Yamaha RS 125 (Type 480) [Tidl. motorcykel] 1976
4.536 visninger
|
Oprettet:
Yamaha RS 125 (Type 480)
Årgang:
1976
Motor:
Yamaha type 480 - Luftkølet totakts motor med Yamaha AutoLube.
1 cylinder,
Boring: 56 mm. Slaglængde: 50 mm.
Slagvolumen: 123 ccm.
24 mm Mikuni karburator
Kompressionsforhold: 6,9:1.
5 trins gearkasse (flerpladet kobling i oliebad/vådkobling)
1 cylinder,
Boring: 56 mm. Slaglængde: 50 mm.
Slagvolumen: 123 ccm.
24 mm Mikuni karburator
Kompressionsforhold: 6,9:1.
5 trins gearkasse (flerpladet kobling i oliebad/vådkobling)
Hestekræfter
Maks. effekt: 14 hk / 10,3 kW ved 7500 o/min.
Maks. drejningsmoment: 13,3 Nm ved 7000 o/min.
Begge data for fabriksny model ;)
Vægt/effekt forhold: 7,14 kg/hk
Maks. drejningsmoment: 13,3 Nm ved 7000 o/min.
Begge data for fabriksny model ;)
Vægt/effekt forhold: 7,14 kg/hk
Fælge
For: 2,75 x 18 på 1,40" egerfælg.
Bag: 3,00 x 18 på 1,40" egerfælg.
Tromlebremser, for og bag
Bag: 3,00 x 18 på 1,40" egerfælg.
Tromlebremser, for og bag
Dæk
Fine og næsten nye halvgrove vejdæk
Topfart
Tophastighed 115 km/t
Acceleration 0 - 100 km/t på 15 sek.
(Fabriksdata)
Acceleration 0 - 100 km/t på 15 sek.
(Fabriksdata)
Tuning
Ingen
Styling
Hvor skal man begynde...?
Malet i metalic blå og guldstafferinger
Speedometer og (elektronisk styret) omdrejningstæller til Yamaha FS1 (uoriginal) fra Larsen Trimm.
Andet sæde og baglygte.
Planlægger at montere guldoxyderet alustyr, nye konsoller (originale FS1), nye håndtag
Malet i metalic blå og guldstafferinger
Speedometer og (elektronisk styret) omdrejningstæller til Yamaha FS1 (uoriginal) fra Larsen Trimm.
Andet sæde og baglygte.
Planlægger at montere guldoxyderet alustyr, nye konsoller (originale FS1), nye håndtag
Ekstraudstyr
Bemærkninger
Først lige alle de kedelige/tøre facts:
Dobbelt lukket rørramme.
Affjedring for: Hydraulisk teleskopgaffel med 32 mm gaffelben. Fjedervandring: 110 mm.
Affjedring bag: Svinggaffel med 2 dæmpere. Fjedervandring: 100 mm.
Kronrørsvinkel: 63°.
Efterløb: 86 mm.
Akselafstand: 1240 mm.
Totallængde: 1930 mm.
Tankkapacitet: 10 liter.
Forbrug: 25 km/liter.
Egenvægt: 100 kg (Vægt/effekt forhold: 7,14 kg/hk).
Og så til de mere personlige notater:
Cyklen her blev oprindeligt indkøbt som donor til min anden RS125 (Type 2A0) - men syntes så alligevel at det var synd at splitte den ad (mere end den var i forvejen), så jeg forsøgte om ikke jeg kunne give den en chance til, nu hvor den havde matching numbers.
Denne type (480) er vist nok aldrig blevet solgt i Danmark, og der var ikke nogen papirer på den (derfor ville jeg bruge den som donor), men der var da heldigvis gjort al forarbejdet til at den alligevel kunne køres til syn, så jeg syntes at den skulle have en chance til.
Der er som sagt matching numbers på motor/stel - og samtidig er denne produceret inden for de første 1000 eksemplarer jf. serienummeret - derfor skyder jeg på at det må være af første årgang (1976).
Den har tidligere kørt som "knallert" på Fyn inden den røg til Sjælland, hvor den skulle gøres klar til at få sit voksenliv som motorcykel - og nu hos mig.
Planen var at bygge den op til når kæresten fik kørekort så vi kunne køre nogle hyggeture sammen når hun var har, desværre gik vi fra hinanden inden så nu bliver den lavet til mig selv som reserve-cykel - den er jo billig i forsikring sådan en lille, gammel en. Så kan hun stadig få lov at køre den hvis hun tager mig tilbage engang ;)
Det er et herligt lille projekt som jeg håber engang får lov at rulle på den danske asfalt.
Dobbelt lukket rørramme.
Affjedring for: Hydraulisk teleskopgaffel med 32 mm gaffelben. Fjedervandring: 110 mm.
Affjedring bag: Svinggaffel med 2 dæmpere. Fjedervandring: 100 mm.
Kronrørsvinkel: 63°.
Efterløb: 86 mm.
Akselafstand: 1240 mm.
Totallængde: 1930 mm.
Tankkapacitet: 10 liter.
Forbrug: 25 km/liter.
Egenvægt: 100 kg (Vægt/effekt forhold: 7,14 kg/hk).
Og så til de mere personlige notater:
Cyklen her blev oprindeligt indkøbt som donor til min anden RS125 (Type 2A0) - men syntes så alligevel at det var synd at splitte den ad (mere end den var i forvejen), så jeg forsøgte om ikke jeg kunne give den en chance til, nu hvor den havde matching numbers.
Denne type (480) er vist nok aldrig blevet solgt i Danmark, og der var ikke nogen papirer på den (derfor ville jeg bruge den som donor), men der var da heldigvis gjort al forarbejdet til at den alligevel kunne køres til syn, så jeg syntes at den skulle have en chance til.
Der er som sagt matching numbers på motor/stel - og samtidig er denne produceret inden for de første 1000 eksemplarer jf. serienummeret - derfor skyder jeg på at det må være af første årgang (1976).
Den har tidligere kørt som "knallert" på Fyn inden den røg til Sjælland, hvor den skulle gøres klar til at få sit voksenliv som motorcykel - og nu hos mig.
Planen var at bygge den op til når kæresten fik kørekort så vi kunne køre nogle hyggeture sammen når hun var har, desværre gik vi fra hinanden inden så nu bliver den lavet til mig selv som reserve-cykel - den er jo billig i forsikring sådan en lille, gammel en. Så kan hun stadig få lov at køre den hvis hun tager mig tilbage engang ;)
Det er et herligt lille projekt som jeg håber engang får lov at rulle på den danske asfalt.
Yamaha RS 125 (Type 480)
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
jun 2017
Følger: 13
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
Nej jeg har ikke de gamle papirer, som også står i det lange bemærkningsfelt. Typen 480 er vist nok aldrig kommet til Danmark.
jun 2017
Følger: 13
det er en fin maskine.
du har ikke en gammel reg.papir på den liggene
MVH Mikael persson
feb 2016
dec 2012
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1
gav høj kig min vis du vil
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
Men jeg skal også snart af med nogle af alle mine knallerter og motorcykler kan jo ikke blive ved med at bygge på gamle to-hjulere... I sidste ende beholder jeg nok RDeren og Ardien, og på knallert siden mine Yamaha'er.
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 283
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
Ligesom på din Ford så er rustarbejde nemt på Minxen: Skru kabinen af og rul rammen over og lav den.
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 283
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
Du kan se min Minx på min bilgalleri profil
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 283
har du set min ford a?
http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/off_topic/89345-min_ford_a
http://www.bilgalleri.dk/galleri/236966-ford_model_a
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 283
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
Jeg håber at jeg får den gjort klar efter at jeg har gjort RDen forårsklar og har arbejdet på veteranbilen. Skal have kigget elnettet igennem på denne her og skiftet slange og fælgbånd.
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 239 MC-er: 5 Emner: 32 Svar: 1.158
KIM
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.460
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 36 Svar: 283