Yamaha SR 250 Classic 1999
9.764 visninger
|
Oprettet:
Yamaha SR 250 Classic
Årgang:
1999
Motor:
-239 cm3 ~ 250cc
-1 cylinder
-4-takt
-Luftkølet
-Boring 73.5 x 56.5 mm
-34mm Mikuni karburator
-Kompression 9.1:1
-5 gear
-Kædetræk
-Tankkapacitet på 10.8 Liter
-Svinet vejer 129 kg
-1 cylinder
-4-takt
-Luftkølet
-Boring 73.5 x 56.5 mm
-34mm Mikuni karburator
-Kompression 9.1:1
-5 gear
-Kædetræk
-Tankkapacitet på 10.8 Liter
-Svinet vejer 129 kg
Hestekræfter
-Opgivet til:
20 hk @ 7700 o/min
18,5 nm @ 7000 o/min
20 hk @ 7700 o/min
18,5 nm @ 7000 o/min
Fælge
Standard egerfælge.
-19' i for med enkelt 237mm skive.
-18' i bag med 130mm Tromlebremse, og 5-vejs justerbare støddæmpere.
-19' i for med enkelt 237mm skive.
-18' i bag med 130mm Tromlebremse, og 5-vejs justerbare støddæmpere.
Dæk
-Heidenau 90/90-19 på fordækket
-Heidenau 3.50-18 på bagdækket
-Heidenau 3.50-18 på bagdækket
Topfart
-Har haft nålen på chokerende 140km/t.
Tuning
-Den er sikkert lidt hurtigere når jeg kører på tom mave.
-Nyt kædekit.
-Ellers har jeg noget Powerwrap liggende som jeg skal have klasket på forrøret, så må vi se hvor meget det giver. Jeg vil skyde på det kommer til at hæve effekten med ca. 50 hk og momentet vil nok ende på de 60-70nm. Tror faktisk også at den vil komme til at køre 50km/l. Den vil sikkert også komme til at lyde som en R1'er.
:)
-Nyt kædekit.
-Ellers har jeg noget Powerwrap liggende som jeg skal have klasket på forrøret, så må vi se hvor meget det giver. Jeg vil skyde på det kommer til at hæve effekten med ca. 50 hk og momentet vil nok ende på de 60-70nm. Tror faktisk også at den vil komme til at køre 50km/l. Den vil sikkert også komme til at lyde som en R1'er.
:)
Styling
- Tank, dæksler og lygte er lakeret af prof. autolakør. Stel er pulverlakeret, også af en prof. Alt sammen i vinter 2012.
Den brune farve er en originalfarve fra BMW.
-Custom baglygte fra Louis.de. Den originale baglygte blev ved med at sprænge pærene.
Den brune farve er en originalfarve fra BMW.
-Custom baglygte fra Louis.de. Den originale baglygte blev ved med at sprænge pærene.
Ekstraudstyr
-12V udtag under styret til GPS, Mobillader osv..
-Monteret 2 ekstra dythorn, fra en BMW r100. Så nu dytter den højt.
-Hjemmelavet bagagebære som passer lige ind i rørstellet i bagenden.
-Monteret 2 ekstra dythorn, fra en BMW r100. Så nu dytter den højt.
-Hjemmelavet bagagebære som passer lige ind i rørstellet i bagenden.
Bemærkninger
Den har kørt 46.000km, og jeg har kørt de 25.000 af dem.
Har både været i Harzen, Skagen, København, Esbjerg, Als osv. så den kan godt køre længere strækninger.
-Benzinforbruget ligger på ca. 25km/l ved alt slags kørsel.
Hvis man pisker de stakkels 20 ponyer kører den sikkert 20km/l. Dvs. hvis man sidder 2 mennesker på den fra Århus til Kjøwenhavn.
Har både været i Harzen, Skagen, København, Esbjerg, Als osv. så den kan godt køre længere strækninger.
-Benzinforbruget ligger på ca. 25km/l ved alt slags kørsel.
Hvis man pisker de stakkels 20 ponyer kører den sikkert 20km/l. Dvs. hvis man sidder 2 mennesker på den fra Århus til Kjøwenhavn.
Yamaha SR 250 Classic
sep 2016
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 2
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 10
Den PDF du har tilbudt Niels, er jeg meget interresseret i. Jeg kan kun finde en ½ manual når jeg søger på nettet?
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 5 Svar: 14
Jeg kunne ikke se hvad nålen på speedo stod på, tror den var uden for skalaen =)
Jeg holder den for det meste i 5. gear, kun op af bakke skifter jeg lige til 4.
Så det er op til dig selv om du vil geare, du kan jo starte med 3 tænder bagpå (du skal nok købe et tandhjul uden midterhul, og få en drejer til at lave hullet i midten, så det passer på din)
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 5 Svar: 14
Jeg bor i østjylland, og bruger den lokale MC forhandler, Rydberg MC når jeg skal have noget, ellers er der Yamaha Aarhus.
De fleste ting jeg har købt er standard ting som også findes i MC Nøglen, men ellers bruger jeg internettet, og så handler jeg i udlandet hvor det er billigst.
Jeg har ikke så meget brug for at pusse på min cykel, da den bruges til vinter kørdsel, så den får et godt lag undervognsbehandling her om efteråret, så er den klar til vinter !!
Min gearing er nok ikke noget du synes er fedt, for den er absolut ikke racer præget, men jeg skal bare transporteres fra A til B unden at bruge meget brændstof. Gearingen passer lige med at den holder 100 km/h uden at tabe fart. Skal jeg afreagerer, tager jeg min SV1000, så er der fart over feltet =)
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 10
jeg har også haft tanken om at geare den lidt anderledes, men har været meget i tvivl om den ikke bare mister fart i 5. i stedet? Jeg synes at den i forvejen har svært ved at nå det røde felt med standard gearing.
Bagende blæste af på en køretur uden jeg lagde mærke til det, så den er væk.
Mig og min farmand har så siden svejst et bagagebære til den, som lige kunne monteres i de 2 rør i stellet. Det passer som noget der kunne være originalt. Ka lige uploade et billede snart.
Hvor køber du reservedele til din spanioler?
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 5 Svar: 14
Super du gider skrive om din SR, det gir lidt en idé om hvad en SR kan og er.
Jeg kan så fortælle at jeg har gearet min bagpå, for at få lidt flere km ud af den, og mit 4 gear svare til originalt 5 gear, det gir en km/l på mellem 27-30 alt efter kørdsel, men skal jeg køre meget på motorvej med fart over de 110, skal jeg tit køre i 4 gear for at følge med bilerne, så det er smag og behag at geare en så lille cykel.
Jeg kan så fortælle at Classic modellen er den spanske udgave af den gamle 250 Special. Din model som er lavet i spanien skal have 22 HK hvor den gamle Special havde 20-21 HK, hvad det helt præcis er de har lavet om ved jeg ikke, XT 250 havde også kun 20-21 HK og uden selvstarter og kun 6V lysanlæg.
Jeg kan godt li farven på din SR, synd at du mangler bagenden, det ville lige sætte prikken over I'et =)
/Ole
jul 2012
Følger: 1 MC-er: 1
jul 2012
Følger: 1 MC-er: 1
mvh niels
jul 2012
Følger: 1 MC-er: 1
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 10
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
Den er sku godt nok blevet flot, - og hot :-B
nov 2010
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 51
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.476
En handy maskine til de små fornøjelsesture ...
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 217
Fed farve, som min kone er helt vild med, ved du hvad farve koden hender
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 299
rart at se nogle går til stålet , du skulle nu finde et sæt staferinger , so topper du den 100%
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 10
Tak ska' du ha'. Er også selv blevet godt tilfreds
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 36 MC-er: 12 Svar: 3
super flot maskine
du har fået lavet