Kawasaki ZXR750R 1992

1.621 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

jacob h
Mand | 33 år | Oprettet: 16. apr 2008
Du følgerFølg ikke

Kawasaki ZXR750R

Årgang:
1992
Motor:
En 4 cyl. rækkemotor med 38mm karburator, har fra ny 121 hk på motoren
Hestekræfter
121 men tvivler sku på de alle er hjemme stadig væk efter som cyklen er 20 år efterhånden
Fælge
originale grønne kawasaki-fælge både for og bag
Dæk
Pirelli for og bag
bagdæk er 180 bredt(originalt)
Topfart
aner det ikke man må jo kun køre 130 her hjemme;P
Tuning
intet, står næsten helt original
Styling
har godt nok tonet blinklysene
Ekstraudstyr
nothing!
Bemærkninger
BURN RUBBER, NOT YOUR SOUL
Kommentér på:
Kawasaki ZXR750R
  •   2. jun 2012 K modellen...
    .. var jo ikke til at betale dengang. Det var en ganske normal J model, uden solo-røv osv... Og prisen var derefter, eller faktisk i den lave ende af hvad en ZXR 750 dengang burde koste...

    Også vil jeg lige slå fast, at jeg på ingen måde er af den overbevisning, at alle alle med sølvfarvet stel er K modeller. Det ville være det rene vrøvl...

    Jeg fik dog dengang af min lokale Kawa forhandler, "historien" om forskellen på de to J modeller.
    Der var varslet et EU restriktiv med en 100 hk grænse. Det gjorde at de kørte to sideløbende produktioner af ZXR 750. En med sort ramme der havde de omtalte 100 hk. Og en med fuld power (118 hk) til de lande der ikke var berørt af reglen. Da det ikke blev til noget, landede begge modeller faktisk side om side i butikker verden over...

    Jeg må dog erkende at jeg ikke aner hvilket motor nr min ZXR havde, men den havde dog ikke langt første gear eller fladspjæld kab som kéren var med. Men jeg har nu også efter dengang hvor jeg selv mærkede forskellen på de to, henholdt mig til forhandlerens oplysninger.


  •   1. jun 2012 Mon ikke ..
    .. Det var K modellen du købte?

    Så er der jo ikke noget at være uenige om (udover postulatet om at alle med sølvfarvet stel er K modeller) - men igen, for det utrænede øje er det svært at se forskel på K og J modellen, da det kun er på forgaffel og bagende der er synlig forskel - og mange K modeller har fået J bagende og (stål) tank boltet på for at kunne tage lillemor med på en tur, og mange J modeller har K bagende og (alu) tank på for at se seje ud.. Ikke noget at sige til at folk bliver forvirrede og blander det hele sammen til noget usandt, der for dem, giver mening :0)
    Altid kig på stel- og motornummer når man kigger ZXR 750 fra 91/92 det er den eneste måde at vide sig sikker på om det er en ZX750J (street version) eller ZX750K (Racing homologation)


  •   1. jun 2012 Du har desværre ikke ret...
    Jeg har skam kørt dem begge... Havde en på prøve med det sorte stel jeg fejlagtigt var ved at købe... Den kunne jo dårligt trække fra en cbr 600 dengang. (men ja, en super mellemaccelleration)
    Men det kunne den jeg købte med lethed!!! Den gamle GSX-R 750 1990 (112 HK) kunne da slet heller ikke følge den...
    Mod en af mine venners sc28 Fireblade kom den selvfølgelig til kort i bund og mellemaccelleration, men på toppen kørte vi lige op. Den var forresten rullet til 111 hk på samme felt...

    Og mht speedometervisninger, så kan vi vist hurtigt blive enige om, det ikke er rigtigt km/t... Men når den ene skriver 245 km/t mens den anden skriver 270 km/t og kravler til rødt felt, så er der noget som siger mig at der er en forskel.

    Hov... måske du har ret og jeg bare er verdens bedste ZXR-pilot smiley


  •   31. maj 2012 Desværre ..
    .. Kan man ikke se forskel på den "billige" (J) og den "dyre" (K) model på stelfarven :0/

    J modellen blev produceret i 3 farver: blå (1991-92) og rød (1992) (begge med sort stel) OG den standard grønne/hvide/blå stribede (1991-92) med sølvstel..

    Det er endvidere en anden forskel på de to stel (J og K) - de vejer ikke det samme! "indmaden" i K-stellet er pillet ud, og hvis man slår på de to stel med en metalgenstand kan man tydeligt høre forskel: J har en dump lyd, der hurtigt dør, hvorimod K-modellernes "ringer" med en længere efterklang.

    Jeg har 15 MC-magasiner, årgang 1991-92, fra det meste af verden (USA, England, Tyskland, Frankrig m. fl.) der ALLE konstaterer at J modellen har 100 heste (målt til mellem 92 og 94,4 på baghjulet). Så ideen om "Tyskermodeller" m.v. holder heller ikke vand.

    Den indbyggede restriktion på 100 heste giver et godt træk i bunden. Der er en grund til at Suzuki GSX-R750M (116 heste) blev dømt konge på toppen (1991), men ZXR trak fra alt i mellemaccelleration.

    Hvad rulning, hos den lokale MC-pusher angår, er det vist et spørgsmål om hvilken rulle hvilken dag - speedometervisninger kræver vist ingen kommentar ;0)

    Så sorry Michael - tjek dine fakts ;0)


  •   31. maj 2012 Standart..
    er 118 hk. Mener først det er i 93 hvor den smider slangerne den får 121 hk.


  •   31. maj 2012 Lækker gammel racer..
    Har i sin tid kørt en magen til.
    Og høj herfra...

    Har en super stiv ramme og man mærker faktisk ikke den relativ høje vægt. Bare svingstabil med de rigtige dæk!
    Med Yoshimura fuld-system blev min rullet til 105.7 på hjulet.

    Sorry Simon: Det er den "billige" udgave med det sorte stel der kun havde 100 hk. Min skrev på en god dag godt 270 km/t på uret. Har det på vhs bånd smiley


  •   13. maj 2012 Du får lige ..
    .. En høj med på vejen :0)


  •   13. maj 2012 Flot ZXR - men ..
    .. det ligner nu ikke en K model ("R").
    Så med mindre at det er et J stel med en K motor, FCR karbs og CDI, eller en K der er sat J bagende og tank på, så har den altså aldrig haft mere end 100 hk.
    Jeg ved godt at folk refererer til MC revyen for 91/92, men det er altså K modellen ("R") der er i den - ikke standard J modellen.
    Check stel- og motornummer og se om den ikke hedder ZX750J ?


  •   13. maj 2012 høj her fra smiley
    .


  •   13. maj 2012 velkommen
    høj here fra


  •   12. maj 2012 Fed cykel!
    Væk med de originale blink og spejle, og på med noget i stil som på min den gamle.

    Du får nu stadig en høj her fra.


  •   12. maj 2012 ...
    Den/de fik da lige en høj fra mig smiley


  •   12. maj 2012 Velkommen
    En de de flotteste cykler der nogensinde er lavet, efter min mening..


Annonce