Yamaha FZS Fazer 600 [Tidl. motorcykel] 2001
4.878 visninger
|
Oprettet:
Yamaha FZS Fazer 600
Årgang:
2001
Motor:
- 4-cylindret DOHC vandkølet 4-takts rækkemotor med 2
overliggende kædetrukne knastaksler.
- 4 ventiler pr. cylinder.
- Slagvolumen: 599 cm3.
- Boring: 62mm x 49.6mm
- Kompressions forhold: 12:1
overliggende kædetrukne knastaksler.
- 4 ventiler pr. cylinder.
- Slagvolumen: 599 cm3.
- Boring: 62mm x 49.6mm
- Kompressions forhold: 12:1
Hestekræfter
- 95 hk ved 11.500 o/m
- Maks. moment: 61,2 Nm ved 9500 o/m.
- 18.4.09 fik jeg "rullet" knallerten. 86,7 HK på lakridsen!!!
- Maks. moment: 61,2 Nm ved 9500 o/m.
- 18.4.09 fik jeg "rullet" knallerten. 86,7 HK på lakridsen!!!
Fælge
- Originale sorte helstøbte alu
Dæk
- Fordæk: Michelin 110/70ZR17 Pilot Road
- Bagdæk: Michelin 160/60ZR17 Pilot Road
- Bagdæk: Michelin 160/60ZR17 Pilot Road
Topfart
- Top: 225 på klokken iflg. GPS måling
- 0-100: 3,8 sekund
- 0-100: 3,8 sekund
Tuning
Typhoon oval rustfri stål slip-on sportspotte (lyder pi... godt)
Styling
Hugger, Sort LSL Superbikestyr (ca. 5 cm. bredere end orig.) Så er der nærlys i begge lygter - nice!
Ekstraudstyr
GIVI "rygsæk" på selvfabrikeret ramme (ikke vist).
GIVI vindskærm (lidt højere end original)
Tom Tom Rider II på hjemmefabrikeret beslag - fungerer perfekt - kan varmt anbefales !!
GIVI vindskærm (lidt højere end original)
Tom Tom Rider II på hjemmefabrikeret beslag - fungerer perfekt - kan varmt anbefales !!
Bemærkninger
- Har en perfekt balance, kør til rødt lys, stop, og kør igen når der er grønt, uden at sætte fødderne i jorden.
- Trækker meget bedre nedefra end den ny Fazer 600, og man har betydelig nemmere aflæsning af instrumenter.
- Trækker meget bedre nedefra end den ny Fazer 600, og man har betydelig nemmere aflæsning af instrumenter.
Yamaha FZS Fazer 600
nov 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 278
Hej Dan,
Nej, jeg kører med de originale (fra starten af) paraboler.
Det er som du siger helt korrekt, at den lyser meget anderledes, og nok er umulig at justere.
Men for mig er det udseendet der er det essentielle. For mig er det som en bil med lys i kun den ene forlygte. Ser latterligt ud og er ulovligt. Og så giver det lidt mere lys end det originale "NEFA-lygte-lys".