Honda cb400f super sport 1975
1.380 visninger
|
Oprettet:
Honda cb400f super sport
Årgang:
1975
Motor:
4-cylindret, 4-takts rækkemotor med en enkelt overliggende knastaksel.
Slagvolumen: 408ccm.
Kompressionsforhold: 9,4:1
Karburering: 4 stk. 20 mm. Keihin spjældkarburatorer.
Transmission: 6 trins gearkasse, flerpladekobling i oliebad,
kædetræk.
El-system: 12-volt, 156w vekselstrøm.
Stel: Semidobbelt rørstel.
Affjedring: For: Hydraulisk teleskop forgaffel. Bag: Svinggaffel med oliedæmpede fjederben.
Bremser: For: 214 mm. hydraulisk skivebremse. Bag: 160 mm. mekanisk tromlebremse.
Mål og vægt: Tankkapacitet: 14L.
Egenvægt: 183kg.
Totallængde: 207cm - Akselafstand: 135cm.
Slagvolumen: 408ccm.
Kompressionsforhold: 9,4:1
Karburering: 4 stk. 20 mm. Keihin spjældkarburatorer.
Transmission: 6 trins gearkasse, flerpladekobling i oliebad,
kædetræk.
El-system: 12-volt, 156w vekselstrøm.
Stel: Semidobbelt rørstel.
Affjedring: For: Hydraulisk teleskop forgaffel. Bag: Svinggaffel med oliedæmpede fjederben.
Bremser: For: 214 mm. hydraulisk skivebremse. Bag: 160 mm. mekanisk tromlebremse.
Mål og vægt: Tankkapacitet: 14L.
Egenvægt: 183kg.
Totallængde: 207cm - Akselafstand: 135cm.
Hestekræfter
Ydelse: 37 DIN-HK v. 8500 omd.
Moment: 3,8 DIN-KgM (37,4 nm) v. 7500 omd.
Moment: 3,8 DIN-KgM (37,4 nm) v. 7500 omd.
Fælge
egerfælge. der er godt slidt.
Dæk
ved det ikke. os lige meget da de skal skiftes inden toldsyn.
Topfart
ved det ikke da jeg ikke har kørt på den endnu.
Tuning
ingen ting
Styling
ikke noget.
Ekstraudstyr
ikke noget
Bemærkninger
har købt cyklen den 31/3/12. cyklen blev købt med en mislyd fra motoren. og den er blevet rykket fra hinanden, og fandt ud af det var knastkæden der var helt færdig. så nu bliver topstykket ny renoveret, da den på cylinder 2 var utæt ved udstødnings ventilen. den er uden afgift da den kommer fra holland.
Honda cb400f super sport
aug 2008
Følger: 1 MC-er: 1
Det ved jeg ikke. Men man kan da altid forhøre sig, om der interesse för det.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 299
jeg har tænkt på om der er stemning for at forsøge sig med en Vintage mc klub her i midtjylland sådan minst 30-35 år gamle japaner ?? Hvad tror du ?
aug 2008
Følger: 1 MC-er: 1
jamen det går stille og rolig frem ad. har fået skåret nye ventilsæder og slebet de nye ventiler til. har fået ny knastkæde og stramer hjem. da jeg fik pillet cylinderne af var der en del stempelringe der var knækket, også var cylinderne ovale. så er ved at få boret dem op og nye stempler. og er ved at få nye pakninger hjem til de 4 karburator. har fået lavet forbremsen igen da den ikke ville slippe igen. 2 nye dæk. så venter bare på de sidste dele kommer hjem, og jeg får tid til at samle den igen. okay den lyder da os som lidt at en opgave
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 299
Hvordan går det med din Motor ? jeg er igang med at se på en 76 500 twin som ligger i papkasser men komplet
aug 2008
Følger: 1 MC-er: 1
nu må vi se hva afgiften bliver når jeg har lavet motoren igen. ved der er en veteran klub. en 400 four er os en dejlig cykel, også lyder de os rigtig godt.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 299
Jeg havde heller ikke forventet mere i afgift ? da jeg selv er til Veteraner men gør mest i Suzuki GT og har her i vinter færdig gjort min 1975 380 GT tilbage til orginal, jeg har nemlig tænkt på at måske næste gang skulle være en 400 four , det er egentlig der her inde ikke er en Vintage klub ??
aug 2008
Følger: 1 MC-er: 1
tak tak. ja regner os med jeg holder den orginal. afgiften bliver mellem 300-1000kr max. da det er en veteran.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 299
Den kan blive rigtig flot , bevar den orginal , har du en ide om afgiften ?