Honda XRV 750 Africa Twin 1993
3.520 visninger
|
Oprettet:
Honda XRV 750 Africa Twin
Årgang:
1993
Motor:
Motor: 2-cylindret, 4-takts vandkølet V-motor. 2 x 1 overliggende knastaksel. Vippearme. 3 ventiler pr. cylinder..
Kubik: 742 cm3
Boring/Slaglængde: 81/72 mm/mm.
Kompression: 9:1.
Karburator: 2 stk, Keihin Ø 36 mm,
Transmission: 5-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad. kædetræk. el-start. Totalgearing: 5,584:1.
El-system: 12 volt, 310 watt vekselstrømsgenerator. Elektronisk tænding. Forlygte: Ø 2 x 130 mm, 60/55 watt, halogen.
Stel: Dobbelt lukket rørramme. 4-kant stålrør.
Stel-geometri: Kronhovedvinkel: 62,0 grader. Efterløb: 113 mm.
Affjedring For: Hydraulisk teleskopgaffel Luftunderstøttet. Ø 43 mm gaffelben. 220 mm fjedervandring.
Affjedring Bag: Mono-affjedring. Pro-Link. Luftunderstøttet.Trinløs justerbar fjederforspænding. 210 mm fjedervandring.
Bremse For: 276 mm dia. dobbelt hydraulisk skivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Bremse Bag: 256 mm dia. enkelt hydraulisk ksivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Mål og vægt: Totallængde: 232 cm. Akselafstand: 155,5 cm. Sædehøjde: 87,5 cm. Frihøjde: 20 cm. Tankkapacitet: 24 L. Egenvægt: 192 kg.
Kubik: 742 cm3
Boring/Slaglængde: 81/72 mm/mm.
Kompression: 9:1.
Karburator: 2 stk, Keihin Ø 36 mm,
Transmission: 5-trins gearkasse. Flerpladekobling i oliebad. kædetræk. el-start. Totalgearing: 5,584:1.
El-system: 12 volt, 310 watt vekselstrømsgenerator. Elektronisk tænding. Forlygte: Ø 2 x 130 mm, 60/55 watt, halogen.
Stel: Dobbelt lukket rørramme. 4-kant stålrør.
Stel-geometri: Kronhovedvinkel: 62,0 grader. Efterløb: 113 mm.
Affjedring For: Hydraulisk teleskopgaffel Luftunderstøttet. Ø 43 mm gaffelben. 220 mm fjedervandring.
Affjedring Bag: Mono-affjedring. Pro-Link. Luftunderstøttet.Trinløs justerbar fjederforspænding. 210 mm fjedervandring.
Bremse For: 276 mm dia. dobbelt hydraulisk skivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Bremse Bag: 256 mm dia. enkelt hydraulisk ksivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Mål og vægt: Totallængde: 232 cm. Akselafstand: 155,5 cm. Sædehøjde: 87,5 cm. Frihøjde: 20 cm. Tankkapacitet: 24 L. Egenvægt: 192 kg.
Hestekræfter
Ydelse: 62 hk (45,5 kw) ved 7500 o/m (min er dog droslet til 37 kw pga. de strenge tyske forsikringsbetingelser....hvem ved hvor svært det er at fjerne dette?????)
Moment: 63 Nm ved 6000 o/m
Vægt/Kraftforhold: 3,10 kg pr hk.
Moment: 63 Nm ved 6000 o/m
Vægt/Kraftforhold: 3,10 kg pr hk.
Fælge
Hjul For: 90/90 x 21 på 1.85" fælg.
Hjul Bag: 130/90 x 17 på 3.50" fælg.
Fælg Type: Eger
Bremse For: 276 mm dia. dobbelt hydraulisk skivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Bremse Bag: 256 mm dia. enkelt hydraulisk ksivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Hjul Bag: 130/90 x 17 på 3.50" fælg.
Fælg Type: Eger
Bremse For: 276 mm dia. dobbelt hydraulisk skivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Bremse Bag: 256 mm dia. enkelt hydraulisk ksivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Dæk
Hjul For: 90/90 x 21 på 1.85" fælg.
Hjul Bag: 130/90 x 17 på 3.50" fælg.
Fælg Type: Eger
Bremse For: 276 mm dia. dobbelt hydraulisk skivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Bremse Bag: 256 mm dia. enkelt hydraulisk ksivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Hjul Bag: 130/90 x 17 på 3.50" fælg.
Fælg Type: Eger
Bremse For: 276 mm dia. dobbelt hydraulisk skivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Bremse Bag: 256 mm dia. enkelt hydraulisk ksivebremse med fast caliperhus og 2 stempler.
Topfart
Tophastighed: 185 km/h
Acceleration (0 - 100): 4,8 sek
Acceleration (0 - 100): 4,8 sek
Tuning
Der er monteret et højere kåbeglas og styrtbøjle omkring moteren
Styling
Se ovenfor
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Efter utallige timers søgning på især mobile.de, blev ovenstående skønhed kompromiset mellem årg., km, pris og afgift.
Den er netop klargjort til toldsyn. Max kr 15.000,- i afgift er mit krav (håb)
Flere billeder følger når jeg kan få lo... til at virke :-)
SÅ kom der plader på AT´n
Den gode nyhed først: Skat var kun 8 dage om at bestemme afgiften
Og så den dårlige: Måske skulle Skat ha´brugt et par dage mere... Afgiften endte på kr 17.309,-
Alle andre tidligere vurderede sammenlignelige AT'ere har været vurderet til kr 14.000,- Jeg tror de finder den reelle afgift for så at gange med faktor 1,25. Går den så går den :( Nu skal jeg så igennem klagebøvlet for at få den nedsat. Fortsættelse følger.........
Den er netop klargjort til toldsyn. Max kr 15.000,- i afgift er mit krav (håb)
Flere billeder følger når jeg kan få lo... til at virke :-)
SÅ kom der plader på AT´n
Den gode nyhed først: Skat var kun 8 dage om at bestemme afgiften
Og så den dårlige: Måske skulle Skat ha´brugt et par dage mere... Afgiften endte på kr 17.309,-
Alle andre tidligere vurderede sammenlignelige AT'ere har været vurderet til kr 14.000,- Jeg tror de finder den reelle afgift for så at gange med faktor 1,25. Går den så går den :( Nu skal jeg så igennem klagebøvlet for at få den nedsat. Fortsættelse følger.........
Honda XRV 750 Africa Twin
mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Har lige fået afgift på en Africa magen til Henriks,samme årgang
Og ikke så pæn,afgiften er 26094kr,ser mærkeligt ud næsten 2 år efter,mig bekendt er de ikke steget i pris.Har spurgt Henrik om,han vil være behjælpelig med en kopi af hans afgift til klagesag,hvis der er andre herinde der kan bidrage med noget,ville jeg blive SUPERGLAD OG KAN LOVE,der vil blive fulgt op på dette efterfølgende,da jeg kender en motorcykel glad journalist,det kan ikke passe,der hele tiden skal være så meget bøvl.
Kim Rasmussen
tlf 22660400
Kimguld40@gmail.com
apr 2013
Følger: 1 MC-er: 1
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
Tillykke med den.
Hvor bor du henne?
apr 2011
Følger: 18 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 9
Kig forbi min en tur.
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 3