{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha SR 250 Classic 1999

9.764 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Kenni
Mand | 33 år | Oprettet: 8. jan 2011


Yamaha SR 250 Classic

Årgang:
1999
Motor:
-239 cm3 ~ 250cc
-1 cylinder
-4-takt
-Luftkølet
-Boring 73.5 x 56.5 mm
-34mm Mikuni karburator
-Kompression 9.1:1
-5 gear
-Kædetræk
-Tankkapacitet på 10.8 Liter
-Svinet vejer 129 kg
Hestekræfter
-Opgivet til:
20 hk @ 7700 o/min
18,5 nm @ 7000 o/min
Fælge
Standard egerfælge.
-19' i for med enkelt 237mm skive.
-18' i bag med 130mm Tromlebremse, og 5-vejs justerbare støddæmpere.
Dæk
-Heidenau 90/90-19 på fordækket
-Heidenau 3.50-18 på bagdækket
Topfart
-Har haft nålen på chokerende 140km/t.
Tuning
-Den er sikkert lidt hurtigere når jeg kører på tom mave.

-Nyt kædekit.

-Ellers har jeg noget Powerwrap liggende som jeg skal have klasket på forrøret, så må vi se hvor meget det giver. Jeg vil skyde på det kommer til at hæve effekten med ca. 50 hk og momentet vil nok ende på de 60-70nm. Tror faktisk også at den vil komme til at køre 50km/l. Den vil sikkert også komme til at lyde som en R1'er.
:)
Styling
- Tank, dæksler og lygte er lakeret af prof. autolakør. Stel er pulverlakeret, også af en prof. Alt sammen i vinter 2012.
Den brune farve er en originalfarve fra BMW.

-Custom baglygte fra Louis.de. Den originale baglygte blev ved med at sprænge pærene.
Ekstraudstyr
-12V udtag under styret til GPS, Mobillader osv..
-Monteret 2 ekstra dythorn, fra en BMW r100. Så nu dytter den højt.
-Hjemmelavet bagagebære som passer lige ind i rørstellet i bagenden.
Bemærkninger
Den har kørt 46.000km, og jeg har kørt de 25.000 af dem.
Har både været i Harzen, Skagen, København, Esbjerg, Als osv. så den kan godt køre længere strækninger.



-Benzinforbruget ligger på ca. 25km/l ved alt slags kørsel.
Hvis man pisker de stakkels 20 ponyer kører den sikkert 20km/l. Dvs. hvis man sidder 2 mennesker på den fra Århus til Kjøwenhavn.
Kommentér på:
Yamaha SR 250 Classic
  • Hans G
    Hans G Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 2
      23. dec 2016 Hej Kenni - flot maskine - kender du noget til at montere kickstart på sådan en fyr - synes det passer godt til den type maskine ! Jeg går i købeplaner - så skal lige høre smiley Hans

  •   6. sep 2012 Okay.
    Den PDF du har tilbudt Niels, er jeg meget interresseret i. Jeg kan kun finde en ½ manual når jeg søger på nettet?


  •   4. sep 2012 Kan lige fortælle at jeg har haft den oppe lige under det røde felt i 5. gear, da stod min GPS på 152 km/h men så havde jeg også vind i rykken, ned af bakke og hjemve.
    Jeg kunne ikke se hvad nålen på speedo stod på, tror den var uden for skalaen =)
    Jeg holder den for det meste i 5. gear, kun op af bakke skifter jeg lige til 4.
    Så det er op til dig selv om du vil geare, du kan jo starte med 3 tænder bagpå (du skal nok købe et tandhjul uden midterhul, og få en drejer til at lave hullet i midten, så det passer på din)


  •   4. sep 2012 Hen Kenni
    Jeg bor i østjylland, og bruger den lokale MC forhandler, Rydberg MC når jeg skal have noget, ellers er der Yamaha Aarhus.
    De fleste ting jeg har købt er standard ting som også findes i MC Nøglen, men ellers bruger jeg internettet, og så handler jeg i udlandet hvor det er billigst.
    Jeg har ikke så meget brug for at pusse på min cykel, da den bruges til vinter kørdsel, så den får et godt lag undervognsbehandling her om efteråret, så er den klar til vinter !!

    Min gearing er nok ikke noget du synes er fedt, for den er absolut ikke racer præget, men jeg skal bare transporteres fra A til B unden at bruge meget brændstof. Gearingen passer lige med at den holder 100 km/h uden at tabe fart. Skal jeg afreagerer, tager jeg min SV1000, så er der fart over feltet =)


  •   3. sep 2012 Hej Ole, tak for det.
    jeg har også haft tanken om at geare den lidt anderledes, men har været meget i tvivl om den ikke bare mister fart i 5. i stedet? Jeg synes at den i forvejen har svært ved at nå det røde felt med standard gearing.
    Bagende blæste af på en køretur uden jeg lagde mærke til det, så den er væk.
    Mig og min farmand har så siden svejst et bagagebære til den, som lige kunne monteres i de 2 rør i stellet. Det passer som noget der kunne være originalt. Ka lige uploade et billede snart.
    Hvor køber du reservedele til din spanioler?


  •   2. sep 2012 Hej Kenni
    Super du gider skrive om din SR, det gir lidt en idé om hvad en SR kan og er.
    Jeg kan så fortælle at jeg har gearet min bagpå, for at få lidt flere km ud af den, og mit 4 gear svare til originalt 5 gear, det gir en km/l på mellem 27-30 alt efter kørdsel, men skal jeg køre meget på motorvej med fart over de 110, skal jeg tit køre i 4 gear for at følge med bilerne, så det er smag og behag at geare en så lille cykel.
    Jeg kan så fortælle at Classic modellen er den spanske udgave af den gamle 250 Special. Din model som er lavet i spanien skal have 22 HK hvor den gamle Special havde 20-21 HK, hvad det helt præcis er de har lavet om ved jeg ikke, XT 250 havde også kun 20-21 HK og uden selvstarter og kun 6V lysanlæg.

    Jeg kan godt li farven på din SR, synd at du mangler bagenden, det ville lige sætte prikken over I'et =)

    /Ole


  •   28. aug 2012 okey super men jeg kan godt dreje den rundt og rundt stramt men den rokker sig ikke en mm og har prøvet at bankede på den og den gir sig ikke men prøver bare igen med at give den mere olie og at bankede på den men ellers tak for hjælpen det kan jo godt være at jeg skriver til dig igen vis jeg har brug for hjælp når jeg skal til at samle den igen

  •   27. aug 2012 hajza jeg ville lige hører om du kan fortælle mig hvordan jeg får den store bolt af den der holder baggaffelen og motoren sammen fordi jeg kan sku ikke få den af min yamaha sr 250 så vis du kan hjælpe mig med at fortælle mig hvordan jeg får den af

    mvh niels


  •   27. jul 2012 hey ville lige hører om du måske låg inde med nogle dele

  •   26. jul 2012 Tak smiley

  •   15. jul 2012 Godt gået, unge mand smiley
    Den er sku godt nok blevet flot, - og hot :-B


  •   12. jul 2012 Fed maskine, hatten af for renovationen smiley

  •   26. mar 2012 Flot.
    En handy maskine til de små fornøjelsesture ... smiley


  •   26. mar 2012 Flot arbejde
    Fed farve, som min kone er helt vild med, ved du hvad farve koden hender


  •   26. mar 2012 fin gammel tøs
    rart at se nogle går til stålet , du skulle nu finde et sæt staferinger , so topper du den 100%


  •   26. mar 2012 Tak
    Tak ska' du ha'. Er også selv blevet godt tilfreds smiley


  •   26. mar 2012 velkommen
    super flot maskine
    du har fået lavet


Annonce