Honda CBR900RR Fireblade (solgt) 1997
2.438 visninger
|
Oprettet:
Honda CBR900RR Fireblade (solgt)
Årgang:
1997
Motor:
Honda motor på 918 kubik.
manuel choker.
4-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler.
4 veentiler pr. cylinder.
Type SC33E.
6-Trins manuel gear.
Flerpladet kobling i oliebad
Boring: 71mm
Slaglængde: 58mm
Kædetræk
Gennemprøvet teknologi. Honda CBR900RR Fireblade filosofi. Det fungerede særdeles godt. Den in-line fire,16 ventiler, vandkølet motor i Honda CBR900RR Fireblade voksede fra 893cc til 918cc i 1997, den har altid sat motorcyklen op med masser af power ved alle omdrejninger og en klat karakter også.
manuel choker.
4-cylindret vandkølet 4-takts rækkemotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler.
4 veentiler pr. cylinder.
Type SC33E.
6-Trins manuel gear.
Flerpladet kobling i oliebad
Boring: 71mm
Slaglængde: 58mm
Kædetræk
Gennemprøvet teknologi. Honda CBR900RR Fireblade filosofi. Det fungerede særdeles godt. Den in-line fire,16 ventiler, vandkølet motor i Honda CBR900RR Fireblade voksede fra 893cc til 918cc i 1997, den har altid sat motorcyklen op med masser af power ved alle omdrejninger og en klat karakter også.
Hestekræfter
128 hk eller 93.4 KW. som svarer til 0.6995 Hk Pr. Kg. :-)
Fælge
sorte alufælge 17 tommer bag 16 tommer foran. 310mm dobbelt skive bremser fra Nissin foran og 220mm enkelt skive bag på. fælgene kunne godt bruge lidt rim stripes
Dæk
DUNLOP 180/55-17 bag og 130/70-16 Foran
SPORTMAX Qualifier II
Inspireret tillid, uanset vejret
For Supersport ryttere, der har brug for at have tillid til deres dæk enten det er vådt eller tørt, er Qualifier II den ultimative løsning. Designet til at hjælpe krævende ryttere klare de stadigt fremrykkende Supersports maskiner, Qualifier II leverer alt det moderne sports rytter behov i ydeevnekrav samtidig ikke går ud over sikkerheden og dækkenes levetid.
Under banebrydende teknologi fra verdens dominerende D211GP løbsdæk, Qualifier II bringer MultiTread (MT) forbindelse til gaden, hvilket giver hurtigere varme, fremragende trækkraft, mere greb og længere levetid
SPORTMAX Qualifier II
Inspireret tillid, uanset vejret
For Supersport ryttere, der har brug for at have tillid til deres dæk enten det er vådt eller tørt, er Qualifier II den ultimative løsning. Designet til at hjælpe krævende ryttere klare de stadigt fremrykkende Supersports maskiner, Qualifier II leverer alt det moderne sports rytter behov i ydeevnekrav samtidig ikke går ud over sikkerheden og dækkenes levetid.
Under banebrydende teknologi fra verdens dominerende D211GP løbsdæk, Qualifier II bringer MultiTread (MT) forbindelse til gaden, hvilket giver hurtigere varme, fremragende trækkraft, mere greb og længere levetid
Topfart
ifølge Honda går den 260 km/h på toppen og det tror jeg ikke er noget problem
Tuning
Jet kitt og kn filter Samt en Devil potte der kommer fin dyb lyd ud af :-)
Styling
Sort Mra Kåbeglas og Der skal helt klart andre blink på og en hugger kommer der også inden længe
Ekstraudstyr
Scott oiler og cruise crontrol og 18 liter benzin i tanken
Scottoiler er et system til automatisk smøring af motorcyklens trækkæde - vacumstyret (vSystem) eller elektrisk styret (eSystem),. Derved er man er sikker på at kæden altid er velsmurt. Dette er med til at give kæden den optimale levetid og det nedsætter det effekttab, der altid vil være i forbindelse med en kæde. Fuldkommen som tilfældet vil være ved omhyggeligt brug af kædespray - med en Scottoiler foregår det bare automatisk og bliver derfor ensartet og ikke glemt
Scottoiler er et system til automatisk smøring af motorcyklens trækkæde - vacumstyret (vSystem) eller elektrisk styret (eSystem),. Derved er man er sikker på at kæden altid er velsmurt. Dette er med til at give kæden den optimale levetid og det nedsætter det effekttab, der altid vil være i forbindelse med en kæde. Fuldkommen som tilfældet vil være ved omhyggeligt brug af kædespray - med en Scottoiler foregår det bare automatisk og bliver derfor ensartet og ikke glemt
Bemærkninger
Super fed maskine at køre på selvom den er 16 år gammel. den vejer 183 kg. sædehøjde er 81 cm.
Motorcyklen, der ændrede hvordan sport motorcykler blev bygget. Honda CBR900RR Fireblade tørrede gulvet med de konkurrerende motorcykler ikke ved at være mere magtfulde (det var ikke) men ved at være lysere. Rivals var alle godt og vel 200 kg, var den første Honda CBR900RR Fireblade bare 185 kg, hvilket gjorde det udfører fremragende. Det er stadig en vild tur og en overraskende praktisk motorcykel også
CBR900RR HISTORIE
1992: Honda CBR900RR lanceret.
1994: Opdateret Honda CBR900RR Fireblade med ræv øje faired i forlygterne, RR-logo på halen enhed, elektrisk speedo, mindre gearkassen mods og meget mere.
1996: Flere opdateringer, herunder 918.5cc motor, dobbelte spalter på hver side af halen.
fra 122bhp til 126, vægt ned fra 185 kg til 183.
1998: Nyt plast, power op til 128bhp, vægt ned til 180 kg, mere komfortabel også.
Olie + filter skiftet, Forgaffel olie + pakninger skiftet, Bagdæmper Olie + Gas skiftet og justeret ind efter alle kunstens regler. januar 2013 ved 41500 Km.
Motorcyklen, der ændrede hvordan sport motorcykler blev bygget. Honda CBR900RR Fireblade tørrede gulvet med de konkurrerende motorcykler ikke ved at være mere magtfulde (det var ikke) men ved at være lysere. Rivals var alle godt og vel 200 kg, var den første Honda CBR900RR Fireblade bare 185 kg, hvilket gjorde det udfører fremragende. Det er stadig en vild tur og en overraskende praktisk motorcykel også
CBR900RR HISTORIE
1992: Honda CBR900RR lanceret.
1994: Opdateret Honda CBR900RR Fireblade med ræv øje faired i forlygterne, RR-logo på halen enhed, elektrisk speedo, mindre gearkassen mods og meget mere.
1996: Flere opdateringer, herunder 918.5cc motor, dobbelte spalter på hver side af halen.
fra 122bhp til 126, vægt ned fra 185 kg til 183.
1998: Nyt plast, power op til 128bhp, vægt ned til 180 kg, mere komfortabel også.
Olie + filter skiftet, Forgaffel olie + pakninger skiftet, Bagdæmper Olie + Gas skiftet og justeret ind efter alle kunstens regler. januar 2013 ved 41500 Km.
Honda CBR900RR Fireblade (solgt)
apr 2006
Følger: 49 Følgere: 53 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 152
maj 2012
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 61 Svar: 1.389
aug 2010
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 4
Feeeeeeed maskine. Gør jo at man ønsker sæsonen bare bliver ved.
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 35
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 81
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 46 MC-er: 10 Emner: 24 Svar: 198
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
Savner lidt mere tekst...
Men fed maskine, velkommen til!