Kawasaki - z1000st - z 1000 - Yoshimura 1105 1980
15.903 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
57 Kommentarer
Kawasaki - z1000st - z 1000 - Yoshimura 1105
Årgang:
1980
Motor:
4 cyl. luftkølet 4 takt, med 2 overliggende knastaksler som træder direkte på ventilfølger, hvor ventil shims ligger oven på.
Boring og slaglængde 70 x 66 mm. 1015 cc.
Compression 8.7
Karburator VM28SS
Halvelektronisk tænding
Kardantræk
5 trins gearkasse
Motor olie 3.7 L. 10w/40 Delsyntetisk
Yoshimura kit. 73x66 mm. 1105 cc.
Compression 10.5
Boring og slaglængde 70 x 66 mm. 1015 cc.
Compression 8.7
Karburator VM28SS
Halvelektronisk tænding
Kardantræk
5 trins gearkasse
Motor olie 3.7 L. 10w/40 Delsyntetisk
Yoshimura kit. 73x66 mm. 1105 cc.
Compression 10.5
Hestekræfter
Original 93 hk. 68.4 Kw. ved 8000 omdr.
Nm. 90 ved 6500 omdr.
Yoshimura 134.5 Hk. 99.7 Kw. i 4. gear
131 hk. 96.3 kw. ved 8500 omdr. i 5. gear
Nm.126 ved 6800 omdr.
Har ændret på tuningsgraden og monteret originale knastaksler, som har givet meget bedre bundtræk.
På krumtappen har den nu 120 Hk. ved 8200 omdr.
og allerede ved 1800 omdr. har den 78 Nm. og 118 Nm. ved 3500 omdr.
Nm. 90 ved 6500 omdr.
Yoshimura 134.5 Hk. 99.7 Kw. i 4. gear
131 hk. 96.3 kw. ved 8500 omdr. i 5. gear
Nm.126 ved 6800 omdr.
Har ændret på tuningsgraden og monteret originale knastaksler, som har givet meget bedre bundtræk.
På krumtappen har den nu 120 Hk. ved 8200 omdr.
og allerede ved 1800 omdr. har den 78 Nm. og 118 Nm. ved 3500 omdr.
Fælge
For. 19x1.85
Bag. 17x2.50
Bag. 17x2.50
Dæk
For. 100/90V19 TL. Michelin Pilot Activ
Bag. 130/90V17 TL Michelin Pilot Activ
Bag. 130/90V17 TL Michelin Pilot Activ
Topfart
Original ca. 215 km./t
Yoshimura, - har haft GPS til at vise 230 km./t måske der er lidt mere tilbage, men det er ikke behageligt ;-)
Målt til 246 km./t på rullen ved Rydbjerg, rimeligt til så gammel en dame ;-)
Yoshimura, - har haft GPS til at vise 230 km./t måske der er lidt mere tilbage, men det er ikke behageligt ;-)
Målt til 246 km./t på rullen ved Rydbjerg, rimeligt til så gammel en dame ;-)
Tuning
Yoshimura 1105 cc højkomprimeret stempler 10,5 (målt med kold motor 13.5 bar). fået fremstillet foringer som er tyggere i godstykkelse, som især er vigtigt hvor skørtet går ned i motorblokken og bedre varmeafledning.
Cylinder er lavet i Aalborg ved Søren Bo, - han er bare rigtig go ;-))
Tilpasset et topstykke fra GPZ 1100 UT da det har større ventiler og mindre forbrændingskammer, derfor den høje kompression.
Indsugningsventil 38 mm. (original z 1000 36 mm.)
Udstødningsventil 32.5 mm. (original z 1000 30 mm.)
Portet ventilsæde indvendigt med min lille SERDI maskine og portet kanalerne.
Knasterne har ca. samme løft som UT knaster, men længere åbningstid.
Ventil shims ligger under ventilfølger, de er lettere og kan dermed tage skrabbere knaster og kan tage flere omdr. uden der kolabser noget ;-))
Har monteret fuldelektronisk tænding fra en GPZ 1100 UT.
Mikuni RS 34 Fladspjælds karburetor med ac. pumpe.
LASER Racing komplet udstødning.
Har selv lavet det hele, undtagen cylinderboring.
Den rykkede 108.56 Hk. på rullen i 4. gear nede ved Rydbjerg, men Roy mente den ikke kunne komme af med udstødningen hurtigt nok, har fundet ud af at der var en forsnævring inde i mellemrøret (Tragt) som gik fra 70 mm. og ned i 40 mm. den har jeg nu fjernet, men har ikke fået den rullet efterfølgende, men mere herom senere ;-)
OPDATERING 15-10-2014
Jeg har ikke fået den rullet efterfølgende, da jeg fik fjernet den indsnævring i mellem røret.
Har fået slebet mere løft på mine tunknaster, - men det duede bare ikke, det var fint ud af lige vej, men den havde mistet alt bundtrækket, så den var ikke god at køre på nede i alperne.
Har nu monteret de originale knaster, - og det har givet rigtigt meget bundtræk.
På krumtappen har den nu 118 Nm. ved 3500 omdr. og det holder den op til 7000 omdr. og det er jo der man har brug for det.
Allerede ved 1800 Omdr. har den 78 Nm.
Har godt nok sat ca. 10 Hk. til, - men den er meget bedre at køre på nu, på hjulet har den 96 Hk. ved 8200 Omdr. i 5. gear og 98 Hk. i 4 gear, - men det svarer jo også til 120 Hk. på krumtappen.
Udskriftkurven har fået et meget pænere forløb, nu trækker den jævnt helt fra bunden, - og det er der man har brug for til daglig kørsel og når man kører rundt nede i Alperne.
Cylinder er lavet i Aalborg ved Søren Bo, - han er bare rigtig go ;-))
Tilpasset et topstykke fra GPZ 1100 UT da det har større ventiler og mindre forbrændingskammer, derfor den høje kompression.
Indsugningsventil 38 mm. (original z 1000 36 mm.)
Udstødningsventil 32.5 mm. (original z 1000 30 mm.)
Portet ventilsæde indvendigt med min lille SERDI maskine og portet kanalerne.
Knasterne har ca. samme løft som UT knaster, men længere åbningstid.
Ventil shims ligger under ventilfølger, de er lettere og kan dermed tage skrabbere knaster og kan tage flere omdr. uden der kolabser noget ;-))
Har monteret fuldelektronisk tænding fra en GPZ 1100 UT.
Mikuni RS 34 Fladspjælds karburetor med ac. pumpe.
LASER Racing komplet udstødning.
Har selv lavet det hele, undtagen cylinderboring.
Den rykkede 108.56 Hk. på rullen i 4. gear nede ved Rydbjerg, men Roy mente den ikke kunne komme af med udstødningen hurtigt nok, har fundet ud af at der var en forsnævring inde i mellemrøret (Tragt) som gik fra 70 mm. og ned i 40 mm. den har jeg nu fjernet, men har ikke fået den rullet efterfølgende, men mere herom senere ;-)
OPDATERING 15-10-2014
Jeg har ikke fået den rullet efterfølgende, da jeg fik fjernet den indsnævring i mellem røret.
Har fået slebet mere løft på mine tunknaster, - men det duede bare ikke, det var fint ud af lige vej, men den havde mistet alt bundtrækket, så den var ikke god at køre på nede i alperne.
Har nu monteret de originale knaster, - og det har givet rigtigt meget bundtræk.
På krumtappen har den nu 118 Nm. ved 3500 omdr. og det holder den op til 7000 omdr. og det er jo der man har brug for det.
Allerede ved 1800 Omdr. har den 78 Nm.
Har godt nok sat ca. 10 Hk. til, - men den er meget bedre at køre på nu, på hjulet har den 96 Hk. ved 8200 Omdr. i 5. gear og 98 Hk. i 4 gear, - men det svarer jo også til 120 Hk. på krumtappen.
Udskriftkurven har fået et meget pænere forløb, nu trækker den jævnt helt fra bunden, - og det er der man har brug for til daglig kørsel og når man kører rundt nede i Alperne.
Styling
Classic Retro
Ekstraudstyr
Tarozzi forgaffel stabilisator, styrdæmper, oliekøler og KONI støddæmper samt lille vindskærm som er monteret på forlygten.
Bemærkninger
Lavet underslæb på svinggaffel og hævet forgaffelben ca. 15 mm. op gennem brillestykke for at sænke forenden lidt som har givet bedre styring :-)
Min gamle Kawasaki har stel nr. KZTOOE 000030 og motor nr. KZTOOEE 000036 så den findes slet ikke :-)
når jeg går ind og kigger på Z-Power modelfortegnelse.
Der står heller ikke over koblingen hvor meget olie der skal på.
Vægt 255 kg. tom
Tankindhold 18.2 L.
Har lavet en anden motor op med alt dette tun, da jeg ikke nænnede til at gøre det ved den originale,
Den har kørt 260.000 km. og har ALDRIG været adskilt under cylinderen.
Min gamle Kawasaki har stel nr. KZTOOE 000030 og motor nr. KZTOOEE 000036 så den findes slet ikke :-)
når jeg går ind og kigger på Z-Power modelfortegnelse.
Der står heller ikke over koblingen hvor meget olie der skal på.
Vægt 255 kg. tom
Tankindhold 18.2 L.
Har lavet en anden motor op med alt dette tun, da jeg ikke nænnede til at gøre det ved den originale,
Den har kørt 260.000 km. og har ALDRIG været adskilt under cylinderen.
Kawasaki - z1000st - z 1000 - Yoshimura 1105
maj 2019
Følger: 218 Følgere: 68 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 59
jan 2019
Følger: 17 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 13
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 8 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 68
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 319
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
Havde den fået lavet større ventiler - eller er de bare "renoveret" ?
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.575
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 7
Super flotte kawaèr du har lavet.
Flot arbejde, smart værktøj til at fræse ventilsæder og ventiler med.
Der er nu noget særligt over de gamle zèr.
Hilsen Jakob.
nov 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 10
Vi byder på 10.000 m2 fyldt med bl.a. præsentation af nye 2014 modeller fra Kawasaki, Honda, Yamaha, Moto Guzzi, Aprilia og Harley-Davidson, live musik, airbrush, telte, MC tøj, læder, værktøj, nye og brugte stumper, masser af brugte motorcykler til salg og et utal andre ting, som man kan fyrer opsparingen af på.
Der uddeles præmier i flere klasser
Deltagelse med MC i motorcykelshowet er gratis og giver 2 fribilletter, fribilletterne giver ligeledes deltagelse i lodtrækningen, som laves på indgangsbilletten, om en MC rejse, 13 dage Florida rundt med MCUSA.dk!
Er din cykel til salg, er det tilladt at medbringe og hænge et tilsalg skilt på cyklen under showet.
Denne tekst er indsat som kommentar på flere rigtig fine MC’ere her på siden, men gælder enhver som har en speciel/flot/sjælden/ jernhest som han/hun vil vise frem live for os andre.
Se mere på
www.forever2wheels.dk
www.facebook.dk/motorcycleday
MC Hilsen
Carsten
20 927 951
Tilmelding på:
info@forever2wheels.dk
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 105
Flotte kawa du har ... Respekt
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 6
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 8
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 13
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 60
det er rigtig flot, og så lige den gamle ST1000, super arbejde,
mvh
Gut
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
Skal have den ned til FV - Motor, var meningen i efteråret, - men enten regnede det eller også var det for koldt
Må håbe på bedre vejr i år
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 411
apr 2012
Følger: 24 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 968
Takker for den høj på min BB, såg den først nu
sep 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 4
Tak for svaret forøvrigt :):)
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
Min krumtap er med rullejer
Din er i familie med z 500 - z 550 - z 650 og z 750
Har selv 3 GT550 i garagen, de er bare med kardantræk, - ellers samme motor som din.
Det kan ikke være særligt svært at skifte karburator, du skal bare have fat i nogle andre indsugningsgummi, som passer til de karb. du monterer ;.)
sep 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 4
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
jan 2004
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 13 Svar: 238
Mvh Stefan
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 177
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
Helt vildt flot maskine!!
hvor kan de indsugnings tragte købes?
okt 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 4 Emner: 45 Svar: 1.126
maj 2009
Følger: 1 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 22
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.303
Nu er det mest fordi jeg ikke har råd til at købe en ny og moderne mc og så gik jeg i lang tid og manglede en maskine at køre på. Det blev så denne jeg har nu.
På trods af at der skulle laves lidt før den kunne komme ud og køre.
Synes alligevel de ældre maskiner har sin charme. Bare ærgerligt at der er mange tidligere ejere som ikke har passet på dem ordentligt.
nov 2010
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 51
satme en lækker cykel du har dig der !
godt arbejde !
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Svar: 28
Lækker cykel du har, ser virkelig velholdt ud! God sommer.
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
Til jer alle, - for jeres stemme
jul 2011
Følger: 1 MC-er: 1
Hej Hans.
Det er et imponerende stykke arbejde, det er dejligt at se der bliver passet på de gamle damer..
ekstra høj her fra..
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 3
den er bare 10-4 , mvh hans
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 52 Svar: 201
Dejlig brutal maskine med det helt rigtige look
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 47
det er et fint slogan du har der på tanken, det gælder iøvrigt også for min bimmer
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 216
super lækker maskine, og tror den giver mange nyere reaser kamp til stregen med den tuning der!
nov 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
Tusinde tak for velkomsten,
Ja jeg er heller ikke den store fan at for meget plastik det virker helt sterilt, og hvorfor pakke alting ind?
Det er da langt pænere når man også kan se der faktisk er en motor mellem hjulene!
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 9 Emner: 27 Svar: 71
fin gamel cykel, lov mig at smid den kåbe og tasker væk.
og lad os så få en lille video med feje drengen der gør rent i trakten mens den er startet på max omdr lol
ses derude
magnahenrik
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 31 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 927
Det må man sige det er sku godt nok en klansikker den der
Rigtig dejligt at se og mange tak for din stemme og en retur
Mvh jens
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
Jeg har været forbi din Z1000 før - den er bare top nice.
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
Klassiker du har, det er bare i orden at se på.
Fine billeder fra lakridsen der skilt ad, lækkert at se den så ren og og iorden med de fine stumper sat i / toms up
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
Rigtig mange tak for de pæne ord
Det er nogle fine Kawasaiker du har
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 234
God tekst og fantastisk arbejde;)
X-høj fordi det snart er jul;)
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 21
Flot Kawasaki fra den rigtige tid.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 23
den er godt nok fin, bare det var min..
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 521
Lige til en Ekstra høj
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 24
Den er majæ fin
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 221 MC-er: 1 Svar: 2
For den glidende indføring, - ØH. indkøring ;-))
Her er lidt mere at se på.
http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=16189
aug 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 285
Sku en fed cykel du har der...fedt at se en ældre cykel der så velholdt!! Ros til dig!
okt 2007
Følger: 61 Følgere: 48 MC-er: 8 Emner: 153 Svar: 679
enten er det en gammel slæde eller et jule ønske ,,
Fin ged ,, høj på vej ..
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 955
Den er sgu flot. Der ligger nogle timers hårdt arbejde bag.