fra en Dnepr eller fra en traktor er lige meget, bare den kører.
    Som nævnt, er min en IMZ M72 med en Dnepr K750 motor og Chang Jiang gearkasse med bak.

    Venlig hilsen
    Allan.


  •   15. jul 2013 Hej Allan,
    står der Ural nogen steder på din mc, misforstå mig ikke - jeg ved det er
    en Ural du har, men jeg har aldrig set det på deres tank eller sidedæksel,
    det undrer mig lidt.
    mvh
    Gut


  •   13. jun 2013 @Catman

    På M72 stellet, er der påsvjest en lille plade til montering af batteriet, som da bare er THansen's 6V, det billigste smiley
    Du har snildt plads til sådan et også.

    Venlig hilsen Allan


  •   27. maj 2013 Hej Allan,
    Hvad har du brugt af batteri? Jeg skal ud og finde et batteri til min K-750M, og jeg tænker at vi jo nok har mere eller mindre lige lidt plads smiley Jeg kan dog se at du har monteret dit batteri direkte på stellet (jeg har jo "desværre" ikke den mulighed med bagsvinger)...


  •   24. maj 2013 flot Bike. Velkommen her til. Og HØJ fra mig.
    Kig forbi min en tur.


  •   23. maj 2013 Den er rigtig fin du får lige en høj kig forbi min mc;)

  •   23. maj 2013 Super! Jamen så var det ikke kun fordi jeg var tosset smiley Jeg tager da lige et kig forbi dit album.

    Poka!


  •   23. maj 2013 CracyCat,
    Godt set! Jo det er en KMZ motor med en kineser gearkasse. Så men kan vel godt kalde cyklen for hybrid.
    Forgaflen er også et mix af Dnepr og den gamle IMZ. Du kan se "sammenblandingen" i mit fotoalbum fra renoveringen.

    Og tak, iøvrigt! smiley


  •   23. maj 2013 Er det ikke en KMZ (senere Dnepr)?
    Syntes at topstykke ligner KMZs - og syntes også at ane et KMZ (KM3) logo på tændingsdækslet?
    Men jo, jeg kan da godt se at den er registreret som en Ural (IMZ)

    Den er rigtig fin!

    Davaj! Davaj!


  •   23. maj 2013 Hvor er den fin. Flot stykke arbejde.

  •   23. maj 2013 Velkommen til Kik forbi min Høj er smidt

  •   23. maj 2013 Flot maskine, altid plads til en ægte BMW kopi smiley
    Sidevogn hører vel til, men den kan vel også kører uden?
    HØJ kommer.

    vh
    A


  •   23. maj 2013 Fed mc. velkommen!

Annonce