Triumph Tiger 900 T400 "Steamer" - BYTTET [Tidl. motorcykel] 1994
5.218 visninger
|
Oprettet:
Triumph Tiger 900 T400 "Steamer" - BYTTET
Årgang:
1994
Motor:
3 cylinderes
Inline
885 ccm
76 mm × 65 mm (overkvadratisk - kort slaglængde)
Vand kølet
Kabel opererede Kehlin karburatorer, 3 stk.
Valves per cylinder: 4
TCI (Transistor Controlled Ignition)
Våd sump
6 gear manual
Tændrør: NGK, DPR8EA-9
Motor olie: 10W/40
Ingen kick start :)
Inline
885 ccm
76 mm × 65 mm (overkvadratisk - kort slaglængde)
Vand kølet
Kabel opererede Kehlin karburatorer, 3 stk.
Valves per cylinder: 4
TCI (Transistor Controlled Ignition)
Våd sump
6 gear manual
Tændrør: NGK, DPR8EA-9
Motor olie: 10W/40
Ingen kick start :)
Hestekræfter
84.3 HP (62 kW) @ 8000 rpm
80.4 Nm (8.2 kg-m) @ 6000 rpm
80.4 Nm (8.2 kg-m) @ 6000 rpm
Fælge
19 tommer alufælge for med rustfrie eger
17 tommer alufælge bag med rustfrie eger
17 tommer alufælge bag med rustfrie eger
Dæk
Avon 110/80 R19 - 2,07 bar
Avon 140/80 R17 - 2,28 bar
Avon 140/80 R17 - 2,28 bar
Topfart
Ca. 220 km/h - nok ikke særligt rart.
Tuning
100% original
Styling
100% original
25 liter benzin
25 liter benzin
Ekstraudstyr
Touratec håndbeskyttere
Spyball Alarm
Spyball Alarm
Bemærkninger
Denne skønne og meget sjældne cykel er fra 1994, en type T400 også kendt som "Steamer".
Er i sjælden fin stand, og med kun 27.000 km på klokken. Den er oprindeligt solgt i Spanien, importeret i 1997 til London hvor den blev kørt i Londons trafik af en aktiehandler, men stod fra 2000 til 2010 i en opvarmet lade, hvor den blev købt af Peter, som jeg har købt den af. Peter tog den til DK i 2010, og har kørt 10.000 km tværs gennem Europa på den siden.
Der er mig bekendt 3 i Danmark, cyklen har aldrig været solgt i Danmark, men meget populær i USA, Tyskland og mellem Europa + UK.
Jeg har kørt lidt på den, tung at flytte rundt på, men agil når man er i trafikken, et skønt samler objekt som skal op på 100.000 km som mange af de andre.
Cyklen deler komponenter med Trident, Thunderbird, Sprint, Speed Triple, Daytona og motoren er kendt som "T3".
Alle ovennævnte, og Tigeren, er en af de første 3'ere triumph lavede. De modeller med carburator var deres "start" så de er utrolig godt bygget, faktisk er hele cyklen meget solid. Dengang de første kom frem af Hinkly'erne (Hinkley fabrikken er verdens mest avancerede MC fabrik) var der mange anmeldere og testkøre der mente at de var "over engineered" . Ikke ment på en dårlig måde, men de var lidt bekymret for om fabrikken kunne blive ved med at lave maskiner der var så velbygget og så slidstærke uden at tabe penge. Men det ser jo ud til at lykkedes meget godt for dem ;)
Se også
http://www.tigerhome.de
http://www.triumphrat.net/tiger/
Og for Triumph entusiasten :=)
http://www.mc-albion.dk/images/Rally/Invitation_2012.jpg
http://triumphmc.dk/uploads/images/triumph/Maribo%202012.pdf
https://sites.google.com/site/watoctriumph/home
http://britanniarally.dk/
God fornøjelse, vi ses derude.
4 Jui 2012: Olie og filterskift, Nye Bridgestone for og bagdæk, Bremse og koblingsvæske skiftet
Er i sjælden fin stand, og med kun 27.000 km på klokken. Den er oprindeligt solgt i Spanien, importeret i 1997 til London hvor den blev kørt i Londons trafik af en aktiehandler, men stod fra 2000 til 2010 i en opvarmet lade, hvor den blev købt af Peter, som jeg har købt den af. Peter tog den til DK i 2010, og har kørt 10.000 km tværs gennem Europa på den siden.
Der er mig bekendt 3 i Danmark, cyklen har aldrig været solgt i Danmark, men meget populær i USA, Tyskland og mellem Europa + UK.
Jeg har kørt lidt på den, tung at flytte rundt på, men agil når man er i trafikken, et skønt samler objekt som skal op på 100.000 km som mange af de andre.
Cyklen deler komponenter med Trident, Thunderbird, Sprint, Speed Triple, Daytona og motoren er kendt som "T3".
Alle ovennævnte, og Tigeren, er en af de første 3'ere triumph lavede. De modeller med carburator var deres "start" så de er utrolig godt bygget, faktisk er hele cyklen meget solid. Dengang de første kom frem af Hinkly'erne (Hinkley fabrikken er verdens mest avancerede MC fabrik) var der mange anmeldere og testkøre der mente at de var "over engineered" . Ikke ment på en dårlig måde, men de var lidt bekymret for om fabrikken kunne blive ved med at lave maskiner der var så velbygget og så slidstærke uden at tabe penge. Men det ser jo ud til at lykkedes meget godt for dem ;)
Se også
http://www.tigerhome.de
http://www.triumphrat.net/tiger/
Og for Triumph entusiasten :=)
http://www.mc-albion.dk/images/Rally/Invitation_2012.jpg
http://triumphmc.dk/uploads/images/triumph/Maribo%202012.pdf
https://sites.google.com/site/watoctriumph/home
http://britanniarally.dk/
God fornøjelse, vi ses derude.
4 Jui 2012: Olie og filterskift, Nye Bridgestone for og bagdæk, Bremse og koblingsvæske skiftet
Triumph Tiger 900 T400 "Steamer" - BYTTET
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Fin Tiger...
Kiggede på sådan en for nogle år siden.. turde ikke springe ud i det, men de kører fanme godt...
Ps.. afviste din udfordring da det ikke er sjovt med en af mine solgte maskiner ;O)
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.701
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 24 MC-er: 37 Emner: 2 Svar: 7
Har p.t ovenstående, en Honda XL600RM til det grove, en Honda MTX125R som kun har kørt 50.000 km med samme stempel og cylinder, og aldrig under 9.000 omdr....utroligt. Og ja, så er der også lige en Aprilia Shiver SL 750 :=)
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 61 Emner: 214 Svar: 1.681
Tillykke med den.
Har du haft lignende cykler før?
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 18
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 24 MC-er: 37 Emner: 2 Svar: 7
maj 2010
Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 4
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957