DKW RT 250 H [Tidl. motorcykel] 1953
6.228 visninger
|
Oprettet:
DKW RT 250 H
Årgang:
1953
Motor:
SOLGT
Totakter 250 ccm, boring 70 mm, slaglængde 64 mm, kompression 1:6,3, kræver 4% olie i benzinen
3 gear, norm forbrug 2,8l/100 km (35 km/l)
Totakter 250 ccm, boring 70 mm, slaglængde 64 mm, kompression 1:6,3, kræver 4% olie i benzinen
3 gear, norm forbrug 2,8l/100 km (35 km/l)
Hestekræfter
11 HK ved 4.500 omdr./min.
Fælge
Forchromede stålfælge med rustfri eger
Dæk
1,85x19 for og bag
Topfart
90 km/h ( med solen i ryggen :-) )
Tuning
nej
Styling
Født med original twin-saddel i stedet for 2 enkeltsæder
Ekstraudstyr
12 Volt vekselstrøms generator og elektronisk tænding (Power Dynamo, det DUR!)
Bemærkninger
SOLGT
Indregistreret første gang 5.6.1953, afmeldt 18.5.1954, indreg 2. gang 30.4.1963, afmeldt 9.1.1964, indreg 3. gang 4.4.2012. Restaureret 2011 - 2012
Har formodentlig i perioden 1964 til 2011 kørt en del Dirt-track på marker på midtsjælland.
Indregistreret første gang 5.6.1953, afmeldt 18.5.1954, indreg 2. gang 30.4.1963, afmeldt 9.1.1964, indreg 3. gang 4.4.2012. Restaureret 2011 - 2012
Har formodentlig i perioden 1964 til 2011 kørt en del Dirt-track på marker på midtsjælland.
DKW RT 250 H
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 10 MC-er: 9 Emner: 115 Svar: 680
Mvh kenneth
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 478
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 190
Især når den har været brugt til markræs - Det er sjældent de kommer tilbage!
Jeg mødte to unge mennesker på sådan en en gang i Frankrig. De havde været nede og besøge far i Tchad. Den så sådan cirka ud som før billedet!