{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Suzuki VX 800 1994

2.725 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Andreas G
Mand | 42 år | Oprettet: 18. okt 2010


Suzuki VX 800

Årgang:
1994
Motor:
2-cynlindret, 4 takts, vandkølet, 45” V-twin motor.
2x1 overliggende knastaksel, 8 ventalier, 4. pr. cynlinder.
Krumtapslagene er 75" fortsat.
Slagvoloumen: 805Cm3.
Boring/slag: 83,0/74,4 mm.
Maks effekt 63 hk (46,3 kW) ved 6500 o/m.
Maks drejningsmoment: 73,7 Nm (7,5 kpm) ved 5500 o/m
Kompression: 10,0:1.
Liter effekt: 78,3 hk/l.
Karburering: 2 stk. Mikuni.
Venturi-Ø: 36 mm.
CV-type, rundt spjæld.

Vægt inkl. oile, benzin, mv : 238.0 kg (524.7 pounds)
Benzinkapasitet: 19.00 litter (5.02 gallons)
Hestekræfter
63.00 HK
Fælge
Forhjul: Fælg-dimention: 3.00"x18". Støbt.
Baghjul: Fælg-dimention: 3.50"x17". Støbt.
Dæk
Forhjul: Dæk: 110/80.
Baghjul: Dæk: 150/70.
Topfart
186.0 km/h (115.6 mph)
Tuning
Styling
Bortset fra et par godkendte nye potter er cyklen holdt i original styling.
Ekstraudstyr
Jeg kunne utroligt godt tænke mig en bagagebærer i enkel stil svarende til den som Jan C og David H har, men har endnu ikke kunnet finde et :).
Bemærkninger
At finde den rigtige motorcykel, som passer bedst til føreren er altid en udfordring. Man forelsker sig jo let i et hav af maskiner i den prisgruppe man går efter, men om det er et match opdager man først når man sidder i sadlen og har kørt nogle kilometer. Balance, størrelse og vægt, kørestilling, komfort mv. er helt afgørende for hvordan man oplever cyklen og for mig er det perfekte match min VX 800. For at tage udseendet, så syntes jeg den er brand flot. Ikke for flashy, ikke for aggressiv i kørestillingen. Den har frit udsyn til cylindrene uden at virke for pompøs og overdriver hverken med crome, reklamer eller sideskjolde. Suzuki refererer selv til som motorcyklen som en "touring-chopper". For mig betyder det lange ture og en god kørestilling, uden belastning i nakke fra en aggressiv cykel eller trætte skuldre og arme fra en klassisk chopper. Den er slank, har god lav sædehøjde som sikrer utrolig nem behandling på vejen og er glimrende afstemt i støddæmpningen. Gearskiftet kører som smurt og bremse og kobling føles som en udstrakt forlængelse af ens hænder. En naturlig og utroligt nem og veldrejet maskine, som oven i købet har kedan, så man sparer tid til vedligeholdelse af kæde. Solidt bundtræk, men rejser sig aldrig selvom man giver den håndtaget, hvilket kan være dejligt betryggende. Flot dyb lyd, som lader sig vide man kommer uden at brøle som en Harley.
Og denne helt fantastiske følgesven, som du vitterligt altid kan stole på og regne med ikke bryder sammen, som har utrolig nem vedligeholdelse og kører op mod 17 km/l købte jeg for omkring 30.000,-. Uden tvivl den bedste investering jeg nogen sinde har gjort mig :).

Kan udelukkende anbefale VX 800 til alle, som kan lide udseendet og er på jagt efter en pålidelig MC, hvor man får rigtigt meget for pengene.

TIP: Der findes mange udgaver af denne MC; 34 HK, 50HK, 61 HK, 63HK og muligvis flere. Tjek altid inden køb, at den model du køber svarer til hvad du betaler for. Det er ikke engang alle sælgere, som er klar over det.

Godt nytår 2012/2013 :)
Mvh. Andreas
Kommentér på:
Suzuki VX 800
  •   17. feb 2013 Jamen jeg er skam også glad for min VFR, men jeg har beholdt min gamle VS750 som grundlæggende har samme mekanik som VX 800 - genial knallert:-)

  •   17. feb 2013 Tja.... og forelskelse i ca. den samme farve.... smiley Men Knud din knallert er nu en noget anden liga end min, men jeg her sku gald for den smiley

  •   17. feb 2013 Birger O:

    smiley tja forelskelse er en grim ting - det skete også for mig:-)


  •   17. feb 2013 Det er en dejlig cykel - det er der ingen tvivl om. Jeg har selv tilbragt 10.000 km på sådan en sag for et par år siden.
    Den eneste svaghed den har er kardanen - som man skal holde lidt øje med - men bare med kender denne svaghed - så går det uden store problemer ( der sidder noget låseblik, som gerne vil ryste løs, med et skævt træk til følge)

    Jeg skiftede kun min ud, fordi jeg fik et godt påbud på den bandit 1200 jeg har nu.




  •   17. feb 2013 Tillykke med geden. Jeg gik i flere år med tanker om at finde sådan en som langturscykel, men besluttede mig til sidst for noget helt andet.

    VX800 var oprindeligt Suzukis forsøg på at lave en Universal Japanese Motorcycle for at fylde tomrummet efter Hondas CB 750. Det blev så ikke lige tilfældet, der er nok for meget Katana i designet. Imidlertid stammer mange af de dyder du netop nævner: kørestilling, komfort og ikke mindst bundtræk netop fra denne tanke!

    Og så lige et kuriosum: Dan tyske Sachs skulle lancere sin håndbyggede Roadster - og det er sgu lakrids for tæerne - valgte man at kigge sig omkring i markedet i stedet for at udvikle en motor nedefra. Man ville enkelt have det bedste all-round man kunne finde, og valget faldt på hele drivlinien fra VX800. Det fatter racerrøvene ikke en skid af, men det skal de heller ikke. De af os, der kender drivlinien forstår valget:-)

    Tillykke!


  • Andreas G
    Andreas G Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
      31. dec 2012 Hej Michael H, Hvis dit prisleje er omkring 30.000-35.000,-, du kan lide modellen og kørestillingen, så kan du efter min mening ikke få mere for pengene. Hvis du skal ud på lange ture, så er den nr. 1 i prisgruppen. Men din Yamaha SRX 600 er da en smart bycykel og kan da også sagten stå distancen på længere ture :). Du vil kunne mærke forskel på de 2 cylindre og de yderligere 18 HK, så opgraderingen kan varmt anbefales. Godt nytår. Ps. flot stand din SRX står i :).

  •   31. dec 2012 Tillykke med den - jeg har også tidligere kigget på den model og man ved jo aldrig hvad fremtiden bringer.

  •   30. dec 2012 velkommen

  • Andreas G
    Andreas G Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
      30. dec 2012 Så er der kommet lidt mere info på galleriet. Jeg lægger nogle nye billeder op til foråret, når den kommer ud på vejen igen :).

  • Andreas G
    Andreas G Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
      30. dec 2012 Hej folkens - Tak for interessen. Jeg lover at skrive noget mere fyldesgørende snarligt. Det er jo op over nytår, så jeg ville blot få den på i dette år :).



  •   30. dec 2012 Ikke meget om verdens bedste cykel!

  •   30. dec 2012 Har lige budt den velkommen,men mere info.......det fortjener den dejlige cykel.
    KIM


  •   30. dec 2012 Der må da kunne skrives mere om denne fine maskine... smiley


  •   30. dec 2012 Du har for lidt beskrivelse.


  •   30. dec 2012 Halvdårlige billeder og ringe info bringer dig ikke ind

Annonce