{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

BSA B31 Rigid 1946

4.713 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Søren Rubæk
Mand | 64 år | Oprettet: 8. maj 2004


BSA B31 Rigid

Årgang:
1946
Motor:
350 ccm
Hestekræfter
ca 17
Fælge
Så fik jeg taget mig sammen til at forsøge mig som "fælgbygger", det var faktisk ikke så svært at bygge nye fælge op, man skulle bare tage sig god tid, og være omhyggelig med opspændingen af egerne!
Jeg lavede et "Storm P" stativ til selve opspændingen, hvor jeg fik rettet fælgen til at have et udslag på under 1 mm.
Dæk
ganske almindelige klassiske 3,5 x 19"
Topfart
Puha, har kun været oppe på de 90 km/t men der var da lidt mere i den, den er jo en gammel dame, så den skal selvfølgelig behandles derefter.
Tuning
Nej da, "fy ord" i veterankredse
Styling
Den skal stå så tæt på det originale som overhovedet muligt
Ekstraudstyr
Den skal ikke overhænges med ting og sager, men jeg har da indkøbt et sæt læder sadeltasker i passende størrelse og design, og så har jeg fundet et bredere og mere fladt styr som skal monteres sammen med et spejl i enden af håndtaget, men efterhånden som jeg kommer målet vil der selvfølgelig komme opdaterede billeder.
Bemærkninger
BSA B31 er en af de gode gamle arbejdsheste, der blev designet i 1945 men først sat i produktion i 1946, da BSA fabrikken var færdig med at producere våben til 2 verdenskrig, så min tilhører den absolutte første årgang, hvilket også afspejler sig i både stel- og motornummeret.
Kendetegnet på netop årgang 1946 er, at den har speedometeret monteret i tanken, allerede i året efter altså i 1947 flyttede man det op i en holder på styret - så der er faktisk ikke ret mange med denne kuriositet, hvilket for mig gør den rigtig spændende.
En anden lille ting er, at vi her taler om model "Rigid" altså stivstel og kun med affjedring i selve sadlen.
Tanken er nu lakeret i de nye farver, sort, Grøn m/guldstafferinger, så nu er vi ved at være i mål!

Nu efter en lille konsultation over på Falster for at besøge "doktor Niels" (NB motor) i Hulebæk, er karburator og tænding justeret fuldstændigt så den nu starter ved første tråd på kick'en, og ved normal drifttemperatur går den helt ned på omkring 500 omdr./min. - det lyder fandme næsten som en fiskekutter, og hele cyklen står og dirrer for hvert stempeltslag, Man bliver helt salig ved lyden!
Kommentér på:
BSA B31 Rigid
  •   7. feb 2013 Hej Søren, tak for din stemme! ;o)

    Den er bare for fed den BSA og de gamle englændere har bare den ondeste lyd, som ingen andre maskiner kan slå! Håber du får en masse gode timer med den og jeg får lejlighed til at se den "live" på et træf en dag! ;o)


  • John L
    John L Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
      27. jan 2013 hej , jeg har en B31 fra 52 , som stadigt er under renovering , har haft den i ca 35 år , og får nok ikke tid til den før pensionsalderen, har 2 stk 2 taktere Kavere 350cmm fra først i 70erne, hilsen John Stubbekøbing

  •   11. jan 2013 Hej Jensen hold da op den gamle basse er da godt nok blevet flot . hilse henrik hansi

  •   18. dec 2012 Flot gammel klassiker. Er ret cool i de farver :-).

  •   18. dec 2012 Endnu engang mange tak for den stormende velkomst, dejligt at se, at der er mennesker som værdsætter det gamle guld også.
    Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at den første gang jeg ansøgte om optagelse af min BSA for ca et halvt år siden - der blev den faktisk stemt ud og således nægtet optagelse, bare fordi, at der kun var fire billeder af mc'en og så et enkeltaf min Morris!
    Men til Jesper's spørgsmål vedr Oldtimerløbet, så har BSA'en ikke været der endnu, det har været på mine tidligere Honda'er og sidste år i min gamle Morris Minor.
    Til E.H.'s kommentar vedr. "bobning" så har det faktisk også været i mine overvejelser da den jo netop er stivstel, og har solosadel - og derfor faktisk kun skal have ændret lidt på forgaffel samt skærme og evt fælge, for at være i mål, så måske, man ved aldrig!


  •   18. dec 2012 Det er en rigtig fin maskine - velkommen til den.

  •   17. dec 2012 Den dag jeg har en garage eller værksted så er det sådan en der kommer til at stå der inde.. Den skal dog bobbes.. Men den ser nu også flot ud som den er..

  •   17. dec 2012 Velkommen og tak for din stemme. Dejligt at se der er nogle der stadig har lysten til at holde en gammel dejlig dame kørende

  •   17. dec 2012 Hov, jeg fik da slet ikke lagt en besked første gang jeg var herinde..
    Super flot maskine. Kunne godt selv tænke mig en i samme stil engang.
    Er det den du har været til Oldtilerløbet på?
    Har selv været der nogle gange - senest (i år) på min Heinkel =)


  •   17. dec 2012 Ja, det er lidt noget andet.
    Men jeg synes da du skal kigge forbi min Heinkel i stedet. Den er lidt mere hyggelig smiley


  •   17. dec 2012 Mange tak for den hurtige velkomst, og tak for kommentarerne Mogens og Charles, ja originalitet står meget højt hos mig,så derfor vil den også i fremtiden bevare sin oprindelige stil,og selvfølgelig også en masse billeder

Annonce