Kawasaki W650 2005
6.804 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki W650
Årgang:
2005
Motor:
676 ccm
4-takt, 2 cyl, 8 vent.
Slag: 72x83
El- samt kickstarter
4-takt, 2 cyl, 8 vent.
Slag: 72x83
El- samt kickstarter
Hestekræfter
50 hk/7.000 o./min
Fælge
Dæk
Bridgestone BT45. Custom sæde og tank.
Topfart
180 km/t - har været oppe på små 170, hvilket den klarede fremragende. Men personligt er jeg nu mest til at nyde naturen på samme tid. Ellers havde jeg jo nok ikke valgt den type mc :-)
Tuning
Styling
Har sat nye udstødninger på der udvendigt er magen til, men er tomme indeni. Giver en mere klassisk lyd i modsætning til standard som er lidt komprimerede. De nye rør giver den også et par heste ekstra. Motogadget. Styr, spejl udskiftet. Mm...
Ekstraudstyr
Bagageholdere.
Bemærkninger
Modellen er lavet siden 1999, men bliver ikke importeret længere.
Kawasaki W650
maj 2016
Følger: 7 Følgere: 16 MC-er: 7 Svar: 1
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 45 MC-er: 11 Emner: 13 Svar: 71
Det er bare helt iorden:-)
Tak for hjælpen. Kawasakien, den er ikke opgivet endnu, der er bare ikke nogle til salg:-(
Passede ellers godt nu-harleyen er lige solgt her til jul.
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Så først dit spm, her 4 måneder senere
Jeg har vitterligt intet negativt at sige om den. Stabil, lyder godt, kraftfuld osv. Naturligvis ikke nogen racer på en motorvej, men ligger rigtigt godt på landevejen.
Er man til retrodesign, er den helt i top
Det eneste grimme, jeg har at sige om den, er baglygten.
Hilsner fra Viktor
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 45 MC-er: 11 Emner: 13 Svar: 71
Fin cykel.
Jeg overvejer at prøve en sådan cykel - måske du gider svare på spørgsmål.
Hvordan kører den?
Kræfter nok?`
Generel vurdering?
Noget negativt ved den?
Mvh
Tak.
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Jeg fjernede emblemerne ved hjælp af en tynd fiskesnørre (fireline) som jeg trak under emblemerne. Det fik limen til at løsne sig, ude at ridse tanken. Det resterende lim var til at nulre af med fingrene.
Jeg købte potterne i England. Det var en specialbestilling som en englænder havde arrangeret. De bliver kaldt "Fishpipes" på grund af ham der arrangerede som hed Haddock, hvilket vist er en torskeart Desværre var der vist noget med, at firmaet ikke ville lave dem mere. Jeg fik alle mine oplysninger gennem en Yahoo-gruppe. Søg på Fishpipes og W650 så vil du finde frem til oplysninger. I Yahoo gruppen kan du også få masser af gode råd til finjuseteringer, De har uden tvivl diskuteret alternativer til fishpipes. Tjek http://autos.groups.yahoo.com/group/W650riders/. Bor I Københavns området. Hilsner fra Viktor
jun 2006
Følger: 2 MC-er: 3 Svar: 1
Hej Viktor
Jeg skal til Korsør i dag og hente min nyindkøbte 2004 W650. Allerede nu ved jeg at jeg også vil ha' fjernet emblemer fra tanken. Hvordan tog du dine af? - Og hvor købte du de lydpotter som du snakker om? Mine planer går i retning af at lave en "mild café" cykel ud af den. Er du stadig tilfreds med din? Hvor i landet er du? Jeg er i Århus / Djursland området.
Mhv. Niels
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Hej Ivan.
Jeg har overhovedet ikke haft problemer med den. Læser indimellem et forum på Yahoo, hvor folk har haft w650en siden den kom ud i ´99. Der bliver ikke nævnt problemer - tværtimod opleves den netop som værende solid og selvfølgelig nem at småjustere på grund af det enkle åbne traditionelle design.
Jeg kan absolut anbefale den
Viktor
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Hej Lars.
De var nemme at fjerne. Brugte en fiskesnørre til at "skære" dem af med. Limresterne var til at "nulre" af.
Indimellem har jeg overvejet at sætte nogle andre mere retro-agtige kawa-skilte på, men har ikke fundet nogen der passer perfekt stilmæssigt.
Og så er det jo også sjovt at høre folks forskellige vilde gæt på hvad det er for en motorcykel
Viktor
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 421
.....super cykel, har kikket på den over flere gange, den er rigtig fin
jul 2005
Følger: 24 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 56
Den er jo lavet i dyb respekt for W 1 modellen fra 1966, der
var foran sin tid dengang, eller nærmere W 1 S, da denne
også havde 2 karburatore, men ellers med muffer på forgaffel
og det hele...
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Tak for din kommentar. Jeg har da stort set heller ikke tænkt mig at gøre mere end det du skriver De potter jeg vil skifte til, er specielt fremstillet til netop denne model af Armours of Bournemouth i England. De har samme udformning og skulle være af den bedste kvalitet. Jeg er med i et fremragende internationalt forum af w650'ere og der er heldigivis nogle garvede fyre som har forsøgt sig med forskellige løsninger med dynatests osv. En del af dem har modificeret de originale potter, men resultatet bilver ikke helt så godt.
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4
Sød Bike du har fået. Men hvorfor alt det laven om på den ? Det er jo en Kawa Med hyllest til tiden der gik At skifte styr sætte bagagebære på lave lidt om på lydet er okay Men en næsten original maskine er den smukkeste.
Du kunne evt. skære potterne over i svejsningerne foran åbne dæmperne i bunden svejse potten sammen igen efterfulgt af en omkromning så har du lyden Originale potter mere træk og koster ikke mere end et par uoriginale potter med dårlig krom.
Fed maskine Du få en HØJ af mig. Og tak for din bedømmelse af min gamle Triumph T160'er.
Mvh. Bent
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 143
jeg er en idiot :o)
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Man kunne måske snarere sige ny teknik i gammel forklædning
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 143
Gammel teknik, i ny forklædning. Lurede også noget på det årstal. Var sikker på det var en Kawa fra først i 70'erne
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.454
... retro for alle pengene! Synd man ikk' ser så mange af dem i DK - mindes da, at Yamaha XS650 var rimelig populær i sin tid.
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
... selvfølgelig var den også lidt billigere end en Bonneville - eller Thruxton, som jeg også var lun på.
Men jeg læste en del tests hvor en ny Bonneville sammenlignes med W650'eren - det stod meget lige.
I hvert fald orkede jeg slet ikke at gå tilbage til en gammel model med dertil hørende justeringer og oliespild.
Og Mogens, nej det er egentligt mærkeligt at der ikke bliver solgt flere af dem herhjemme - har selv kun fået øje på en enkelt (tror jeg) udover min egen.
I specielt Tyskland, Frankrig men også England bliver der solgt relativt mange af dem. Men hvis man går ind på kawasaki.com er det faktisk også svært at finde den, så KHI har ikke gjort det store for at promovere den.
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 1 Svar: 19
Nu kommer jeg i tanke omTriumph. Dejlig klassisk maskine- ser i øvrigt ikke mange af din slags. Den er jo nok mere stabil end den oprindelige udgave fra england.Fornuftigt med nogle åbne udstødninger og en jet kit.
jul 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
Ak ja, Triumph & Norton.
Mine penge rakte ikke så langt, så jeg måtte nøjes med xbr'en - men den har da i det mindste lyden af Englænder samt et dejligt stort moment.
Poul
jul 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
Flot cykel.
Den ser jo helt Engelsk ud !
Poul
sep 2005
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
Var ikke klar over den overvældende mængde aktivitet, der er her efter midnat.
Poul A: Du kan også tro jeg får sjove bud (BSA, Norton, Triumph m.fl.). Jeg overvejede en ny Bonneville, men foretrak kawaen.