Suzuki VX 800 1994
2.755 visninger
|
Oprettet:
Suzuki VX 800
Årgang:
1994
Motor:
2-cynlindret, 4 takts, vandkølet, 45” V-twin motor.
2x1 overliggende knastaksel, 8 ventalier, 4. pr. cynlinder.
Krumtapslagene er 75" fortsat.
Slagvoloumen: 805Cm3.
Boring/slag: 83,0/74,4 mm.
Maks effekt 63 hk (46,3 kW) ved 6500 o/m.
Maks drejningsmoment: 73,7 Nm (7,5 kpm) ved 5500 o/m
Kompression: 10,0:1.
Liter effekt: 78,3 hk/l.
Karburering: 2 stk. Mikuni.
Venturi-Ø: 36 mm.
CV-type, rundt spjæld.
Vægt inkl. oile, benzin, mv : 238.0 kg (524.7 pounds)
Benzinkapasitet: 19.00 litter (5.02 gallons)
2x1 overliggende knastaksel, 8 ventalier, 4. pr. cynlinder.
Krumtapslagene er 75" fortsat.
Slagvoloumen: 805Cm3.
Boring/slag: 83,0/74,4 mm.
Maks effekt 63 hk (46,3 kW) ved 6500 o/m.
Maks drejningsmoment: 73,7 Nm (7,5 kpm) ved 5500 o/m
Kompression: 10,0:1.
Liter effekt: 78,3 hk/l.
Karburering: 2 stk. Mikuni.
Venturi-Ø: 36 mm.
CV-type, rundt spjæld.
Vægt inkl. oile, benzin, mv : 238.0 kg (524.7 pounds)
Benzinkapasitet: 19.00 litter (5.02 gallons)
Hestekræfter
63.00 HK
Fælge
Forhjul: Fælg-dimention: 3.00"x18". Støbt.
Baghjul: Fælg-dimention: 3.50"x17". Støbt.
Baghjul: Fælg-dimention: 3.50"x17". Støbt.
Dæk
Forhjul: Dæk: 110/80.
Baghjul: Dæk: 150/70.
Baghjul: Dæk: 150/70.
Topfart
186.0 km/h (115.6 mph)
Tuning
Styling
Bortset fra et par godkendte nye potter er cyklen holdt i original styling.
Ekstraudstyr
Jeg kunne utroligt godt tænke mig en bagagebærer i enkel stil svarende til den som Jan C og David H har, men har endnu ikke kunnet finde et :).
Bemærkninger
At finde den rigtige motorcykel, som passer bedst til føreren er altid en udfordring. Man forelsker sig jo let i et hav af maskiner i den prisgruppe man går efter, men om det er et match opdager man først når man sidder i sadlen og har kørt nogle kilometer. Balance, størrelse og vægt, kørestilling, komfort mv. er helt afgørende for hvordan man oplever cyklen og for mig er det perfekte match min VX 800. For at tage udseendet, så syntes jeg den er brand flot. Ikke for flashy, ikke for aggressiv i kørestillingen. Den har frit udsyn til cylindrene uden at virke for pompøs og overdriver hverken med crome, reklamer eller sideskjolde. Suzuki refererer selv til som motorcyklen som en "touring-chopper". For mig betyder det lange ture og en god kørestilling, uden belastning i nakke fra en aggressiv cykel eller trætte skuldre og arme fra en klassisk chopper. Den er slank, har god lav sædehøjde som sikrer utrolig nem behandling på vejen og er glimrende afstemt i støddæmpningen. Gearskiftet kører som smurt og bremse og kobling føles som en udstrakt forlængelse af ens hænder. En naturlig og utroligt nem og veldrejet maskine, som oven i købet har kedan, så man sparer tid til vedligeholdelse af kæde. Solidt bundtræk, men rejser sig aldrig selvom man giver den håndtaget, hvilket kan være dejligt betryggende. Flot dyb lyd, som lader sig vide man kommer uden at brøle som en Harley.
Og denne helt fantastiske følgesven, som du vitterligt altid kan stole på og regne med ikke bryder sammen, som har utrolig nem vedligeholdelse og kører op mod 17 km/l købte jeg for omkring 30.000,-. Uden tvivl den bedste investering jeg nogen sinde har gjort mig :).
Kan udelukkende anbefale VX 800 til alle, som kan lide udseendet og er på jagt efter en pålidelig MC, hvor man får rigtigt meget for pengene.
TIP: Der findes mange udgaver af denne MC; 34 HK, 50HK, 61 HK, 63HK og muligvis flere. Tjek altid inden køb, at den model du køber svarer til hvad du betaler for. Det er ikke engang alle sælgere, som er klar over det.
Godt nytår 2012/2013 :)
Mvh. Andreas
Og denne helt fantastiske følgesven, som du vitterligt altid kan stole på og regne med ikke bryder sammen, som har utrolig nem vedligeholdelse og kører op mod 17 km/l købte jeg for omkring 30.000,-. Uden tvivl den bedste investering jeg nogen sinde har gjort mig :).
Kan udelukkende anbefale VX 800 til alle, som kan lide udseendet og er på jagt efter en pålidelig MC, hvor man får rigtigt meget for pengene.
TIP: Der findes mange udgaver af denne MC; 34 HK, 50HK, 61 HK, 63HK og muligvis flere. Tjek altid inden køb, at den model du køber svarer til hvad du betaler for. Det er ikke engang alle sælgere, som er klar over det.
Godt nytår 2012/2013 :)
Mvh. Andreas
Suzuki VX 800
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 13 Emner: 80 Svar: 441
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
tja forelskelse er en grim ting - det skete også for mig:-)
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 13 Emner: 80 Svar: 441
Den eneste svaghed den har er kardanen - som man skal holde lidt øje med - men bare med kender denne svaghed - så går det uden store problemer ( der sidder noget låseblik, som gerne vil ryste løs, med et skævt træk til følge)
Jeg skiftede kun min ud, fordi jeg fik et godt påbud på den bandit 1200 jeg har nu.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
VX800 var oprindeligt Suzukis forsøg på at lave en Universal Japanese Motorcycle for at fylde tomrummet efter Hondas CB 750. Det blev så ikke lige tilfældet, der er nok for meget Katana i designet. Imidlertid stammer mange af de dyder du netop nævner: kørestilling, komfort og ikke mindst bundtræk netop fra denne tanke!
Og så lige et kuriosum: Dan tyske Sachs skulle lancere sin håndbyggede Roadster - og det er sgu lakrids for tæerne - valgte man at kigge sig omkring i markedet i stedet for at udvikle en motor nedefra. Man ville enkelt have det bedste all-round man kunne finde, og valget faldt på hele drivlinien fra VX800. Det fatter racerrøvene ikke en skid af, men det skal de heller ikke. De af os, der kender drivlinien forstår valget:-)
Tillykke!
okt 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 84
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 61
okt 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
okt 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 249
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
KIM
jul 2011
Følger: 43 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 326
okt 2006
Følger: 14 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 2.166
okt 2004
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 386