Honda CBR 600 1987
1.816 visninger
|
Oprettet:
Honda CBR 600
Årgang:
1987
Motor:
4 cyl række knallert .. vand kølet og noget .. jeg købte den bare da jeg er vild med de gamle Honda´er .. Den hér er ikke anderledes .. Damm, den er sjov
Facts : joh, Det kører pisse godt ; Men jeg har en ekstra motor med.. Er igand med optimering. Dvs. Afballancere krumtap, flowe toppen, ventiler, og et pat andre detaljer .. Et afgørende er at den spinder .. JEg vil ha momentet med lidt længere nede fra .. så det får vi :-)
Facts : joh, Det kører pisse godt ; Men jeg har en ekstra motor med.. Er igand med optimering. Dvs. Afballancere krumtap, flowe toppen, ventiler, og et pat andre detaljer .. Et afgørende er at den spinder .. JEg vil ha momentet med lidt længere nede fra .. så det får vi :-)
Hestekræfter
Jeg ved det faktisk ikke ?!?! .. Men den kører rigtig fint ..
Fælge
Standard .. 17" for og bau ...
Dæk
Noget med Pilot power, men den skal nok snart ha nogle nye sutter ...
Topfart
Det .. hmm .. kan den ikke køre et par hundrede såden een .. Bare den lyder vild :-)
Tuning
Lazer potte ...
Styling
Ikke noget endnu .. har jo lige fået den .. Men den skal males i pige-farver,
Og den skal HELT sikkert ha´noget bedre afjedring .. Det var vist ikke lige dér Honda havde den store tegnedreng fremme da de lavede den lille Puch ..
Bedre affjedring monteret ! .. Den er MEGET bedre at køre på !!
Og den skal HELT sikkert ha´noget bedre afjedring .. Det var vist ikke lige dér Honda havde den store tegnedreng fremme da de lavede den lille Puch ..
Bedre affjedring monteret ! .. Den er MEGET bedre at køre på !!
Ekstraudstyr
Fik flere kasser med dele, motore osv med da jeg købte den, så hvis den bli´r gal, kan jeg vel finde noget i een af kasserne så den kan lappes sammen igen
Det drejer sig IKKE og en "bling-bling" liste hér, om det hedder "Rizomaszz" greb, USD, BMW,KGB, osv dele .. Det drejer sig om at den bliver perfekt at køre på :-)
Det drejer sig IKKE og en "bling-bling" liste hér, om det hedder "Rizomaszz" greb, USD, BMW,KGB, osv dele .. Det drejer sig om at den bliver perfekt at køre på :-)
Bemærkninger
Det var jo faktisk sådan at den gamle Suki GS´er, skulle konen køre på .. Men jeg fik nok givet den liiide for meget gas, så den blev negativ, og spyttede olie efter pigen da hun var ude og køre på den .. Glad var man ikke !! .. Løsning !! .. CBR 600 .. Det er altid en sikker vinder !! ... tæt på et af verdens sjoveste legetøj :-) ...
Honda CBR 600
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 98 Svar: 497
Har du stadig min gamle honda i stalden?
Mvh
Henrik (tidligere ejer)
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
På cBr´en har jeg monteret et sub-tank system. . Det er et externt system som skaber en progressiv stigning på air-spring .. De gør samtidig at jeg kan køre med højere olie-højde end normalt, uden af få en forgaffel der er hård som en sten, og STADIG er blød nok ved lav hastighed til at "snuppe " al ucomfort og andre ubehageligheder
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Man kan få stress af at fylde forskellige olie mængder og højder i sin forgaffel, for at få den til at være progressiv .. for at ændre olie højden er jo bare at prøve at regulere air-spring .. En bagdæmper har ikke det problem, for den er et lukket system, håndteret af står shimser, der bevæger sig i olie, og olie er "konstant" og ændrer sig ikke i hårdhed som luft .. Men man er desværre tvunget til at have luft i en forgaffel, da en forgaffel har en lang direkte "slag-bevægelse" det kræver smøring ..
Men luften er en negativ faktor, man skal calculere med når man beregner en forgaffel.. Det svarer til at man tog sin bagdæmper, pakkede den ind i en lukket kasse med ujævn stigende luftmodstand, og SÅ skulle man nu lave en god bagdæmper !!
Rigtig mange affjedrings firmaer og tunere, går "desperate" i forsøget på af lave en bedre forgaffel, og vejleder kørerne til at montere progressive forgaffel fjedre på deres cykel .. Det er et noget handikappet forsøg på at håndtere air-spring .. Det er jo selvfølgelig rigtigt at NU har man tilføjet er progressivt element til air-spring, men man har også skabt nye problemer, som gør det umuligt at få ret meget mere end en ½ god forgaffel... men selvfølgelig, hvis man aldrig har prøvet noget som RIGTIG virker, så er det nok dejligt med progressive forgaffelfjedre .....
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Den mængde luft der er tilbage (fra toppen af olien og toppen af benet kaldes "air-spring" .. Det er derfor det har en effekt når du ændrer på oliemængden i din gaffel : olien komprimere ikke, med det gør luften ( air-spring ) Man vil helst ha en progressiv affjedring ( progressiv = tiltagende ), på en jævn opafgående skala..
F.eks. det optimale ville være at ved lav hastighed ( lav kørselshastighed ), ja så var gaffelen blød ,flydende og rolig. Men så jo hurtigere man kører, jo mere burde gaffelen blive hård og fast .. Det er altid det store problem, at det er svært at få begge dele .. Specielt er det noget pis, hvis man kører på en cykel, som er dejlig blød og pludselig er det er stort hul i vejen.. Bang gafflen knalder i bund !! .. Hvem har ikke prøvet at køre med i en sportsvogn, hvor affjedringen var SÅ hård ved lav hastighed, at man næsten mistede plomperne i tænderne, men så snart den kom op i fart, var den pludselig fin og effektiv.
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2011
Følger: 18 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 9
Kig forbi min en tur.