{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha SZR 660 Belgarda *SOLGT!* 1998

10.343 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Yamaha SZR 660 Belgarda *SOLGT!*

Årgang:
1998
Motor:
1-cylindret vandkølet 4-takts motor med 1 overliggende kædetrukket knastaksel. 5 ventiler pr. cylinder. Boring: 100 mm. Slaglængde: 84 mm. Slagvolumen: 659 ccm. Kompressionsforhold: 9,2:1. 1 stk. 26 mm karburator
Hestekræfter
Maks. effekt: 48 hk / 35,5 kW ved 6500 o/min.
Maks. moment: 54 Nm ved 5000 o/min.
Fælge
Brembo fælge
For: 110/70ZR17 på 3,00" alufælg.
Bag: 150/60ZR17 på 4,00" alufælg.
Dæk
For: Michelin Pilot Power (super godt!)
Bag: Continental "Conti Force" (fint dæk!)
Topfart
185kmt, men ikke med mig, nok nærmere 175kmt!
- den lever ikke sit liv på motorvejen, men derimod der, hvor det er rigtigt sjovt, nemlig på de små snoede veje, med MASSER AF SVING!
Tuning
BSM Vampire potte...
Ja, sådan en encylindret lyder godt med larmepotte på =
TORDENVEJR!!! (Hvem sagde at en V2 buldrer?)

Video/lydklip med min SZR, som den står sommer 2010 http://www.youtube.com/watch?v=eRHz9p415YE
Styling
Italiesk design, hvad mere kan man ønske sig...? (lidt er der jo altid! ;-)

Færdige "projekter":
- Powerbronze sort tonet kåbeglas
- Fjernet den grimme skærmforlænger + afkortet bagenden
- Ny speciallavet nr.pladeholder.
- Rizoma blinklys
- Termometer i stedet for olieprop, så jeg kan se om den er varm.
- Klistermærker fjernet, hvor de kan.

Fremtidsplaner:
- Udstødning lagt under cyklen, lige som på Buell etc.
Ekstraudstyr
"Vejr-condition" ;-), BSM Vampire potte, olietermometer, Rizoma blinklys og hjemmelavet nr.pladeholder.

Andet:

Stel:
Stel-geometri: Kronhovedvinkel: 65,7 grader. Efterløb: 102 mm.
Aluminium, forstærket udgave af det der sidder på TZR250, med bla bananbagsvinger og upside-down forgaffel fra Paioli magen til den som sidder på en Bimota Supermono. Belgarda i Italien, har stået for at designe og bygge cyklen ;-)

Affjedring:
For: Hydraulisk upside-down Paioli-teleskopgaffel med 41mm gaffelben. Justerbar fjederforspænding og dæmpning (27 click's). Fjedervandring: 120 mm.

Bag:
Svinggaffel med centralt placeret Boge-støddæmper. Justerbar fjederforspænding og dæmpning. Fjedervandring: 121 mm. (24 click's mener jeg det er?)

Bremser:
Brembo for og bag.
For: 320 mm skive med flydende ophæng. 2-stemplet fast ophængt caliper.
Bag: 210 mm skive med fast ophæng. 2-stemplet fast ophængt caliper

Mål & vægt:
Totallængde: 2040 mm. Sædehøjde: 740 mm. Frihøjde: 145 mm. Akselafstand: 1410 mm Tankkapacitet/reserve: 14,0/2,5 liter. Egenvægt: 159 kg.
Bemærkninger
Første MC - og jeg bliver bare mere og mere glad for den!
Altid rart med specialværktøj dedikeret til et eneste formål. SZR'en er skabt til sving, sving og atter sving og så godt som intet andet!

Status: 22.500 km (Med mig de sidste 12.500)
Væltede i efterårsstormen (2009) da den stod parkeret. Nåede næsten at trille en hel gang rundt og har derfor i sommerferien 2010 fået nyt sort tonet Powerbronze kåbeglas, ny frontkåbe malet i originalfarven med nye "originale" stafferinger, ny bremseskive bag på og lavet service.

Sommer 2010: http://www.youtube.com/watch?v=eRHz9p415YE
Kommentér på:
Yamaha SZR 660 Belgarda *SOLGT!*
Annonce